Aihe: äänikortti+ muuta laitteet, neuvoa tyhmälle
1
vinonelioklovni
26.01.2006 15:08:56 (muokattu 26.01.2006 15:56:18)
Aiheestapa on keskusteltu ennenkin paljon.. mutta

näin alkuun budjetti olisi noin 280-350e

kitarat ja laulut olisi tarkoitus nauhoittaa itse, muut tehdä koneella.
tyyli olisi lähinnä metallia.

tämän hetkinen ostoslista:
-Emu 0404
-behringerin joku 2-kanavainen mikseri
-kondensaattori mikrofoni

pelottaa kuitenkin behringerin "laatu" ja emusta olen lukenut hyviä ja huonoja juttuja..
mitä muita vaihtoehtoja? ostaako mikserin sijasta etuaste phantomilla (olen tyhmä, saako semmoseen kitaran kiinni?) vai äänikortti etuasteella ja phantomilla?

budjetti on niukka, mutta siksipä tässä nauvoja kysytään

ja tietysti heti otsikossa kirjoitus-virhe
persettä kutittaa niin saatanasti.
t1amatti
26.01.2006 17:03:36
Meinaatko vetää kitaran ja laulun yhtäaikaa narulle, vai erikseen? Jos erikseen kelpaa, niin itselläni on vastaava tilanne ja hoidan homman (halvalla) näin:

- Audiophile 2496 -äänikortti
- Behringer MIC200 -etuaste
- Halpiskonkkamikki mallia thomann

Noiden yhteenlaskettu hinta on jotain about 150-200 euroa kun ostin ne, mutta nyt jostain syystä Audiophilen ja MIC200:n hinnat on ainakin thomannilla noussu jonku verran. Hinta/laatu on silti varmana noissa kohdallaan, toi MIC200 on erinomainen vehjes (IMO).
no näinhän se on.
joelr
26.01.2006 17:09:42
Kannattaa muistaa myös varata rahaa piuhoihin ja mikkitelineeseen.. Hyvä mikkiteline ja pari piuhaa maksaa jo melkein saman verran kuin joku halpismikki tai -etunen.
vinonelioklovni
26.01.2006 18:31:57 (muokattu 26.01.2006 18:32:13)
kiitos t1amatti, tosiaan erikseen kelpaa.
pitäisi nyt hieman selvitellä tätä etuaste hommaa. minulla ei ole hajuakaan mitenkä nuo toimivat, mitä ne sisältää ja mitä liitäntöjä niissä on..
tarkoitus kuitenkin olisi että saisin kajarini kiinni mikseriin/etuasteeseen ja siitä koneeseen.. (jos se on järkevää/onnistuu/tai itsestään selvyys)
äänikortissa taitaisin kallistua emun puoleen..

kenelläkään kokemuksia the tbonen sc450?
persettä kutittaa niin saatanasti.
J Kascis
28.01.2006 15:06:47
Mä kyl skippaisin noi t-bonet. Mites ois joku Studio Projects, esim. B3, tai sitte jotain Rode / Audio Technica osastoa. Siihen kaveriksi joku mikkietusilla varustettu kortti.
...niin joo, Be*ringerit jättäisin kans väliin...
Firewalk
28.01.2006 17:24:17
Suosittelisin mikiksi Studio Projects:in B1:stä (105e). Äänikortiksi 0404 vaikuttaa hintaluokassaan hyvältä vaihtoehdolta. Behringerin halpis-etuasteet on aika kehnot. Tuolla budjetilla hankkisin ennemmin tämän:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183260.html

"I was only testing the Behringer MIC200, ART Tube MP Studio V3, M-Audio Audio Buddy and the VTB1 for use with a guitar. I was running the guitar into a preamp, and then to my computer soundcard, an Audiophile 24/96. I kept the VTB1 and returned the Behringer and the ART. The Behringer had the worst sound for guitar. Long sustained notes "broke up" at the end in an unpleasent way. The ART and the VTB1 sounded similar to my ears, but the VTB1 was quieter. The Audio Buddy was quiet as well, but the lack of an output knob kept me from getting as good sounds as I got with the ART and VTB1."

http://www.harmony-central.com/Effe … s/Data/Studio_Projects/VTB1-01.html
ch LL
28.01.2006 18:02:33

kenelläkään kokemuksia the tbonen sc450?

Toimii. Itse ostin tuollaisen, eikä ole valittamista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)