Sinap 14.11.2005 11:11:24 | |
---|
Rumpalin kanssa tapellaan, että mikä olis paras ja varmin ratkaisu keikoilla taustalooppien yms. toistoon. Tällä hetkellä mennään MD-soittimella monomeiningillä kun klikki vie sen toisen kanavan. Nyt pitäs saada taustat vähintään stereona ulos tai jopa niin että eri juttuja ois eri kanavilla. Ehdotuksia? |
milcoin 14.11.2005 11:13:24 | |
---|
Fostexin joku D80 tai D90 tai vastaava. Eli digitaalinen moniraituri. Ja rumpalille pieni mikseri. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Sinap 14.11.2005 11:25:10 | |
---|
Fostexin joku D80 tai D90 tai vastaava. Eli digitaalinen moniraituri. Ja rumpalille pieni mikseri. Muu tekniikka on jo kasassa. Nyt vaan tapellaan että mikä on varmin vaihtoehto. Rumpalimme mielestä kovalevynauhuri ei ole tarpeeksi varma. Eri nauhureista tarvisin vielä semmosta tietoa että kuinka helppokäyttöisiä ovat ja kuinka nopea ohjelman vaihto on?? Fostexissa on aika vaikea se programin vaihto. Kahden näppäimen yhdistelmä ja sit se ruksuttaa aika kauan ennenku alkaa pyörii. Voi pimeessä tulla hankaluuksia. |
BenGlenton 14.11.2005 12:10:44 | |
---|
Kyllä D90 ohjelmanvaihto sujuu silmänräpäyksessä. Ensin toinen nappi pohjaan ja sitten viereisen napin painallus ja voilá - ohjelma vaihtunut. Tuosta luotettavuudesta sen verran että toistotilassa ainakin D90 toimii moitteetomasti hieman vaativammissakin olosuhteissa, mutta äänityksissä kannattaa kiinnittää huomiota virtalähteen tuuletuksen varmistamiseen. Eilisissä sessioissa kävi sitten niin, että D90 makaili lattialla pehmeällä alustalla, josta johtui että virtalähteen ilmanottoaukko oli ummessa, ja 5-6 tunnin sessioiden jälkeen alkoi vehje oikkuilla äänitettäessä. Sisäänmenevät raidat alkoivat pätkimään yms. Oikkuilun syy paljastui tietysti vasta siinä vaiheessa kun roudasin nauhurin himaan raitojen tietokoneelle ulostamista varten, mutta parempi myöhään kuin milloinkaan! Nauhuri kovalle alustalle siis. Hienoa huomata että näistä ongelmista ja niiden ratkaisuista oppii joka päivä (tai joka äänityssessiossa) jotain uutta :) Yhteenveto: D90 on varmasti sopiva vehje teidän tarkoitukseenne. Kannattaa heti kärkeen ostaa/hommata siihen uusi kovalevy, alkuperäisessä vehkeessä kun tulee 512MB kovo, äänitysaikaa hurjat 12 minuuttia :) Itse sain kaverilta xboxista ylijääneen 10GB kovalevyn, joka on taas suurin koko, jota D90 ymmärtää, nyt äänitysaikaa on kokonaisuudessaan reippaat eli 3 tuntia, eli riittävästi ja paljon enemmänkin. Eli yli 10GB:n kovalevyn hommaaminen on käytännössä kovalevytilan/rahan tuhlausta. www.supremecourtband.fi |
Sinap 14.11.2005 19:55:07 | |
---|
Onks kellää neliraitaisesta MD:stä kokemuksia? |
cubasisti 14.11.2005 22:33:51 | |
---|
Räkkimallisia kovalevytallentimia näkee ainakin jonkun verran. Fostex, Roland, jotain semmosia. Tietysti jos kludgettamaan lähdetään, niin mikä ettei ne taustat voisi pakata vaikka jollain ihme dolby 7.1 -paketoinnilla ja toistaa DVD-soittimella. ;) Sieltähän saa monta kanavaa ulos. |
milcoin 14.11.2005 22:34:58 | |
---|
Rumpalimme mielestä kovalevynauhuri ei ole tarpeeksi varma. Mikä hänen mielestään on varmempi? "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Raimo 14.11.2005 22:50:00 | |
---|
Mikä hänen mielestään on varmempi? CD? Hohohoho! Blah. |
milcoin 14.11.2005 23:02:20 | |
---|
CD? Hohohoho! Jätkä soittaa rumpuja Sinapin bändissä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
dewil 15.11.2005 09:41:34 | |
---|
Itseasiassa noi fostexin vermeet ovat helevetin varmatoimisia. Meillä hävis yhdellä keikalla sähköt noin viideksi sekunniksi, mutta fostex senkun rullasi. Oli veikeen kuulosta, ku jammun digipöytä nousi jaloilleen just rumpalin filliin (Hän kun ei ollu huomannu koko sähkökatkosta :) ja loppukin bändi sai napattua siitä kiinni. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Mikael 15.11.2005 11:30:25 | |
---|
C-kassu neliraituri ei hypi kovassakaan menossa : ) Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Janus 15.11.2005 11:55:21 | |
---|
C-kassu neliraituri ei hypi kovassakaan menossa : ) Ja livemeininkiä tulee siitä, kun nauha ajan mittaan venyy ja vire laskee parista paikkaa mikrointervallin verran ;) |
Janus 15.11.2005 11:59:13 | |
---|
Onks kellää neliraitaisesta MD:stä kokemuksia? Kuuleman mukaan käytössä varmatoimisia, mutta kestävät huonommin roudauksen ym. rasituksia ja ovat herkempiä hajoamaan. Sen mukaan, mitä olen käyttäjiä haastatellut, melkein kaikilla on ollut jollain keikalla jotain ongelmaa. Tosin, yhden kovalevyraiturin hinnalla saa nykyisin melkein jo 2 kpl identtisiä MD-raitureita, 1 käyttöön ja toinen backupiksi ;) Itsellä käytössä tällä hetkellä Fostexin D-108, ihan semijees, mutta todennäköisesti päivitän jossain vaiheessa D2424-malliin. Saa sit livekeikkojakin järkevästi nauhalle. |
Sinap 15.11.2005 19:32:07 | |
---|
Kyllä minä olen HD nauhurin kannalla. Formatoinnin jälkeen ku pistää biisit peräkkäin ni luulis olevan aika idioottivarma. Nyt pitäs löytää sopivan mallinen ja tietysti hintanen peli. Tarjotkaa vaik pikaviestillä jos löytyy ylimääräsiä. :) |
-ez- 16.11.2005 01:23:19 | |
---|
Noissa Fostexeissa kannattaa sitten varmistaa ettei vahingossakaan aja phantomia ulostuloihin, ellei välissä ole erillisiä DI-boxeja. Menevät tyystin sekaisin Mustanaamiosta nimittäin ainakin jotkut mallit. Ja sitten onkin hetken aikaa niin rattoisaa ettei missään... Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |
M.i.k.key 17.11.2005 03:24:24 (muokattu 17.11.2005 03:25:07) | |
---|
Fostexin D2424 ollut kovassa käytössä. Vain kerran oli ongelmia ja ne ilmeisesti johtuivat lavan tärinästä. Kerran biisi pomppasi ja saman keikan aikana toisessa biisissä tilttasi täysin. Mahtavia tilanteita aina, kylmä hiki nousee... Läppäri ja äänikortti yhdistelmä toki toimii myös hienosti. Mä lopetan nää hommat! |
Sinap 17.11.2005 10:34:18 | |
---|
Fostexin D2424 ollut kovassa käytössä. Vain kerran oli ongelmia ja ne ilmeisesti johtuivat lavan tärinästä. Kerran biisi pomppasi ja saman keikan aikana toisessa biisissä tilttasi täysin. Mahtavia tilanteita aina, kylmä hiki nousee... Läppäri ja äänikortti yhdistelmä toki toimii myös hienosti. Käykö fostexissa sen pompatessaan niin et se aikakoodi pomppaa myös vai onks se niin fiksu et aikakoodi jatkaa oikeassa ajassa ja tavara tulee kovikselta mukaan kun ehtii? Silloinhan se ei ois täys katastrofi :) Tuota läppäriä en o tullu ees ajatelleeks. Sehän löytyis jo ennestää. Pitää vissiin kokeilla viikonloppuna. Kaikki biisit vaan samaan Cubase projektiin ja määrittää jokaiselle biisille startpointin. Loistavaa. Rumpali ei kyl innostu...heh.. |
milcoin 17.11.2005 11:51:00 | |
---|
Läppäri ja äänikortti yhdistelmä toki toimii myös hienosti. Jos se on macci. Kyllä musta raituri on silti luotettavampi. ps. Eikös se fostex oo musta. hohohoho "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Sinap 16.01.2006 23:45:27 | |
---|
Hullu idea tuli tähän liittyen. Stereotaustojen + klikin toiston lisäksi olis kiva kun saisin ohjattua kitarapedaalin saundivaihdot samalla laitteella. Eli midiä peliin. Jääkö jäljelle enää läppäri vaihtoehdoista? |
Säätäjä 17.01.2006 00:04:59 (muokattu 17.01.2006 00:06:03) | |
---|
Hullu idea tuli tähän liittyen. Stereotaustojen + klikin toiston lisäksi olis kiva kun saisin ohjattua kitarapedaalin saundivaihdot samalla laitteella. Eli midiä peliin. Jääkö jäljelle enää läppäri vaihtoehdoista? Sekkari vaan kehiin Edit. Siis vastaus on ei. Kaupallinen=Paskaa |