Aihe: Kitara soundia talteen tietokoneelle Boss GT-6:sta
1
Juha83
10.06.2006 17:19:37
Onkohan kenelläkään ollut vastaava ongelmaa, että ei saa Boss GT-6 multiefektistä soundia ulos MIDI piuhan avulla tietokoneelle? Tietokoneesta kyllä löytyy audio kortti jolla pystyy äänittämään ja tarvittavat softat.

Ite oon tässä jo jonkin aikaa taistellu, mutta ei onnistu millään. Kyseessä Audiophile 2496 audiokortti koneessa.

Jos on antaa vinkkiä niin kiitos!
omeiko
10.06.2006 18:53:43
Siis mitä yrität saada sieltä ulos? Yritin itse kokeilla, josko kyseisen efektin kitarasynaefekti puskisi midiä midiouttiin, mutta ei sieltä mitään tullut. Midi portin kauttahan ei siis ääntä saa ulos. Sieltä tulee vain mididataa.
Woodoo
11.06.2006 15:36:12 (muokattu 11.06.2006 15:36:39)
Omeiko sano ihan oikein. Etuasteista nauhoittaminen tapahtuu niin että otat laudan ulostulosta. Mahdollisesti "di-out", tai "to mikser". Kuitenkin sellainen mistä lähtee linjatasoinen singaali. Se äänikortin input reikään ja antaa palaa. Todennäköisesti äänikortin input on samalla mikki input. Eli avaat käynnistä -> apuohjelmat -> viihde -> äänen voimakkuus. Sieltä asetukset -> ominaisuudet ja laitat täpän nauhoitukseen sekä valitset kaikki voimakkuussäätimet näytettäväksi. Valitset linjatulon ja nostat volumen siitä sopivaksi mikkivolan voit vaikka tiputtaa kunhan muistat vielä valita sen jälkeen sen linjan aktiiviseksi. Ja annat palaa :)

En tiedä minkä verran tiedät niin koitin selittää hyvin, mikäli sen nyt näin sitten meni. Jos ei niin joku tulee korjaamaan :)
Juha83
11.06.2006 18:49:01
En tiedä minkä verran tiedät niin koitin selittää hyvin, mikäli sen nyt näin sitten meni. Jos ei niin joku tulee korjaamaan :)

En tiedä oikeastaan mitään joten kiitos syventävästä vastauksesta :) Lampsin heti huomenna musakauppaan ostaan digipiuhaa.
Woodoo
11.06.2006 21:25:00
Siis et tarvitse mitään digipiuhoja. Riittää että saat normin kitarapiuhan sovitettua äänikortin pieneen inputtiin. Di-out tarkoittaa vaan että ulostulosingnaali on linjasisääntuloon niinsanotusti sopivaa. Ilman di-outtia soundi olisi kovin tunkkainen ja kamala. Tällaisen voi toteuttaa erillisellä di-boksillakin, se sovittaa vain ohmit kohdalleen. Eli siis tarvitset piuhan missä on toisessa päässä samanlainen blugi kun kitarapiuhassa ja toisessa miniplugi, samanlainen ku on esim. korvakuulokkeissa useimmin. Sen voi toteuttaa myös tavallisesta kitarapiuhasta adapterilla jonka myyjä osaa myydä kun pyydät adapterin 6,3mm plugista tarttis saada 3,5mm plugi.
Jucciz
14.06.2006 22:36:53 (muokattu 14.06.2006 22:37:52)
Tota, MIDI-liitännät on vain laitteen ohjaamista ja patch-datan siirtoa varten, ei todellakaan äänen kuljettamista varten yhtään minnekään.

Todennäköisesti tarvitset tällaisen piuhan GT-6:n ja koneesi väliin:
http://www.thomann.de/thoiw3_the_sssnake_ypk2030_prodinfo.html
Vastaavanlaisen piuhan luulisi saavan kotikaupungin tv-, radio- tai elektroniikkaliikkeestä muutamalla eurolla.

Isot monoplugit GT-6:n ulostuloihin (left ja right) ja pieni stereoplugi äänikortin Line in -rööriin. Ja ei kun menoksi.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Starlia
14.06.2006 23:08:05
Jos tuossa audiophilessä on digitaalinen sisään, niin käytä sitä.

GT-6:ssa ei stereoulostulosta paljoa iloa ainakaan mulle ollut. Delay on ihan kiva stereona. GT-8:ssa taas saa kaksi preamppia laitettua eri kanaviin L/R jolloin on enempi hyötyä Juccizen esittämästä ideasta.

Ja harvemmin kitararaitoja (ainakaan täällä päässä) tulee stereona nauhoitettua.
Jucciz
15.06.2006 07:16:10
Ja harvemmin kitararaitoja (ainakaan täällä päässä) tulee stereona nauhoitettua.

Ehkä, mutta jos haluaa oikeasti valmiin soundin suoraan GT-6:sta (chorukset ja delayt ainakin stereona) niin miksei sitten. Lisäksi perusäänikorteissa nuo linjatulot ovat lähes aina stereomallisia ja yleensä piuhat ovat stereoita molemmista päistä.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
akiha
21.06.2006 09:33:28
Itse olen äänittänyt hyvällä menestyksellä kuulokeliitännän kautta, ja oon saanut paljon luonnollisemman kitarasoundin, kuin varsinaisten L/R-ulostulojen kautta. Väsää itse, tai hankkii haaroittimen jolla tuon kuulokkeiden stereoplugin saa jaettua kahdelle kanavalle, ja hyvä tulee. Jos hakee isoa kitarasoundia, niin jättää toista stereoraitaa snadisti jälkeen, niin kyllä alkaa soundi kasvamaan. Ja Gt-6:ssa määritellään ulostulo kuulokkeille. Kuullostaa viritykseltä mutta toimii ainakin minulla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)