![]() 28.05.2006 16:32:02 (muokattu 28.05.2006 16:53:27) | |
---|---|
Eli mulla on tämmöinen kattaus mikkejä tällä hetkellä: -3kpl Electrovoice Cobalt Co4 -dynaamisia -2kpl TSM MT87S -laajakalvokonkkia -1kpl TSM MT57 -dynaaminen -1kpl Sennheiser e609 -dynaaminen -1kpl Audix f50 -dynaaminen -1kpl Shure Beta52A Ongelma on lähinnä noissa konkissa: mä en saa haluamaani soundia rumpujen overheideina noilla. Niissä on mun makuuni jollain tapaa hiukan ontto ja tunkkainen soundi. Tai ei tunkkainen, mutta se yläpää ei vain toistu halutulla tavalla. Lisäksi mä kaipaisin ehkä vähän enemmän sellaisia mikkejä, joilla tulisi mukaan vähempi huoneen soundia. Ilmeisesti jotkut pikkuiset konkat tiukemmalla suuntakuviolla tulisi kyseeseen? Mitä malleja teillä olisi suositella? Hintaluokka on edelleen näissä jonkinsortin budjettimikeissä, tai asteen kalliimmissa. Satoja euroja ei ole laittaa uusiin mikkeihin. Pieni osto/myynti-ilmo: jos jotakuta kiinnostaa noi konkat, niin voin harkita myyntiä. Myös vaihto pienen välirahan kanssa Studio Projectsin B1:een, tai samantyyliseen konkkaan huomioidaan. Jos jotain kiinnostaa vaihtokauppa Rode nt3 tai nt5 -pariin välirahan kanssa, niin ottakaa yhteyttä. EDIT 1: Oikeastaan, nyt kun tuli puheeksi, niin jonkun uuden laulumikin kaipaisin kanssa. Jos nyt vaikka oletettaisiin, että myyn noi TSM:t pois ja tarttisin overit sekä laulumikin studiokäyttöön. Mitä ehdottaisitte? EDIT 2: Tässäpä olisi pari mielenkiintoista mikkiä, osaatteko sanoa niistä mitään? http://www.thomann.de/thoiw3_studio … ed_pair_wechselsystem_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189461.html http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … _b5_kleinmembranmikro_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_rode_nt_5_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_rode_nt3_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-182399.html Laulumikeistä kiinnostaa nää kaksi erityisesti: http://www.thomann.de/thoiw3_audio_technica_at2020_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_studio_projects_b1_prodinfo.html Rodet on jokseenkin tutumpia mikkejä ja niistä varmaan ottaisin noi nt5:t, jos vaan rahat riittäisivät. Näitä saa käytettyinäkin metsästää aika tovin, joten se on se viimeinen varasuunnitelma. Tuossa Audio Technicassa lienee vähän lämpimämpi soundi, kuin Studio Projectissa ja mun TSM:ssä? Muita eroja soundissa? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 28.05.2006 18:16:33 (muokattu 28.05.2006 18:17:51) | |
Useat hempat on kehuneet nuita T.bone sc-150 puikkoja verrattuna Rode:n nt5 pariin...ainakin hintansa puolesta kokeilemisen arvoisia...vaihdettavat kapselit esim. mutta mistäänhän minä en tiedä mitn...tuli vaan mieleen...myöskin nuo SE:n puikot on kehuttu...jossain...hmphmmnnnmm.... http://www.thomann.de/thoiw3_the_tbone_sc150_prodinfo.html Näitä sai muistaakseni jossain vaiheessa "sovitettuna" parina...anyway... All you need is someone to sweat on. | |
![]() 28.05.2006 18:26:56 | |
Onko noista T.Boneista konkreettisia kokemuksia joihinkin merkkilaitteisiin verrattuna? Vaikkapa juuri noihin Roden nt5:iin? Vaikka olenkin hakemassa budjettiluokan ratkaisua demoiluun, niin en viitsi tuhlata rahaa puolivillaisiin ratkaisuihin. Vähän ristiriitaista joo, mutta edullisilla ja edullisilla on kuitenkin eroa. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 28.05.2006 19:43:17 | |
Kerro ihmeessä mitkä etuasteet sulla on käytössä. | |
![]() 29.05.2006 01:37:41 | |
Tuossa Audio Technicassa lienee vähän lämpimämpi soundi, kuin Studio Projectissa ja mun TSM:ssä? Muita eroja soundissa? Eipä ole. AT2020 on hyvin epätyypillinen AT, se on soundiltaan hyvin raikas. Pariinkin aiheeseen tässä hetki sitten kirjoittelin kommentteja SP B1:stä verrattuna AT2020:aan ja MT87:aan, omistan itse kutakin. Mitä puikkoihin tulee, GA-Project FC4:set on ainakin aika hyvät hintaisekseen. Ehdottomasti parhaat mitä olen itse kokeillut näistä budjettipuikoista (TSM, Behringer, SE). Mikä hassua, ne on jopa halvimmat. Ruotsalaisen firman asiakaspalvelu on myös vailla vertaa, ja heiltä löytyy toki kalliimpaakin mikkiä: http://www.goldenagemusic.se/ Niistäkin kerroin tarkemmin noissa parissa aiheessa männäviikkoina. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 | |
![]() 29.05.2006 07:17:53 | |
Kerro ihmeessä mitkä etuasteet sulla on käytössä. No mulla on niinkin vaatimattomat etuset, kuin Behringer ADA8000 ja Joe Meekin ThreeQ, kohta ehkäpä kaksin kappalein. Lisäksi käytettävissä olis myös pääasiassa kitaralle tarkoitettu putkietunen: H&K Tubeman. Jotkut ovat kehuneet sen toimivan mitä parhaimmin mikkien kaverina rosoisille soundeille, mutta en ole päässyt vielä koittamaan kertaakaan. Noi mun etuset ei siis oo mitään parhautta, mutta budjettikamoilla tosiaan mennään. Onhan mulla Alton pikkumikserin etuasteetkin käytettävissä, mutta niissä on huomattavasti noita molempia huonompi soundi ja kovempi kohina. Mitä Blueroom meinaat: kannattaako mun noilla etusilla kauheasti panostaa uusiin mikkeihin, vai saisinko parempaa jälkeä aikaan paremmilla etusilla kuin uusilla mikeillä? Omien testailujeni pohjalta pitäisi vaan pistää aika huomattava summa lisää rahaa kiinni etusiin, jos haluaa selkeästi noita parempaa soundia. Sikäli uskoisin pääseväni parempiin lopputuloksiin enemmän haluamani kaltaisilla mikeillä, mutta tiedä sitten... Akille kiitokset vihjeistä! Menenpä tutkimaan noita ehdokkaita samantien. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 29.05.2006 10:16:48 | |
Osaatko ja jaksatko Aki pistää GA-Project FC4:sta jotain kommenttia tähän? Mä oon nyt katellu noita, niin Studio Projectsit ja noi on päällimmäisinä mielessä. Tai oikeastaan FC4 MC:t niillä vaihdettavilla suuntakuvioilla, mutta lienevät käytännössä oikeastaan samat kapulat. Mä oon siis hakemassa tasapainoista, mutta kirkasta soundia, entistä tiukempaa suuntakuviota ja mahdollisimman edullisesti tietenkin. Mä kokeilin kovasti etsiä haulla, mutta en löytänyt yhtään mitään aiheesta. Lieneekö epäkunnossa mokoma. Tossa sivun, pari taaempana oli kyllä jotain juttua, mutta jos sulla ois yhtään syväluotaavampaa kokemusta karttunut tähän mennessä? Oli sen verran niukasti tietoa soundin luonteesta, etten oikein osannut sen perusteella muodostaa mitään mielikuvaa. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 29.05.2006 12:00:06 | |
Onko noista T.Boneista konkreettisia kokemuksia joihinkin merkkilaitteisiin verrattuna? Vaikkapa juuri noihin Roden nt5:iin? Reilu vuosi takaperin Kivi vertaili noita edullisia pienikalvoisia Suen Rautamaailma-palstalla. Testin kärkikolmikko oli (tässä järjestyksessä) Rode NT3, T.Bone SC150 ja Rode NT5. NT5-pari mulla jo on mutta ajattelin silti hommata lisäksi & kokeeksi parin noita SC150:siä, juurikin noiden vaihtokapseleiden takia. | |
![]() 29.05.2006 12:34:11 | |
Noin hyvin pärjäsi? Ei sillä, kyllä luottaisin Kiven tietävän näistä jotain, mutta vähän ihmetyttää kieltämättä. Noita rautamaailmoja ei ole enää vissiin saatavilla oikein mistään, eikä ketään liene referoinut tuota tekstiä missään netissä? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 29.05.2006 12:42:44 | |
Osaatko ja jaksatko Aki pistää GA-Project FC4:sta jotain kommenttia tähän? Kokemusta ei ole paljoa ehtinyt karttua, Olen tehnyt testiä vain kotona akustista kitaraa, omaa ääntä ja parrankasvua äänitellen. Verrokkina on ollut pari Neumann KM84i:tä, joihin olen noita muitakin halpispuikkoja vertaillut, tosin vain kutakin kerrallaan. FC4 on kirkkaampi kuin KM84i, ja myös syvyyttä tuntuu olevan hieman enemmän. KM84:set, vaikka hyvät mikit onkin, saattaa huonossa tilassa mennä tosi keskiäänimuhjuksi, jolloin kuoppaa joutuu EQ:sta 1K kohdalle kaivamaan oikein kunnolla, ja diskantteja etsimään suurennuslasilla. Juuri tuossa mielessä FC4 saattaa olla joissain tapauksissa helpompi käyttää. Kohinaa on hiukan enemmän kuin KM84i:llä, mutta jos KM84i:stä nostaa diskantteja saman soundin saavuttamiseksi, taidetaan olla jo tasoissa. Akustisella 30cm ja 50cm päästä FC4 poimii rikkaampaa sointia, ja kitara jäsentyy stereokuvaan selkeämmin, ollen myös hieman enemmän läsnä. Soittotilanteen fiilis mielestäni kuului paremmin FC4:silla, tiedä sitten onko KM84i nirsompi etusen suhteen, käytössä testeissä oli ADA8000. Tosiaan, mulle osu hieman epäkesko pari FC4:sia, johon myyjä vastasi sähköpostiin ettei asian noin kuulu olla ollenkaan. Pyysi että jahka lähettämänsä toinen pari päätyy mulle, lähettäisin tän vanhan parin heille takas. Käyhän se.. ;o) Reilu vuosi takaperin Kivi vertaili noita edullisia pienikalvoisia Suen Rautamaailma-palstalla. Muistatko mitä mikkejä testissä oli mukana? "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 | |
![]() 29.05.2006 12:50:32 | |
Okei, no kiitoksia noista kommenteista. Ne vahvistavat käsitystäni siitä, että se saattaisi olla mikki mun mieleeni. Miellyttävä vartalo ja suorastaan säkenöivä yläpää. Siinäpä vaimo mun mieleen, pitäiskö nimetä Ritvaksi? :) Oisko joku ehkä ehtinyt testaamaan Akin lisäksi noita mikkejä? Oisi vallan hurjaa, jos joku osaisi sanoa samassa virkkeessä jotain t.bonesta ja noista. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 29.05.2006 14:37:43 | |
Noin hyvin pärjäsi? Ei sillä, kyllä luottaisin Kiven tietävän näistä jotain, mutta vähän ihmetyttää kieltämättä. Noita rautamaailmoja ei ole enää vissiin saatavilla oikein mistään, eikä ketään liene referoinut tuota tekstiä missään netissä? Jep, mä yritän saada tämän kesän aikana nuo jutut kansiin, kunhan tässä yhtään kerkiää... T-Bone SC150 oli tosiaan perusterve puikkokonkka, ja vertailussa meillä oli mielessä lähinnä Röden NT5 ja Shuren SM81 (joka pari ei kuitenkaan päässyt testiin, kun oli keikalla) sekä studion katossa olleet Milabit. NT3 sai valtavasti lisäarvoa siitä, että se kykeni toistamaan muutakin kuin pellit, itse asiassa tomien sointi NT3:lla oli syvä ja miellyttävä, ja se olisi ehdottomasti mikki jota suosittelisin, jos tarkoitus olisi äänittää myös akustista kitaraa ja laulua. Tiesimme kyllä, että vaikka muut testin mikit ovat puhtaasti pienikalvoisia, on NT3 lähinnä isokalvoista, sen kalvo kun ei paljon tuumasta jää. Tämä väritti loppukisaa. Toisaalta, saattaa hyvin olla että kun kokeilimme SC150:itä useiden eri rumpumikkisettien overheadeina, olimme yksinkertaisesti vain tyytyväisiä siihen että niin halvalla saa perusterveen mikin, ja siihen vielä kolme kapselia, joista tosin omnia emme kokeilleet kun ei ollut vertailuun kohdetta. Mutta kyllä siis ainakin kokeilemamme SC150-pari, jonka ostin myöhemmin itselleni, tuntui hiukan monikäyttöisemmältä kuin NT5 joka sekin on hyvä mikki jota olen hyvällä menestyksellä overina käyttänyt. Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan. | |
![]() 29.05.2006 14:54:46 | |
Elikkä ehdokkaat overeiksi vaikuttaisi aika pitkälti näiltä: t.bone SC150, Studio Projects C4 ja GA-Project FC 4 MC. Jos nyt pitäisi noista valita niin mihin kallistuisitte? Kaikissa on hyvät ominaisuudet ja vaikuttavat sopivilta vaihtoehdoilta. Noista eniten hehkutetut on ehkä noi t.bonet, mutta meneekö sitten hinnan piikkiin ylenmääräinen hehkutus? GA:t ovat myös ilmeisesti perusvarma vaihtoehto, Studio Projectsiin luotan ihan aiempien kokemusten perusteella. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 29.05.2006 14:58:22 | |
Elikkä ehdokkaat overeiksi vaikuttaisi aika pitkälti näiltä: t.bone SC150, Studio Projects C4 ja GA-Project FC 4 MC. Jos nyt pitäisi noista valita niin mihin kallistuisitte? Kaikissa on hyvät ominaisuudet ja vaikuttavat sopivilta vaihtoehdoilta. Noista eniten hehkutetut on ehkä noi t.bonet, mutta meneekö sitten hinnan piikkiin ylenmääräinen hehkutus? GA:t ovat myös ilmeisesti perusvarma vaihtoehto, Studio Projectsiin luotan ihan aiempien kokemusten perusteella. Studio Projectsit tai Oktavat. Kumma ettei kukaan oo vielä Oktavoja maininnut? Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan. | |
![]() 29.05.2006 16:03:40 (muokattu 29.05.2006 16:25:21) | |
mitäs eroa on GA FC 4 ja GA FC 4 MC? Ja mitäs se "matched stereopair" tai sinnepäin meinaa. Justo Almario ,,/ | |
![]() 29.05.2006 18:57:51 | |
Muistatko mitä mikkejä testissä oli mukana? Onneksi oli lehti vielä tallessa: Rodelta NT3 ja NT5, Audio-Technica MB4000C, AKG C1000S sekä T.Bonelta mallit SC150, MB78 beta, EM500 ja EM81 (näitä kahta viimeistä saa vain rumpumikkisettien mukana). | |
![]() 29.05.2006 20:46:50 (muokattu 29.05.2006 20:47:53) | |
mitäs eroa on GA FC 4 ja GA FC 4 MC? Ja mitäs se "matched stereopair" tai sinnepäin meinaa. No toi FC 4 on se perusmalli herttakuviolla. MC:ssä on kolme vaihdettavaa kapselia, joissa on eri suuntakuvioita. Toi matched tarkoittaa valikoituja mikkejä. Käytännössä meinaa sitä, että on valittu kaksi mahdollisimman lähellä toisiaan olevaa yksilöä. Mä en tiedä millä periaatteella ne valitaan, mutta olettaisin ihan mitattujen arvojen perusteella. Siellä tehtaalla tuskin on ketään niitä testaamassa yksitellen. EDIT: Mistä muuten Oktavaa saa nykyään halvimmalla? Thomannilla ei oikein enää noita myy. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 29.05.2006 21:11:40 | |
Mistä muuten Oktavaa saa nykyään halvimmalla? Thomannilla ei oikein enää noita myy. http://www.oktava-shop.com/ tai sit Suomesta Sarkaprolta. Em. paikoissa myytävät on ainakin aitoja Oktavia. Joku amerikanelävä (vai oliko englannin) myy Oktava-merkillä kiinassa tehtyjä mikkejä. Asiaa puidaan kaiketi oikeudessa. Kannattaa tsekata http://oktava.tula.net/fake/ Remember: Don't eat the deadly yellow snow! | |
![]() 29.05.2006 23:08:26 | |
No toi FC 4 on se perusmalli herttakuviolla. MC:ssä on kolme vaihdettavaa kapselia, joissa on eri suuntakuvioita. Toi matched tarkoittaa valikoituja mikkejä. Käytännössä meinaa sitä, että on valittu kaksi mahdollisimman lähellä toisiaan olevaa yksilöä. Mä en tiedä millä periaatteella ne valitaan, mutta olettaisin ihan mitattujen arvojen perusteella. Siellä tehtaalla tuskin on ketään niitä testaamassa yksitellen. EDIT: Mistä muuten Oktavaa saa nykyään halvimmalla? Thomannilla ei oikein enää noita myy. Oukkei tänks, noipa rupes kiinnostaa, saakohan tota MC:tä mätsättynä parina vai pitääköhän tilata toi "FC 4 ST Matched stereo-pair of the F.E.T Small Diaphragm Condenser Microphone FC 4 with Pad and High-Pass filter. Stereo mounting bar included" Mistähän noita vois kätevimmin tilata... Justo Almario ,,/ | |
![]() 29.05.2006 23:38:59 | |
Mä en tiedä saako niitä, lähetin aamulla spostia, mutten ole vielä saanut vastausta. Kätevimmin sä voit varmaan tilata niitä suoraan siitä nettisivuilta löytyvällä sähköpostiosoitteella. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)