Aihe: Laadukas mikseri kotistudioon?
1
kimple
15.06.2006 11:00:51

Elikkäs olis tarvetta saada laadukas mikseri kotistudioon. Mikserillä äänitettäisiin rumpuja, vokaalit, kitarat ja mitä nyt asiaan kuuluu. (..mikit tulee tietenkin erikseen)

Hinta politiikka on n.0 - 300€.
Mikael
15.06.2006 11:04:29

Käytetty pikku-mackie vois irrota tohon rahaan. Unohda Behkut ja Altot.
Siitä mistä aita on matalin...
passe
15.06.2006 11:35:27 (muokattu 15.06.2006 11:38:14)
Elikkäs olis tarvetta saada laadukas mikseri kotistudioon. Mikserillä äänitettäisiin rumpuja, vokaalit, kitarat ja mitä nyt asiaan kuuluu. (..mikit tulee tietenkin erikseen)

Hinta politiikka on n.0 - 300€.

-Mackie VLZ 1202
-Mackie VLZ Pro 1202 (uutena 318E tompalla)

Noita metsästelen itse käytettynä. Ensimmäinen lienee käsitykseni mukaan muuten sama peli kuin jälkimmäinen, hieman vanhemmilla/kämäisemmillä mikkietusilla varustettu vain. Sain jo tarjouksen VLZ:sta, 250E, mutta pitäähän sitä jahkailla noiden etusten laadun kanssa sen aikaa, että kaveri ehtii myydä sen jollekin toiselle...

Jos meinaat rumpuja ihan "tosissasi" nauhoitella, niin lienee syytä katsella esim. VLZ:ja, joissa on enemmän kanavia. Esim. 1402:ssa on jo 6 kanavaa, niillä jo tuskailee aika pitkälle.
"Good is in the details..."
kimple
15.06.2006 12:09:22

Etuasteista tuli mieleen, että vissiin olis kannattavaa laittaa myös etunen varsinki jos on meininki äänittää laulua... Siinäpä sitä taas on sitte miettimistä. :D
Mikael
15.06.2006 12:33:23

Etuasteista tuli mieleen, että vissiin olis kannattavaa laittaa myös etunen varsinki jos on meininki äänittää laulua... Siinäpä sitä taas on sitte miettimistä. :D

Jos kotipajassa tekee demoja niin ei välttämättä. Kandee joka tapauksessa miettiä ensin mitä haluaa tehdä ja sitten vasta miettiä ostamista... Suosittelen lukemaan vaikka jomman kumman näistä ihan ensialkuun:

http://www.likekustannus.fi/kirjakeko/tiedot.php?id=733
http://www.riffi.com/julkaisut/studiotyo.htm
Siitä mistä aita on matalin...
askomiko
15.06.2006 13:01:18 (muokattu 15.06.2006 13:01:53)
Satasen etusilla ei ihmeitä tapahdu Mackieen verrattuna.
passe
15.06.2006 14:00:13

Nyt aletaan liukua minun tieto-taito-kokemus tasoni ulkopuolelle, mutta kyllä oma käsitykseni on, että hyvä mikki ja Mackien etuset tekevät ihmeitä osaavissa käsissä.
"Good is in the details..."
mhelin
15.06.2006 15:17:04 (muokattu 15.06.2006 15:22:24)
Behringeriltä on tulossa uusi mikseri ~200E hintaluokkaan,

http://www.behringer.com/RX1202FX/

Tuossa on kahdeksan mikkietusta inserteillä ja menee räkkiin, ja jonkinlaiset efektitkin löytyy (kuuntelukaiku yms.). Noihin insertteihin voisi siis kytkeä sellaiset kaapelit joilla signaali menisi mikseristä suoraan äänikortin sisäänmenoihin (ja miksei vaikka vastaavista äänikortin ulostuloista takaisin).

199 EUR: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-194677.html
Kannattaa kysyä stpaulsiltakin.
kalakukko
16.06.2006 12:07:39 (muokattu 16.06.2006 12:09:06)
Itse Yamahan Mg 16/4 mikseriä meinaamassa hankkia. TOsin juuri kyseisestä pelistä ei kokemusta ole, mutta tossa on kans kanavakohtaset insertit, mistä saa ne signaalit interfaceen vaikka tai millelie ulkosille efektilaitteille.

http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … 164_16kanal_mischpult_prodinfo.html
279e ja asialliselta vaikuttaa.

Edit: Tässä oli keskustelua ko. mikseristä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=126064
Justo Almario ,,/
Firewalk
16.06.2006 15:28:05
Menee hiukan budjetista yli (350e) mutta päihittää laadussa Mackiet ja Yamahat:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=111373

Thomannilla uutena 515e.
http://www.thomann.de/thoiw3_soundcraft_spirit_m4_mixer_prodinfo.html
Aki
16.06.2006 16:50:26

Menee hiukan budjetista yli (350e) mutta päihittää laadussa Mackiet ja Yamahat:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=111373

Millä tavoin Soundcraft on laadukkaampi kuin Mackie?
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Cornflake
19.06.2006 17:17:15
Aki:
Millä tavoin Soundcraft on laadukkaampi kuin Mackie?

No hei, onhan se sentään Firewalkilla myynnissä! Myynnissä olevat kamat on tietty Parhaita Kamoja Ikinä!
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Timo JM
19.06.2006 22:57:00

Mulla on MACKIE:n 1402-VLZ mutta en tiedä uskallanko suositella sitä varauksetta. Siinä on nimittäin osa gain potikoista alkanut vuosien varrella rutisemaan todella pahasti.

(En ole kyllä tutkinut kummoinen homma niiden voitelu olisi.)
...siis mun mielestä.
askomiko
20.06.2006 22:47:44 (muokattu 20.06.2006 22:49:15)
Hm, meillä o reeniskäytössä 1604 joka on varmaan lähemmäs 10 vuotta vanha eikä rutise vielä mistään. Tosin vasta pari vuotta reeniksellä, sitä ennen pääosin siistissä sisätyössä studiossa. Ehkä siis liian siisteissä oloissa ollut.
rintapek
21.06.2006 01:47:55

Menee budjetista yli, kaksinkertaisesti mutta...
Itse tuli juuri hankittua Behkun digi. (DDX3216)
Hinta T- kaupassa toimituskuluineen 605,-

Kehuttu laite, vaikka Behringer onkin.
Itse en vielä ole ehtinyt testata muuta, kuin että laite yleensä toimii, joten en voi mennä vannomaan mutta...
... veikkaan, että tuolla saat tarpeellisen määrän kanavia, gateja, kompuroita, efektejä ja ulostuloja yms yhdessä paketissa, niin erillislaitteisiin verrattuna säästät loppusummassa rutosti.

Siinä mielessä riskipeli, että huhun mukaan jopa kolmannes laitteista lähtee takuuhuoltoon. Vastaavasti tietysti 2/3 laitteista pelaa alusta asti kuin enkeli, jolloin soundienkaan puolesta ei pitäisi olla valittamista.
Jos "projektit" kestävät sen huhunmukaisen riskin, että laite on yht´äkkiä parikin kuukautta "Pärnäsen korjaamolla", niin siinä on mahdollisuus saada käypä laite kohtuuhintaan.
Tavara on T- kaupan "final countdownissa", joten ei välttämättä ole myynnissä enää kauaa.

Itse hankin laitteen bändille keikkamikseriksi. Vanhat kamat on käytettävissä vielä hamaan tulevaisuuteen, joten takuuhuollon tarve ei ole tapauksessamme mikään katastrofi.
One kind of music only - the good kind
PIM
21.06.2006 08:14:14
Siinä mielessä riskipeli, että huhun mukaan jopa kolmannes laitteista lähtee takuuhuoltoon. Vastaavasti tietysti 2/3 laitteista pelaa alusta asti kuin enkeli, jolloin soundienkaan puolesta ei pitäisi olla valittamista.

Mistä ihmeestä te näitä lukuja oikein noukitte? Onko sulla esittää joku edes puoliluotettava lähde noille luvuille? Mulla ei ainakaan ollut ikinä mitään ongelmia omani kanssa enkä kyllä muista lukeneenikaan kuin joistain yksittäistapauksista ja silloinkin kyseessä on ollut jonkun lattakaapelin löystyminen koneen sisällä.
rintapek
21.06.2006 11:47:28

Onko sulla esittää joku edes puoliluotettava lähde noille luvuille?

Kutakuinkin näin sanottiin StPaulissa, kun olin sieltä laitetta tilaamassa.
Kaikki ovat kuntoon tulleet, mutta pisimmillään vehje on viipynyt huollossa parikin kuukautta, muistaakseni.

En muista ihan sanatarkasti, mutta jokseenkin näin asian ymmärsin.

Laitteet siellä myyty loppuun, eikä tietoa siitä, onko lisää enää yleensä saatavilla.
En uskaltanut jäädä odottelemaan epävarmaa tilausta, vaan tilasin Thomannilta, jossa tuotteita näytti vielä jokunen hyllyssä olevan, mutta poistomyynnissä jo nekin.

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, laite on siis kaksi kertaa kalliimpi, kuin kysyjän budjetti. Sen käytetyn pikkumikserin hinta kuitenkin pompsahtaa huomattavasti, kun sitä täydentää erillislaitteilla.
Veikkaan, että Behkun Digillä pääsee halutumpaan lopputulokseen reippaasti halvemmalla.
Aki
22.06.2006 00:22:21

Pertele kun aina ei muista jaksaa kirjoittaa tekstiä tekstieditorissa, taas katosi pitkä sepustus sen siliän tien.

Mulla ollut DDX on kaverilla käytössä, nykyään noin 5-vuotias laite. Mun aikana (rauhallinen käyttö harvakseltaan) ongelmia olivat hieman epätasainen näytön tummuusaste, ja oletettua voimakkaampiääninen flekti. Kaverilla ollessa yksi nappi vaatii välillä houkuttelua toimiakseen. Muilta osin moitteeton laite.

Lähipiirissäni on kaksi muuta DDX:ää joissa ei ole ollut edes noita pieniä vaivoja mitä mulla oli. Ja sen flektin vaihtaminenhan nyt ei ole iso eikä kallis puuha ollenkaan.

Syyt miksi omani möin olivat hiivatin iso koko, ja suuri paino. Omaan puuhasteluun aina kaivannut vähän portablempaa kalustoa.

Ja tuo huoltotilasto ei Jorin suusta vielä ole oikein ekstrapoloitavissa, hän on myynyt noita Suomeen vain osan (kuten sen omistamani). Maahantuojan eli Soundatan huollon tarinat olisivat paljon olennaisempia. Siellä on hyvin ystävällinen heppu, ei muuta kuin puhelimen ääreen.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
rintapek
22.06.2006 01:05:16

No joo, bändillä on kamat menossa vaihtoon, joten tässä viimeiset puoli vuotta on tullut katseltua miksereitä. Veikkaan, että jollain tasolla on tullut kahlattua läpi kaikki keikkakelpoiset, joista löytyy mikkikanavia bändin vaatimat väh. 10.
Behkun digiin sitten päädyttiin; vaikutti siltä, että hinta/laatu/ominaisuudet - suhde tarpeeseen oli kutakuinkin ylivoimainen.

Kysymys kuuluu, kuinka varauksetta uskaltaa suositella vehjettä, jota muut kyllä kehuu, mutta itsellä käyttökokemusta ei ole ehtinyt kertyä. Mahdollisten vikaantumisprosenttien tarkempaan analysointiin ei itsellä kompetenssi riitä.
Sorry nyt, jos tuli kerrottua, mitä matkan varrella olen saanut tietooni.

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, tämä vihje näyttää kuitenkin jo vanhenneen.
Thomann ja muut nettikaupat näyttävät poistaneen tuotteen listoiltaan, joten laitteen saatavuus on tällä hetkellä kutakuinkin nolla.
Kysyjä kaivannee vihjeitä tuotteista, joita on yhä myynnissä, joten "budjettiluokan" vaihtoehtona seulonnassa löytyi Yamaha MG 16/6 FX. T- kaupassa n. 400;-
Jos ei kymmentä mikkikanavaa tarvitse, niin pienemmät mallit vastaavasti edullisempia. Tunteita herättämättömiä, toimivia O.K. vehkeitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)