Aihe: Rumpujen miksauksesta
1
Säätäjä
17.11.2006 11:56:15
Heitelkääpä joitakin linkkejä/vinkkejä, mistä saisi hyvää opiskeltavaa ja näkökulmia koskien rumpujen äänitystä ja miksausta. Lähinnä tollanen moderni rock-/pop-/metalliosasto kiinnostaa.. Rinnakkaiskompressoinneista ja kikka vitosista olis kiva päästä kunnolla kärryille.

Onks täl palstalla ollut kirjoitusta aiheesta "näin miksasin rokkibändin" tai vastaavaa? Olisko ideaa? Mua ainakin kiinnostaisi lukea muiden tekemisistä ja siitä vois jäädä käteenkin jotain sellaista, mitä ei ole itse tullut ajatelleeksi.
Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella.
Antti1
17.11.2006 13:57:34
No vähän aihetta sivuaa muutaman päivän takainen pohdiskeluni.

En joskus meinannut saada virvelin rungon sointia millään kuulumaan, koska se oli luonnostaan jo vähän vaimea, mutta soundiltaan erittäin herkullinen. Käytin apunani kompuraa, delayta, platea ja gatea luomaan vähän sitä sointia. Kopio tuosta virveliraidasta lytättiin kirjaimellisesti lähes täysin lyttyyn ja äänen alukkeet leikattiin pois. Sitten lisäsin siihen melko lyhyen ja pehmeäsointisen delayn hiljaiselle, sekä aavistuksen platekaikua. Sitten kun olin saanut noilla eväillä sitä alkuperäistä kopsahdusta vaimennettua ja häntää pidennettyä, geittasin melko loivasti ylimääräisen soinnin pois ja ajoin raitaa alkuperäisen virpan rinnalle. Kuulosti melko autenttiselle miksauksen joukossa, aion jatkaa kokeilujani tämän parissa ja kehitellä jotain parempaa konstia.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
Säätäjä
17.11.2006 14:20:43
Hahaa, Veijo Google löysi aivan mahtavan sivun hakusanalla "mixing drums", kandee tsekata ;-)

Tuolta lähtee:

http://www.marchantschmidt.com/item_detail.php?id=88
Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella.
blueroom
17.11.2006 16:12:59
eli raidat laitetaan tonne pönttöön ja sit miksataan. :)
kun laulu-sessio alkaa, rec menee päälle. kun valot on sammutettu, ja seistään ulko ovella, voi harkitaa äänityksen katkaisua.
zuspe
20.11.2006 08:40:04

tältä palstalta tulee kyllä aamun parhaat naurut jokakerta :D kiitos
Stoghra
20.11.2006 14:20:34

Hahaa, Veijo Google löysi aivan mahtavan sivun hakusanalla "mixing drums", kandee tsekata ;-)

Tuolta lähtee:

http://www.marchantschmidt.com/item_detail.php?id=88

Tuosta hyvästä +! :DDD
Jos Puolasta jotain hyvää tulee, niin kyllä ne ovat Vader ja Soldat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)