Rumba Lizi 24.08.2006 20:57:32 | |
---|
Onko kenellä käytössä tuommoista mikseriä, ja siihen ohjekirjaa? Kyselin maahantuojalta, mutta ei ole tullut vastausta. Mikäli sinulta moiseen härveliin ohjekirja löytyy, olisiko mahdollista, korvausta vastaan saada kopioitua tuo opus? Voin sen itsekkin kopoida, mikäli suostut sitä lainaamaan. Laita pikaviestiä. |
Roberto 25.08.2006 14:57:00 | |
---|
|
Rumba Lizi 25.08.2006 18:38:00 | |
---|
|
Simbe 25.08.2006 20:39:40 | |
---|
Käyttäjäkokemuksia moisesta kuulisin minä mielelläni, millainen soundi siinä on jne. Mulla on käytetty mikseri haussa ja tarjouksia on mm. Tascam m 2524:stä ja Yamaha 01V:stä. Kahdesta käyttötarkoituksesta toinen sopii toiseen täydellisesti ja toinen taas toiseen. Hinnat ovat melko samat eikä molempiin tietenkään ole varaa. |
Roberto 25.08.2006 20:45:59 | |
---|
No kyllä, sieltäkin olen tivannut. Odotellaan. Onko sinulla itselläsi käytössä moinen mikseri? Eipä oo, mut tuolta kautta on kuulemma ihmiset löytäneet kaikenlaista. |
kivi 25.08.2006 20:46:45 (muokattu 25.08.2006 21:00:49) | |
---|
Käyttäjäkokemuksia moisesta kuulisin minä mielelläni, millainen soundi siinä on jne. Mulla on käytetty mikseri haussa ja tarjouksia on mm. Tascam m 2524:stä ja Yamaha 01V:stä. Kahdesta käyttötarkoituksesta toinen sopii toiseen täydellisesti ja toinen taas toiseen. Hinnat ovat melko samat eikä molempiin tietenkään ole varaa. Toi puheena oleva mikseri on 16/8/2 eli 16 kanavaa, 8 ryhmää. Tascamin mikserit ovat hyväsointisia mutta tarkoitetut ennemmin haastavaan 80-luvun kotiäänitykseen kuin studiokäyttöön. Oikea hinta 24-kanavaisesta Tascamista täydessä kunnossa olisi 100-200 euroa, ei missään tapauksessa enempää. 01V:stä saattaa joutua maksamaan selvästi enemmän. Tascam ei toimi keikkatiskinä, 01V taas on juurikin keikkatiski. EDIT: Ohjekirjasta sen verran, että mä olen joskus aikoinaan käyttänyt tuollaista Tascamia, eikä siinä ole mitään mikä eroaisi muista nauhoitusmiksereistä. Jos osaat käyttää mitä tahansa mikseriä, osaat käyttää tuotakin (jos et, osta jokin perusoppikirja, vaikkapa Bruce ja Jenny Bartlettin "Practical Recording Techniques", jossa pöydän toiminta selostetaan käytännönläheisemmin kuin missään manuaalissa). Mutta älä luukuta liian lujaa - se ei ole kovin lujarakenteinen vaan käyttösavu nousee herkästi, kuten mulle kävi kun laitoin kuulokelähtöön korvalappustereoiden minikaiuttimet tarkistaakseni miksauksen niillä... ;-) |
Simbe 25.08.2006 21:10:36 (muokattu 25.08.2006 21:12:18) | |
---|
Tascamin mikserit ovat hyväsointisia mutta tarkoitetut ennemmin haastavaan 80-luvun kotiäänitykseen kuin studiokäyttöön. Mikäs siinä nyt niin haastavaa oli? :) MSR 16:n kaveriksi liikuteltavaan laitteistoon tarvitsisin jonkun mikserin. Vielä on nuoruutta ja patia, että jaksaa kanniskella mokomaa möhkärettä. Tascamiin olisi modattu sopivat -10dBu ylimääräiset direct outit heti gainin jälkeen. Jos hinta ei tosiaan pitäisi ton kovempi olla, niin eihän tässä sitten mitään ongelmaa ole. RO. Tascam ei toimi keikkatiskinä, 01V taas on juurikin keikkatiski. E:Miksi Tascam ei sovellu keikkatiskiksi? Yamahaa katselin juuri sitä varten. |
kivi 25.08.2006 21:15:26 | |
---|
E:Miksi Tascam ei sovellu keikkatiskiksi? Yamahaa katselin juuri sitä varten. Sitä ei oo tehty kestämään keikkailua, vaikka kytkennät toimisikin. |
Rumba Lizi 25.08.2006 23:27:37 | |
---|
EDIT: Ohjekirjasta sen verran, että mä olen joskus aikoinaan käyttänyt tuollaista Tascamia, eikä siinä ole mitään mikä eroaisi muista nauhoitusmiksereistä. Jos osaat käyttää mitä tahansa mikseriä, osaat käyttää tuotakin (jos et, osta jokin perusoppikirja, vaikkapa Bruce ja Jenny Bartlettin "Practical Recording Techniques", jossa pöydän toiminta selostetaan käytännönläheisemmin kuin missään manuaalissa). Mutta älä luukuta liian lujaa - se ei ole kovin lujarakenteinen vaan käyttösavu nousee herkästi, kuten mulle kävi kun laitoin kuulokelähtöön korvalappustereoiden minikaiuttimet tarkistaakseni miksauksen niillä... ;-) Lähinnä tuo midipuoli siinä tiskissä kaipaisi ohjekirjaa. Vertailupohjaa, miltä kuulostaa, ei minulla ole kuin soundcraft spirit E-sarjaan, ja omaan korvaani kyllä tuo tascam kuulostaa jotenkin paremmalta, mut nää on näitä mutu juttuja. Koskeeko tuo luukutuskielto koko mikseriä, vaiko vaan sitä kuulokeliitäntää? Aika heppoiselta tuo rakenteellisesti tuntuu. |
kivi 25.08.2006 23:48:26 (muokattu 25.08.2006 23:55:57) | |
---|
Lähinnä tuo midipuoli siinä tiskissä kaipaisi ohjekirjaa. Midipuoli? Nyt pitää tarkistaa... Ahaa, ok, mä sekoitin tuon samannäköiseen mutta yli puoli vuosikymmentä vanhempaan tiskiin. Linkin http://www.tascam.com/Company.html mukaan toi tulikin markkinoille vasta 1991 ja siinä tosiaan on midiohjattavat kanavamutet. Midi ei käsittääkseni ohjaa mitään muuta kuin kanavien muteja. Nyt saattoi hinta-arvio muuttua vähän, muttei varmaan kauhean paljoa. Nykyään saa hyviä analogitiskejä poiskantohintaan, ikävä sanoa. |
Roberto 26.08.2006 09:50:30 | |
---|
Nykyään saa hyviä analogitiskejä poiskantohintaan, ikävä sanoa. Kai se on ikävä jos on jo nurkat valmiiks täynnä :) No ei, analogotiskien arvostus laskee kun lehmän häntä, varsinkin budjettihommissa, ja niissähän ne just olis ihan parhaita monestakin syystä. |
Rumba Lizi 26.08.2006 10:25:38 | |
---|
Midi ei käsittääkseni ohjaa mitään muuta kuin kanavien muteja. Voisko sillä myös ohjata kaikulaitetta? |
kivi 27.08.2006 16:02:57 | |
---|
Voisko sillä myös ohjata kaikulaitetta? Tuo tiskihän ei lähetä midiä, vaan vain vastaanottaa kanavat päälle/pois -viestejä. Sun täytyy rakentaa johonkin erilliseen sekvensseriin midi-ohjausraitoja. Pöydälle omansa, ja jos sulla on midiohjattava kaikulaite niin sille omansa. Tietysti, jos teet jollain sekvensseri/audiosoftalla raidat, niin siellähän sulla on muutenkin mute käytössä. Jos taas et, niin ei tunnu kauhean nykyaikaiselta laittaa jotain sekvensseriä rouskuttamaan pelkän kanavamuten takia. |
Rumba Lizi 27.08.2006 20:21:50 | |
---|
Tuo tiskihän ei lähetä midiä, vaan vain vastaanottaa kanavat päälle/pois -viestejä. Sun täytyy rakentaa johonkin erilliseen sekvensseriin midi-ohjausraitoja. Pöydälle omansa, ja jos sulla on midiohjattava kaikulaite niin sille omansa. Tietysti, jos teet jollain sekvensseri/audiosoftalla raidat, niin siellähän sulla on muutenkin mute käytössä. Jos taas et, niin ei tunnu kauhean nykyaikaiselta laittaa jotain sekvensseriä rouskuttamaan pelkän kanavamuten takia. Ok. Kiitos tiedoista. |
rikupasanen 23.11.2006 22:10:02 | |
---|
Selailin sattumoisin viestiketjua ja huomasin sun kyselevän Tascamin manuaaleja. Mulla on tuommonen päytä ollut käytössä vuodesta -93. Sillä on äänitetty suht paljon ja aina vaan toimii. Näytteitä esim www.thephase.net. Ei mitään ongelmia/huollon tarvetta koko aikana. Soundi on hyvä... logiikka pöydässä Tascam... Eq vähän niukka, mutta tuleepahan kiinnitettyä enemmän perusasioihin studiossa: mikkivalintoihin ja -asetteluun. Samoin auxeja on vain 4, joka on jees äänityskäyttöön mut vähän niukka liveen, varsinkin jos ajetaan monitoreja samasta tiskistä... Mutta jos tarvitset vielä manuaaleja niin ota yhteyttä... vaikka pikaviestillä. Niin ja hintapolitiikkaa... silloin maksoin (käytettynä) pöydästä 20 000mk! Ei taida saada enää tuommosia hintoja. |