Aihe: Miten ihmeessä säädän soundit kohdalleen
1
JPQ
19.12.2006 18:01:58 (muokattu 19.12.2006 18:04:51)

Tosi ruput (noin 17e) Sonyn kuulokkeet kuulostaa korostuneelta ja aktiivi monitorini (Samson Resolv 50a) taas tosi hyvältä (korviini
luottaen aika neutraalilta) utta musiikki pitäs saada kuulostamaan hyvältä koti kuuntelu vehkeeissä. Ja jos teen niin että kuulokkeilla
toimii se rajaa paljon soundeja (esim. erään synan kirkkourut,jousisektiot kuulostaa tosi kököltä tosi muovilta
noilla kuulokkeilla noi jouset) ja taas kaijuttimilla tehty soundi voi olla rasittava noilla luureilla. Eli vaikea saada tarkasti soundi
oikein vai olenko tyly ja miksaan niillä joiden soundi miellyttää enempi.(eli kaijuttimilla muutenkin
kuuloke miksaus ei oikein toimi rasittaa korviani)
En oikein pysty ns sekamiksaukseen joten valinta olisi tehtävä ja järjellä sanoo tietenkin kalliiman laitteen mukaan mennään. Kun luureja
ei ole missään määrin tehty studio käyttöön.
Timo JM
19.12.2006 19:22:51

En ole kuullut kenestäkään joka miksaisi kuulokkeilla. Itse käytän paljon luureja mutta lopullisen miksauksen teen aina skobeilla.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
Lennu
19.12.2006 20:19:17

En ole kuullut kenestäkään joka miksaisi kuulokkeilla. Itse käytän paljon luureja mutta lopullisen miksauksen teen aina skobeilla.

Mä en ainakaan pysty tekemään mitään ratkaisuja kuulokkeet päässä. Pitää saada ilmaa väliin ja saada suhteutettua se shitti sitä kautta johonkin referenssimatskuun, jos nyt yrittää jotain tiettyä saada aikaan. Jostain syystä kuulokkeilla mulla häviää täysin punainen lanka. Jotain kohinoita ja rahinoita voi kyllä kuulostella yksittäisiltä raidoilta, mutta siinähän se. Siksi varmaan kaikki kuulostaa niin paskalta, hoho.
"Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
JPQ
19.12.2006 20:44:05

Minustakin kuulokkeet tuntuu mahdottomalta kun ne tuo pienestäkin efekti määrästä tosi valtaisan tuntuisen jo.
sami_sumea
19.12.2006 20:47:38

Kun luureja ei ole missään määrin tehty studio käyttöön.

Heität ne rupukuulokkeet seinään, ostat kunnolliset kuulokkeet tilalle, miksaat monitoreilla, tarkastat lopputuloksen kuulokkeilla.

Niin, ja miksaamaan opettelukin auttaa :D

...
http://www.adamantiumstudios.com
loosah
19.12.2006 22:09:44
Suosittelen, että miksaat kaiuttimilla. Olkoon 200 euron tai 10 000 euron pöntöt. Ihan millä tahansa kuulottimilla tulee kuitenkin jollain tavoin vääristynyttä saundia. Joko bassot kusee, stereokuva on liian kapea tai laaja jne. Kuulokkeilla voit kuitenkin sitten välillä tarkastella ihan huvin vuoksi.

(esim. erään synan kirkkourut,jousisektiot kuulostaa tosi kököltä tosi muovilta
noilla kuulokkeilla noi jouset)

Helpoin tapa mennä halpaan on monitoroida liian lujaa. Silloin mikä tahansa kuulostaa helposti hyvältä ja mieli tulee helposti huijatuksi. Itselläni monitorointivolume on tippunut koko ajan hissukseen. Nykyään mennään jossain puhetason pinnassa suurimmilta osin. Välillä on tietenkin kiva luukuttaa ja fiilistellä ja tarkastella potkiiko tarvittaessa.

Tähän mennessä ei oo kertaakaan potkinut.

Hop.
GIGO
milcoin
20.12.2006 00:22:09

Hyvä äkkikäännös!
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
loosah
20.12.2006 00:23:45
Hyvä äkkikäännös!

Heh. Tuskin mun tapauksessa potkis, vaikka olis mitkä vempaimet tai kailottimet. Ho hoh. Aina saa silti yrittää = )
GIGO
Lennu
20.12.2006 00:27:37

Hyvä äkkikäännös!

Suorastaan Lynchiä. Mahtava draaman kaari, yllättävä loppuhuipennus.
"Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
Ambitus
20.12.2006 03:03:09

Suosittelen, että miksaat kaiuttimilla. Olkoon 200 euron tai 10 000 euron pöntöt. Ihan millä tahansa kuulottimilla tulee kuitenkin jollain tavoin vääristynyttä saundia. Joko bassot kusee, stereokuva on liian kapea tai laaja jne. Kuulokkeilla voit kuitenkin sitten välillä tarkastella ihan huvin vuoksi.

Helpoin tapa mennä halpaan on monitoroida liian lujaa. Silloin mikä tahansa kuulostaa helposti hyvältä ja mieli tulee helposti huijatuksi. Itselläni monitorointivolume on tippunut koko ajan hissukseen. Nykyään mennään jossain puhetason pinnassa suurimmilta osin. Välillä on tietenkin kiva luukuttaa ja fiilistellä ja tarkastella potkiiko tarvittaessa.

Hop.

Itse taas miksaan (ehkä liian) kovalla volalla. Sitten tarkistan pienellä volalla/luureilla/paskoilla napeilla että potkiiko. Joskus se potkii, joskus ei. Tapa kullakin. Useammat refekajarit on poikaa miksuuttelussa.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
blueroom
20.12.2006 05:11:40
tunnustan... unohdan aina kokeilla luureilla.

kestän kuitenkin asiakkaan kitinät kuin mies... ;)
kun laulu-sessio alkaa, rec menee päälle. kun valot on sammutettu, ja seistään ulko ovella, voi harkitaa äänityksen katkaisua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)