![]() 30.01.2005 21:14:00 (muokattu 30.01.2005 22:06:41) | |
---|---|
voisiko kukaan vähän valaista saako 200e hintaan hyviä monitoreita(passiivisia) tai kannattaako tuon hintaisia es katella/ ostaa.. ainakin tannoy reveal ja behringer truth ovat halpoja mutta paljoa enempää en tiedä. myös www arvostelu linkkejä voi laittaa! vai luottaako esim. vähän kalliimmat normaalit stereo jbl kaiuttimet?? hmm... miten oisi m-audio? | |
![]() 31.01.2005 02:42:39 | |
voisiko kukaan vähän valaista saako 200e hintaan hyviä monitoreita(passiivisia) tai kannattaako tuon hintaisia es katella/ ostaa.. ainakin tannoy reveal ja behringer truth ovat halpoja mutta paljoa enempää en tiedä. myös www arvostelu linkkejä voi laittaa! vai luottaako esim. vähän kalliimmat normaalit stereo jbl kaiuttimet?? hmm... miten oisi m-audio? Jostain ulkomaisesta musalehdestä luin että nuo Behringerin aktiiviset kallimmat mallit (en muista numero/kirjainsarjaa) olisivat hinta/laatusuhteeltaan mainiot. Itselläni on halvat Edirolin MA-10A:t kakkosmonitoreina ja ovat soundiltaan hyvät, keski- ja ylä-äänissä jopa hyvät, mutta basso puuttuu lähes täysin eli tarvitsisivat jonkun subbarin kylkiäisekseen ehdottomasti. Tietysti hyvät ja halvat monitorit ovat myös hyvät kuulokkeet, joskin hieman rasittavat pidemmän päälle.. | |
![]() 31.01.2005 04:16:01 | |
Olen kuullut paljon kehuja myös noista Behringerin passiivi-trutheista. Jotkus ovat marisseet että eivät pidä aktiivimallien saundista niin paljon. Itsellä ei ole kokemusta mutta hintansa puolesta Behringer on kyllä kiinnostava merkki. http://chaos-research.cjb.net | |
![]() 31.01.2005 13:32:41 (muokattu 31.01.2005 13:36:19) | |
Itsellä on Tannoyn Activet ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tuohon 200 euroon saa kyllä laittaa puolet lisää. Mutta mielestäni ovat sen arvoiset. Tasapainoiset erittäin neutraalit kaiuttimet. Paljastavat kylläkin kuuntelu-huoneen puutteita :) Aktiivisissa on sekin hyvä puoli että vahvistimet niissä on suunniteltu juuri niitä kaiuttimia varten. Ei myöskään tarvitse erillistä vahvistinta hommata (joka toisi taas lisäkustannuksia...) | |
![]() 01.02.2005 19:21:52 | |
Paljastavat kylläkin kuuntelu-huoneen puutteita Joo olen kyllä huomannut vähän samaa, itsellä ollut tannoy:t jonkun aikaa ja ihan kyllä tyytyväinen ollut paitsi että alapäätä ei ehkä ole ihan tarpeeksi. Paitsi kun vaihtaa vähän paikkaa huoneessa niin johan alkaa bassotkin kuulumaan mut silti vähän sotkuinen on.... Muuten kyllä ihan miellyttävä ja neutraali soundi. Ei tarvi pidellä korviakaan jos kuuntelee vähän lujempaa(kuten esim. Genelec:eillä) | |
![]() 01.02.2005 20:13:00 | |
Ei tarvi pidellä korviakaan jos kuuntelee vähän lujempaa(kuten esim. Genelec:eillä) Kuinka monista Geneleceistä sulla on kokemusta kun tollaista lauot? Meitsi on meshissä. | |
![]() 02.02.2005 20:33:36 | |
Kuinka monista Geneleceistä sulla on kokemusta kun tollaista lauot? Joo olen kyllä käyttänyt ihan kaikkia 1000 sarjan malleja ja 8000 sarjasta niitä 8030.....Tarkoitin vaan että noissa Genelec:in studiomonitoreissa on vaan mun makuun liian kirkas soundi. Jos kuuntelee vähänkin yläpäävoittosempaa matskua(mikä tämän päivän musassa on varsin yleistä) niin mulla ainakin korvat alkaa kirskua ja ei jaksa kyllä kauan kuunnella kun korvat jo väsyy..... | |
![]() 02.02.2005 22:45:07 | |
Jos kuuntelee vähänkin yläpäävoittosempaa matskua(mikä tämän päivän musassa on varsin yleistä) niin mulla ainakin korvat alkaa kirskua ja ei jaksa kyllä kauan kuunnella kun korvat jo väsyy..... Mielenkiintoista että tää on mielestäsi monitorin vika. Olisko signaalissa sittenkin syy? | |
![]() 03.02.2005 10:14:03 | |
Meikäläisen skobeissa lukee ALESIS Monitor One. Mä olen ollut jo useamman vuoden niihin erittäin tyytyväinen. Edulliset ja laadukkaat! (Toki muitakin on.) ...siis mun mielestä. | |
![]() 03.02.2005 10:25:34 (muokattu 03.02.2005 10:26:08) | |
Joo olen kyllä käyttänyt ihan kaikkia 1000 sarjan malleja ja 8000 sarjasta niitä 8030.....Tarkoitin vaan että noissa Genelec:in studiomonitoreissa on vaan mun makuun liian kirkas soundi. Jos kuuntelee vähänkin yläpäävoittosempaa matskua(mikä tämän päivän musassa on varsin yleistä) niin mulla ainakin korvat alkaa kirskua ja ei jaksa kyllä kauan kuunnella kun korvat jo väsyy..... Niin no... kyllä mun mielestä studiomonitorin tehtävä on ensisijaisesti kertoa mitä siellä raidoilla/miksauksessa todella tapahtuu eikä vaan kuulostaa kivalta. Jos korvat väsyy ja musat kirskuu niin musassa/souneissa/miksauksessa lienee jotain pielessä ja senhän just pitää kuulua monitoreista, että asialle voi tehdä jotain. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 03.02.2005 12:42:26 | |
Korvien väsymys johtuu todennäköisimmin tappiin kompuroidusta ja säröisestä matskusta. Taas kerran näitä linkkejä: http://www.tcelectronic.com/media/lund_2004_distortion_tmt20.pdf http://www.tcelectronic.com/media/nielsen_lund_2000_0dbfs_le.pdf | |
![]() 03.02.2005 19:56:30 | |
Niin no... kyllä mun mielestä studiomonitorin tehtävä on ensisijaisesti kertoa mitä siellä raidoilla/miksauksessa todella tapahtuu eikä vaan kuulostaa kivalta. Jos korvat väsyy ja musat kirskuu niin musassa/souneissa/miksauksessa lienee jotain pielessä ja senhän just pitää kuulua monitoreista, että asialle voi tehdä jotain. Joo olen kyllä samaa mieltä kanssasi mutta jokainenhan tietenkin haluaa mielellään miksaa semmosilla monitoreilla mitkä soundaa omaan korvaan hyvälle. Ja se taas on ihan puhdas makuasia että mistä kukakin tykkää. Yleensä ottaen kun Geneleceillä kuuntelee mitä tahansa kaupallista musaa niin yläpää on tosi kirkas koska ne just toistaa yläpään niin hyvin. Mutta Geneleicllä pitää myös osata miksata koska jos mä miksaan geneleceillä ja jätän yläpään sen kuuloiseksi mikä mun mielestä kuulostaa hyvältä eikä liian kirkkaalta ja kirskuvalta niin kun menee kotiin kuuntelee stereoista niin soundaapa aika tunkkaiselta.... Tärkein juttu mun mielestä on että tuntee omat monitorit hyvin ja tietää että miten pitää miksaa että se toimii myös muualla kun niissä omissa monitoreissa. Jokaisessa kaiuttimissa on myös puutteita. En mitenkään aliarvioi genelecejä mutta ne eivät vain ole mun kaiuttimet. Mutta en mä nyt menis sanomaan että pelkästään signaalissa on vikaa jos soundaa liian kirkkaalta..... Mitkään monitorit ei ole täydelliset, ei edes Genelecit. | |
![]() 04.02.2005 09:53:54 | |
Mutta Geneleicllä pitää myös osata miksata koska jos mä miksaan geneleceillä ja jätän yläpään sen kuuloiseksi mikä mun mielestä kuulostaa hyvältä eikä liian kirkkaalta ja kirskuvalta niin kun menee kotiin kuuntelee stereoista niin soundaapa aika tunkkaiselta.... Olisko masterointi se puuttuva linkki? | |
![]() 04.02.2005 10:24:05 | |
Musta "flimtrick" on siinä mielessä oikeassa, että monitorien pitää olla sellaiset mitkä soundaa just omiin korviin sopivilta. Meissä kun on yksilöllisiä eroja. Olen myös samaa mieltä Genelecien kirkkaudesta. (Tai ainakin niiden millä olen itse miksannut.) Ei yleisesti hyväksytyt tai jonkinlaisiksi standardeiksi muodostuneet ole välttämättä jokaiselle parhaat. Muistan joskus lukeneeni, että jotkin kovan luokan tyypit (en nyt muista nimiä) eivät pystyneet käyttämään Yamahan kymppejä, joita aikanaan pidettiin joka studion vakiomonitoreina, koska niiden soundi oli niin riipivä, että korvat väsyivät. Mä uskon, että markkinoilla on tosi paljon eri malleja jotka ajavat tehtävänsä erinomaisesti. ...siis mun mielestä. | |
![]() 04.02.2005 11:08:22 | |
Ei yleisesti hyväksytyt tai jonkinlaisiksi standardeiksi muodostuneet ole välttämättä jokaiselle parhaat. Muistan joskus lukeneeni, että jotkin kovan luokan tyypit (en nyt muista nimiä) eivät pystyneet käyttämään Yamahan kymppejä, joita aikanaan pidettiin joka studion vakiomonitoreina, koska niiden soundi oli niin riipivä, että korvat väsyivät. NS10:t yleistyivät kun Alan Parsonsista oli vuonna lapio artikkeli Mix magazinessa, ja kuvissa näkyivät nyt niin tutut valkoiset driverit. Parsons oli ostanut kympit studioon Radio Shackista 100 dollaria pari kotikuuntelua demotakseen, ei varsinaisiksi monitoreiksi. Moni tosin on sen jälkeen käyttänyt niitä ihan kaikenlaiseen kuunteluun, mutta voisi ehkä kysyä että haluatko arvata kaiken alle 90Hz, vai tottua johonkin muuhun? Pippuripurkki-diskantti ei ainakaan helpota tilannetta :) Mä uskon, että markkinoilla on tosi paljon eri malleja jotka ajavat tehtävänsä erinomaisesti. Aivan varmasti. | |
![]() 04.02.2005 14:23:24 | |
Ei yleisesti hyväksytyt tai jonkinlaisiksi standardeiksi muodostuneet ole välttämättä jokaiselle parhaat. Muistan joskus lukeneeni, että jotkin kovan luokan tyypit (en nyt muista nimiä) eivät pystyneet käyttämään Yamahan kymppejä, joita aikanaan pidettiin joka studion vakiomonitoreina, koska niiden soundi oli niin riipivä, että korvat väsyivät. Mä uskon, että markkinoilla on tosi paljon eri malleja jotka ajavat tehtävänsä erinomaisesti. Juuri näin. | |
![]() 04.02.2005 14:25:48 | |
NS10:t yleistyivät kun Alan Parsonsista oli vuonna lapio artikkeli Mix magazinessa, ja kuvissa näkyivät nyt niin tutut valkoiset driverit. Parsons oli ostanut kympit studioon Radio Shackista 100 dollaria pari kotikuuntelua demotakseen, ei varsinaisiksi monitoreiksi. Moni tosin on sen jälkeen käyttänyt niitä ihan kaikenlaiseen kuunteluun, mutta voisi ehkä kysyä että haluatko arvata kaiken alle 90Hz, vai tottua johonkin muuhun. Niin, monihan sanoo että ne viime kädessä tarkistaa miksauksen noilla NS-10 koska jos niillä saa miksauksen soundaamaan hyvälle niin sitten se toimii hyvin myös muualla. Näin olen kuullut..... | |
![]() 05.02.2005 00:10:58 | |
NS-10:llä oon tehny parhaimmat miksaukset. Ne toimii melkein missä vain. Paitsi mun autostereoissa, mut niissä kuulostaa kaikki paskalta.(Hyvä referenssi) Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. | |
![]() 05.02.2005 10:52:14 | |
Geneissähän pystyy tiputtamaan yläpäätä nappulasta niksauttamalla. Pastilli? Osta Triamp! Ja Suomen Paras Twängikitara sikahalvalla! Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 05.02.2005 22:01:56 | |
Niin, monihan sanoo että ne viime kädessä tarkistaa miksauksen noilla NS-10 koska jos niillä saa miksauksen soundaamaan hyvälle niin sitten se toimii hyvin myös muualla. Näin olen kuullut..... Olet kuullut kun moni sanoo? Eh.. jos ei nyt ihan puuhasteluita lasketa niin yleensä ihmiset haluaa oikeasti kuulla mitä miksauksessa tapahtuu ja sen lisäksi testailla matskua kaikenlaisissa Auratoneissa, NS-10:ssä ja muissa. Viime kädessä tarkistelu tapahtuu masteroinnissa joissa ei paljoa NS-10:jä ja vastaavia näy. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)