fatpeppe 11.01.2007 22:27:29 | |
---|
omaan pienen kotistudion asunnossani ja olen hankkimassa uutta kitara vahvistinta, mahdollisesti spider III 75. naapurit ovat aika-ajoin valittaneet metelistä ja vahvaristahan tulee sitä parempi saundi, mitä kovemmalla sitä pitää! olen suunnitellut rakentavani oman, äänieristetyn "tilan" kitaravahvistimelle, johon laitan mikin nauhotusta varten! kysynkin, kuinka suuren "tilan" vahvistin tarvitsee, että saundit ovat hyvät?! kipsilevyllä ja villalla olen ajatellut toteuttaa kyseisen hankkeen. kyseisen vahvarin mitat ovat Leveys 52cm * Korkeus 44cm * Syvyys 27cm , joten riittääkö esin 1m * 1m * 1m tila ?! ehdotuksia?! |
saastara 12.01.2007 00:54:51 (muokattu 12.01.2007 00:56:03) | |
---|
Ennen kuin muut alkavat kuittailemaan sen enempää niin totean, että tuo Spider on trankku ja siinä ei tuo kovalla huudattaminen auta missään mielessä soundin paranemiseen.. Paitsi jos mietitään siinä mielessä, että kovassa volumessa kaiutin herää "eloon" ymv shaibaa. Mutta useimmiten trankkupäättäri + kova huudatus = ei kiva. Ja monien mielestä saisit tuotoksillesi varmasti parempaa soundia jos pitäisit tuon vahvarin volumet nollissa.. :) E: Do carry on. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
masterhat 12.01.2007 01:29:30 | |
---|
komppia äskeiseen, ei sillä etteikö trankulla saisi hyvää soundia, päinvastoin, itsekin olen monesti sillä nauhoittanut. tosiseikka on se (ainakin omien kokemuksien perusteella) ettei volan lisääminen juurikaan soundia hetkauta, vaikka fiilis juttujahan nämä trankkujen kohdalla pääsääntöisesti onkin. veikkaan, että saat melko samat soundit suoraan Line6 Podilla, kun vaikka tolla Hämiskakkosella. Ja Podinhan ei luulisi naapureita häiritsevän.. Head like a hole |
saastara 12.01.2007 01:57:51 | |
---|
komppia äskeiseen, ei sillä etteikö trankulla saisi hyvää soundia, päinvastoin, itsekin olen monesti sillä nauhoittanut. tosiseikka on se (ainakin omien kokemuksien perusteella) ettei volan lisääminen juurikaan soundia hetkauta, vaikka fiilis juttujahan nämä trankkujen kohdalla pääsääntöisesti onkin. Komppia tälle. veikkaan, että saat melko samat soundit suoraan Line6 Podilla, kun vaikka tolla Hämiskakkosella. Ja Podinhan ei luulisi naapureita häiritsevän.. Tätä aloin itsekin miettiä.. Jos kerran tarkoitus on nimenomaan kotistudiossa näpräillä, niin saman tien hankkisin sinuna Pod Xt:n tahi jonkun muun vastaavan multipaavon. Ei tule meluhaittaa ja varmasti pesee soundeiltaan tuon Spiderin. Hintakin pysyy melko samana.. E: Tosin en ole tuota Spider III:ta päässyt vielä tyyppaamaan. Hirmuisesti se ei varmaankaan edeltäjästään eroa, mutta olisi mukava tarkastaa, että mitä muutoksia on tapahtunut. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
mhelin 12.01.2007 08:58:12 | |
---|
Näkee jossain studioilla noita trankkuvahvistimiakin vedettävän aika lujalla, esim. Cosmicilla tuota isoa Rolandin Jazz Chorusta ( http://www.roland.com/products/en/JC-120/index.html) soitatetaan melkein täysillä pienessä kopperossa. Saundista sitten voi olla mitä mieltä haluaa. Noissa POD:eissa saundi sinällään on kohdallaan, siitä vaan puuttuu se akustinen feedback ja interaktio kitaran ja soittajan kanssa. Ehkä sellaista saisi esim. Fernandesin tai Sustainiacin systeemeiden kautta, tai virittämällä kitaran kaulaan kiinni jonkun pienen kaiutinelementin feedbackiä varten (isolapainen strato voisi olla hyvä alusta). |
masterhat 12.01.2007 14:43:51 | |
---|
tai virittämällä kitaran kaulaan kiinni jonkun pienen kaiutinelementin feedbackiä varten (isolapainen strato voisi olla hyvä alusta). Loistavuutta. Tai sit laittais samantien kunnon subbarin skebaan kiinni ja värivaloja, kunnon amis-tyyliin Head like a hole |
fatpeppe 12.01.2007 18:06:28 | |
---|
jep jep, taidan ostaa sit ton pod tx proon, kaippa sil pärjäilee eikä tartte mitään rakennella, kiitän ideasta. |
kimurantti1 12.01.2007 18:35:23 | |
---|
|
Lennu 12.01.2007 19:08:19 | |
---|
|