rajajoki 22.10.2006 07:59:28 | |
---|
elikkä tarvitsin studiomonitorin himakäyttöön, en tiedä noista paljoakaan mut tälläsest oon kuullu et olis niis kaapeis vahvistin samas kun tarkotukseni olisi ajaa musaa tietokoneesta cubasen&reasonin kanssa.. äänikortti on täl hetkel soundblasterin audigy platinum pro2 olisko kellään tietoa mikä olisi hintalaatusuhteeltaan hyvä saisi kyl maksaa 300-600 egee.. olisin kiitollinen jos tulisi jotain vinkkiä. ja sit tarttis hyvät studiokuulokkeet, niistäkin ottasin vinkin.. kiitos etukäteen. On aivan hirveä! |
anapena 22.10.2006 14:14:29 | |
---|
M-Audiolla on sikahalvat pöntöt, jotain 90€. Tosin en ole kuunnellut niitä, kehuvat niitä aika vakuuttavasti valmistajan sivuilla... |
Lennu 22.10.2006 14:17:33 | |
---|
M-Audiolla on sikahalvat pöntöt, jotain 90€. Tosin en ole kuunnellut niitä, kehuvat niitä aika vakuuttavasti valmistajan sivuilla... Hehe. No se oliskin jos ne ite haukkus ne ihan pystyyn. G#maj Ab |
Da Make 22.10.2006 15:14:34 | |
---|
|
Lennu 22.10.2006 15:46:28 | |
---|
G#maj Ab |
Jucciz 22.10.2006 15:52:23 | |
---|
|
masterhat 22.10.2006 16:12:57 | |
---|
mul on esinearit, 6,5 aktiivit. ja itse käytän juurikin reasonin ja cubasen kanssa pääosin. ihan ok pöntöt, bassokontrolli melko huono. lisäksi värittää hieman ääntä. monet on kehunut tuossa hintaluokassa behkuja, ja mielestäni ne peittoaa kyllä esit. harmittaa vaan kun tuli itse ensin hutkittua ja sitten vasta tutkittua (eli ostin esit) toisaalta, erot ei ole päätähuimaavia. niin, jos mahdollista niin omia biisejä mukaan ja sitten kauppaan vertailemaan. ja ei ole pakko olla edes omia..jotain musaa minkä tuntee hyvin ja pystyy keskittymään erojen etsimiseen äänenlaadussa Head like a hole |
Antti1 22.10.2006 16:18:16 | |
---|
Esit on ehkä aavistuksen Behkuja tummemmat soundiltaan ja bassojen kontrolli on vähän puutteellisempi. Ei ne Behringerit varsinaisesti sen alemmas mene, mutta elementti pysyy paremmin hanskassa ja toisto ei ole ihan niin epämääräistä. Behringereistäkin ehkä mieluummin ne pienet, koska isot kuulostaa huonossa mielessä muhkummilta. Jotkut jopa väittävät, ettei ne isot sovellu näihin lähikenttä-sovelluksiin niin hyvin. Siitä mulla ei oo mitään tietoa jakaa. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
erkko 22.10.2006 17:50:49 (muokattu 22.10.2006 17:51:47) | |
---|
Mun pitäis myös monitorit kotiin. Asun pahviseinäisessä kerrostalossa, ja suurin vaatimus monitoreille on se että niillä täytyy pystyä miksaamaan erittäin hiljaa. Testasin kaverin 2030A:t ja ne kuulostaa muuten hyvältä, mutta tuntuu että botnesta ei enää kuule mitään kun niitä kuuntelee tosi pienellä. Kävin pikatestaamassa Yamaha MSP5A:t eilen ja luulen että hommaan sellaiset ensi viikolla. Niissä botnesta kuuluu aavistus myös ihan pienellä soitettaessa. Yamahat maksaa F-musiikissa 490€ pari, mutta Englannista noita saa Suomeen toimitettuna pikkaisen päälle neljänsadan euron. Näitä mä oon nähnyt ihan oikeissakin studioissa. Yamahalla on myös toinen malli, HS50M 185€/kpl , jota katselin, mutta Yamaha itse kuvailee niiden soundia sanalla "rich" verrattuna MSP5:iin, joten päätin että ne eivät kiinnosta mua. Near05 on myös käynyt mielessä mutta ajattelin että haluan vähän erottelevammat monitorit kotiin. |
kivi 22.10.2006 20:50:16 | |
---|
Kävin pikatestaamassa Yamaha MSP5A:t eilen ja luulen että hommaan sellaiset ensi viikolla. Niissä botnesta kuuluu aavistus myös ihan pienellä soitettaessa. Yamahat maksaa F-musiikissa 490€ pari, mutta Englannista noita saa Suomeen toimitettuna pikkaisen päälle neljänsadan euron. Näitä mä oon nähnyt ihan oikeissakin studioissa. Ettei studioissa kuitenkin olis ollut valkokartioiset NS10-mallin Yamahat? MSP5A:ta en ole ainakaan kuullut studioihin ostetun. Mutta miksei. |
kalakukko 22.10.2006 21:13:47 (muokattu 22.10.2006 21:15:18) | |
---|
Tohon budjettiis mahtuu Genelec 8020A. Alle 600 egeä pari. Kuulemma erinomaiset purkit kokosikseen. Ei mulla niistä oikeen kokemusta ole, mutta kovasti niitä on kehuttu. Kertokaa enempi noista tietävät lisää. http://www.genelec.fi/tuotteet/8020a/8020a.phpEi ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta. |
erkko 22.10.2006 21:37:48 | |
---|
Ettei studioissa kuitenkin olis ollut valkokartioiset NS10-mallin Yamahat? MSP5A:ta en ole ainakaan kuullut studioihin ostetun. Mutta miksei. Kyllä mä mun mielestä oon törmännyt noihin pieniin Yamahoihin studioissa. Lähinnä kai niitä käytetään referenssikaiuttimina ja sisäänsoitoissa "korviensäästökuunteluna". En ihan 100% varma kyllä ole asiasta. Muistaakseni mä oon ollut ainakin Hertsikassa pajass josta tuollaiset löytyy kakkoskuunteluna. Samoin Hämeenlinnassa. En kyllä sotke kaiuttimia NS-10:in, niitä löytyy monesta studiosta. Toi Yamahan uusi HS50M muuten näyttää samalta kuin NS-10. Mäkin vähän mietin että pitäisköhän noi Genelicit käydä koekuuntelemassa ennen Yamahoiden ostoa. Pystyykö noita Hesassa kuuntelemaan jossain liikkeessä? |
kivi 22.10.2006 21:50:59 | |
---|
En kyllä sotke kaiuttimia NS-10:in, niitä löytyy monesta studiosta. Mäkin vähän mietin että pitäisköhän noi Genelicit käydä koekuuntelemassa ennen Yamahoiden ostoa. Pystyykö noita Hesassa kuuntelemaan jossain liikkeessä? En mä kyllä luullutkaan että erehtyisit, jos eivät oo tosi samannäköiset. Olethan sä studioissa ollut ihan kyllin. Mä kävin kuuntelemassa Soundatassa, joka on nykyään Hämeentien loppupäässä, Arabiassa. Siellä on ihan hyvä kuuntelutila. |
Mikael 22.10.2006 22:30:45 | |
---|
Tohon budjettiis mahtuu Genelec 8020A. Mä voin vilpittömästi suositella näitä. Pienet, edulliset ja hyvät! Siitä mistä aita on matalin... |
Cape 23.10.2006 00:05:15 | |
---|
Toi Yamahan uusi HS50M muuten näyttää samalta kuin NS-10. Eiks tuossa oo joku semmonen idea takana, että niitä vanhoja näsäkymppejä ei voida enää valmistaa, koska joku oleellinen raaka-aine valmistukseen on loppunut... Yamaha teki sitten uudella tekniikalla NS10 henkiset HS mallit, joiden taajuusvasteessa ei oo enää sitä ankaraa mid piikkiä. (Jota ilman osa meistä ei osaa elää?) Haaveilin kans hetken (ehkä vieläkin) noista vanhoista NS kympeistä, mut eihän niitä oo edes kiva kuunnella. Tosin on kai se totta, että jos miksaus soundaa niissä siedettävältä ollaan jo aika pitkällä. Siks ne on "ne" referenssit. Kai NS10 aikanaan kuvasti soundiltaan jotain keskimääräisen kuuntelijan laitteistoa. Nykyään referenssi voi olla ihan joku muu; Boombox, ipod napit, läppärin built-in... Soundit raikaa, rai-rai |
loosah 23.10.2006 00:18:36 | |
---|
Yamaha teki sitten uudella tekniikalla NS10 henkiset HS mallit, joiden taajuusvasteessa ei oo enää sitä ankaraa mid piikkiä. (Jota ilman osa meistä ei osaa elää?) Kyllä HS-sarjasta löytyy ihan "kiva" middle-piikki. Honottavat kuin sika pienenä. GIGO |
vipu5 23.10.2006 18:11:38 | |
---|
Yamaha teki sitten uudella tekniikalla NS10 henkiset HS mallit, joiden taajuusvasteessa ei oo enää sitä ankaraa mid piikkiä. (Jota ilman osa meistä ei osaa elää?)
NS10:t on monitoreiden TS9!!! ;) Mulla on MSP5:set. Ei voi kyllä verrata NS10:hin. Ehkä saundi on siihen suuntaan kallellaan. Saundi ei ole niin "hifi" kuin esim Genelegeissä. Mikä on mielestäni hyvä miksatessa. Esim bassot kuulostaa (isommilla) Genelegeillä liian helposti hyviltä. Totuus kuitenkin tulee vastaan kun mixiä kuuntelee kotistyrkkareilla... En ihan varauksetta voi suositella MSP5:sia, mutta kun näihin tottuu, on näillä hyvä tehdä töitä. Välillä pitää tehdä pientä realitycheckkiä ja käydä kuuntelemassa miksausta muualla. Mutta näin teen vaikka miksaisin Seawolfin ykkösessä...
|
Aki 24.10.2006 23:06:14 | |
---|
MSP5:set voitti Future Music -lehden monitoritestin omassa hintaluokassaan, ja reilusti. Harmi ettei siinä ollut Behkuja mukana. Genen 8020:n puoleen kääntyisin hyvin nopeasti jos hinta on siellä mainkaan. Mutta jokaisen korvalla on se oma "neutraalitaso", ja jotkut ei totu joihinkin monitoreihin koskaan. Ja toi oman korvan neutraalikin vähän muuttuu. Mutta 8020, MSP5, ja 2030A on kaikki hyviä valintoja omissa hintaluokissaan. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
vipu5 25.10.2006 11:13:07 | |
---|
MSP5:set voitti Future Music -lehden monitoritestin omassa hintaluokassaan, ja reilusti. Harmi ettei siinä ollut Behkuja mukana.
MSP5 on myös TM:n testivoitaja!!! ;) Eli ainakin mittareilla mitattuna Yamahat pitäis olla OK valinta. MUTTA, miksi en suosittele niitä varauksetta? Aika moni ei tykkää yhtään Jammujen saundista, lähinnä konemusan(rumpu&basso) vääntäjät. Ja on kyllä totta että basso taajuuksia tulee hillittyä näillä miksatessa. Eiköhän tässä päde sama kuin esim. kitaraa ostaessa: Ei kannata ostaa sikaa säkissä. Testatkaa ja koe kuunnelkaa ensin... |
erkko 25.10.2006 13:23:40 | |
---|
Mä ostin eilen MSP5:t. Kävin vielä ennen ostamista kahdessa paikassa kuuntelemassa Genelecin 8020:t, mutta ne eivät oikein vakuuttaneet: kokonaissoundi oli mun mielestä tietokonemonitorimainen, eikä erottelukaan ollut samaa luokkaa kuin isommissa Geneleceissä. Jos mulla olis ollut isompi budjetti olisin ostanut ehdottomasti seuraavat Genelecit eli 8030:t, mutta mun mielestä 8020:t eivät olleet sijoittamisen arvoiset. Muutaman tunnin kuuntelun jälkeen olen tyytyväinen ostokseeni. Paremmin en kaappeja vielä osaa kommentoida. Sen kyllä myöskin huomasin että tietyt botnetaajuudet on noilla kaapeilla vähän oudon "napsuvan" kuuloisia. Vois kuvitella että just konemusan tekemisessä ominaisuus häiritsee. |