Aihe: Mitä kärsin jos ostan t.bone konkkamikin?
1 2
jepunki
30.06.2006 18:05:17 (muokattu 30.06.2006 18:47:04)
Mobiili äänittämiseen ostan nyt jonkun edullisen
laajakalvoisen mikin vahvistimen ja laulun mikittämiseen.
(0-120€)
Kysymys kuuluukin, mitä kaikkea halpojen mikkien saa
kärsia verrattuna >1000€ mikkeihin.

Jepulis, huonompi soundi, mutta millä tavalla yleensä?
En ole päässyt vertailemaan, joten on pakko täältä kysyä.
..ja sitten jos suosittelisitte jotain edullista mikkiä.
..ja vaikka firewire- tai usb-interfacea
Mietin hetken apinoita. Kun heräsin ajatuksesta, maailma muuttui järjettömäksi. Näin ihmisiä ajamassa autoilla ja suuria rakennuksia. Kaikki oli niin utopistista.
Marko F
30.06.2006 19:07:47
Tämän jos ostat, niin et osta edes USB-interfacea:

http://www.thomann.de/thoiw3_samson_c01u_prodinfo.html

Siis mikki menee suoraan koneen USB-liitäntään. Ei aavistustakaan onko se yhtään hyvä. Ei ainakaan kovin kallis.
Marko F
30.06.2006 19:12:17
Näköjään toinenkin löytyy, vissiin vähän enemmän ominaisuuksia:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-191160.html
MadMatt
30.06.2006 19:30:03 (muokattu 30.06.2006 19:32:29)

Kysymys kuuluukin, mitä kaikkea halpojen mikkien saa
kärsia verrattuna >1000€ mikkeihin.

Laatu heittelee ja samoissa mikeissä on korvin kuultavia eroja. Itse ostin aikanaan kiinassa valmistetun t.bone st-1000 putkimikin ja ainakin tällä yksilöllä oli erinomainen hinta/laatu suhde. Lienee vähän arpapeliä näiden t.bonejen kanssa.
kivi
01.07.2006 00:49:16
Laatu heittelee ja samoissa mikeissä on korvin kuultavia eroja. Itse ostin aikanaan kiinassa valmistetun t.bone st-1000 putkimikin ja ainakin tällä yksilöllä oli erinomainen hinta/laatu suhde. Lienee vähän arpapeliä näiden t.bonejen kanssa.

Älä osta sitä Samsonia. Muitakin on.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Halsu
03.07.2006 01:39:37

Itse ostin T-Bone rumpumikkisetin ja pari laajakalvokonkkaa. Olen ollut erinomaisen tyytyväinen niihin. En myöskään ole löytänyt isompia keskinäisiä eroja niistä - rumpusetin neljä tomimikkiä soundaavat keskenään täysin samoilta minun puukorvissani, kuten myös overit ja SC450 -pari.

Hyvältä ostokselta vaikuttaa edelleen. Onkohan tuo arpapelijuttu lähinnä legendaa??
CU -- Eki
kivi
03.07.2006 01:48:27
Hyvältä ostokselta vaikuttaa edelleen. Onkohan tuo arpapelijuttu lähinnä legendaa??

Saundieroja on lähinnä isoissa konkissa, joissa käsityön osuus on suurin. Muuten ongelma on enemmänkin puutteellisessa laadunvalvonnassa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Murgo
03.07.2006 11:42:48

Tämän jos ostat, niin et osta edes USB-interfacea:

http://www.thomann.de/thoiw3_samson_c01u_prodinfo.html

Siis mikki menee suoraan koneen USB-liitäntään. Ei aavistustakaan onko se yhtään hyvä. Ei ainakaan kovin kallis.

Myös kiinnostaisi tuo. Olen miettinyt USB-interfacen hankintaa mutta tuossa se lienee mukana? Millainen mahtaa olla äänenlaatu? Interface maksaa kuitenkin väh. 150€ ja siihen mikki päälle.
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää.
Halsu
03.07.2006 11:55:05 (muokattu 03.07.2006 11:55:35)

Saundieroja on lähinnä isoissa konkissa, joissa käsityön osuus on suurin. Muuten ongelma on enemmänkin puutteellisessa laadunvalvonnassa.

Nuo omistamani isokalvoiset SC450:t ovat toki "sovitettu pari". Ajattellin kyllä että se on lähinnä mainoslause, tai että korkeintaan mikit ovat peräkkäin valmistetut tms.

Hyvä- ja samansoundiset ne ovat joka tapauksessa - ei voi valittaa.

Niissä on muuten molemmissa sama sarjanumero, olisikohan näin kaikissa SC450 -mikeissä ,-)

Ainoa miinuspuoli tähän asti löytyi rumpumikkisetin överien adaptereista, jotka olivat heppoista ja kovaa muovia... toinen niistä napsahti poikki heti ekan kerran mikkiä paikalleen ruuvattaessa. Onneksi nuo sopivat standardiadaptereihin...
CU -- Eki
Thomas
03.07.2006 13:31:14
Onko kellään käytännön kokemusta T.Bone SCT800 mikistä???
k-soundstudio
03.07.2006 14:32:52
Onko kellään käytännön kokemusta T.Bone SCT800 mikistä???

Tilasin,testasin,en ollut tyytyväinen.lähetin takaisin. Ostin MXL V69 mogami editionin joka mun mielestä sika hyvä mikki! taitaa olla satkun verran hintavampi ku t.bone.
jepunki
03.07.2006 16:06:31
Toisaalta..
Samsonin vehkeellä pääsis aika helpolla, mutta sehän
onkin yleisin kompastuskivi. Kompakti laitos ainakin.

melkein voisinkin jo tilata.
Mietin hetken apinoita. Kun heräsin ajatuksesta, maailma muuttui järjettömäksi. Näin ihmisiä ajamassa autoilla ja suuria rakennuksia. Kaikki oli niin utopistista.
Woodoo
03.07.2006 17:14:14
Hoh! Intissä jää kaikesta paitsi. Onko noita ollut jo kauan :D jotenkin vaan saakelin huvittavaa. Mutta ite en missään nimessä menisi ostamaan tuollasta Samsonia. Voihan se toimia, mutta kun tuo toimii samalla korttina niin minkälaisest latensyt sun muut tulee. Voi muodostua hankalaksi monitoroida. En tiä yhtään ihan vaan veikkalua. Siis pointtini on se että koita saada tietoa tuollasesta ennen ku ostat. Tosin tuohan on postimyyntiä. Sen voi lähettää takaisin, mutta menee siinä silti postimaksut.
jepunki
03.07.2006 18:58:15
Onhan usb hidas, mutta veikkaanpa, että toi on
sen verran yksinkertainen, ettei kovasti viivytä.
Marko F
03.07.2006 20:39:24
Kyllä tietääkseni USB:n läpi saa useamman audioraidan kerralla. Yhden raidan kanssa ei kai pitäisi olla ongelmaa.
prodigal
04.07.2006 09:49:15
Saa hienosti. Käytin itse muutaman vuoden Emagic EMI 6|2 -USB(1) äänikorttia, jolla tuli ajoittain vedettyä kuusi raitaa kerralla sisään - 16 bittisenä ja 44.1 kilohertsillä tosin.

Eiköhän tuon Samsonin kanssa ainoaksi oikeaksi ongelmaksi (siis olettaen että se toimii) muodostu sen uusiokäyttäminen, mikäli ja kun jonain päivänä hankit itsenäisen äänikortin + toisen mikin.

Oma puupennini: Kannattaa harkita jonkun halvan (vaikka käytetyn) äänikortin hommaamista (käytettynä vaikka torilta), jotain halpaa ARTin tai Behringerin esivahvistinta (mikäli äänikortissa ei esivahvistusta ole) ja mikkiä. Äänikorttien mukana kun tulee usein softaakin. Yksittäisistä paloista rakennettu järjestelmä on sitten helpompi päivittää vaikka vähitellen, kun varallisuustilanne sen sallii. Voi kustantaa jonkun verran enemmän, mutta omasta mielestäni edut kellistävät haitat tässä tapauksessa. Samalla tulee ehkä paremmin tutuksi nykyäänikorttien ihana maailma.

Alkaakohan menemään vähän ohi keskustelualueesta.
.----------------- -- - . You can be the captain .. `--------------- --- -
jepunki
07.07.2006 17:02:26
Mainiota vakuuttelua.
Murgo
09.01.2007 15:35:01

Vanhaan ketjuun jatkoa, eli onko noista USB-mikeistä kertynyt jollekin jo kokemuksia, eli onko niistä mihinkään? Tällainenkin http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc450_usb.htm
on tullut valikoimaan noiden Samsonien lisäksi. Eli tekeekö noilla mitään omatarveäänityksissä? Lähinnä siis treenien taltioimiseen+jonkinlaiseen demotyyppiseen äänittelyyn?
Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta?
mhelin
09.01.2007 17:57:56
Noissa ei ole mitään mekanismia (word clock etc., tai edes S/PDIF synkka) joka pitää ne synkassa toistopuolta hoitavan laitteen kanssa. Niissä ei ole ulostuloa.
Gardiner
09.01.2007 18:44:42 (muokattu 09.01.2007 19:27:09)

Mulla on muutaman vuoden ollu sellanen SC-450 T-Bone. On toiminu ja hinta laatu on ok.

Niin, eihän se mikään U-47 oo. Ei oo hintakaan sama
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)