Aihe: SP VTB-1, onko siitä mihinkään?
1
JoKo
26.10.2005 09:57:38
Onkohan täällä ketään jolle Studio Projectsin VTB-1 on tuttu kone? Arvostelut ovat hieman ristiriitaisia, jossain sen on sanottu tuovan hyvän, hieman rähjäisen soundin, mutta ei oikein pelitä kokonaisten miksausten ollessa kyseessä, toisessa arvostelussa sanottiin että "se ei suoranaisesti hävinnyt Avalon 737:lle vertailussa". Hintakin on halpa, joten eihän siinä paljon häviä jos tollaset hommaa, mutta jos jollakulla on ensikäden kokemusta k.o. vehkeestä, olisi kiva kuulla..

http://www.studioprojectsusa.com/vtb1.html
milcoin
26.10.2005 14:12:36
Onkohan täällä ketään jolle Studio Projectsin VTB-1 on tuttu kone? Arvostelut ovat hieman ristiriitaisia, jossain sen on sanottu tuovan hyvän, hieman rähjäisen soundin, mutta ei oikein pelitä kokonaisten miksausten ollessa kyseessä, toisessa arvostelussa sanottiin että "se ei suoranaisesti hävinnyt Avalon 737:lle vertailussa". Hintakin on halpa, joten eihän siinä paljon häviä jos tollaset hommaa, mutta jos jollakulla on ensikäden kokemusta k.o. vehkeestä, olisi kiva kuulla..

http://www.studioprojectsusa.com/vtb1.html

Mä voin sanoo heti että 130 dollarin etuaste ei oo mikään Avaloni. Mutta voihan se toimia sun juttuun yhtä hyvin. Ensi käden kokemusta laitteesta ei ole.

Etuasteiden vertailussa en oo koskaan tullut viisaammaksi A/B vertailulla. Mun mielestä etuasteen luonne ja laatu selviää parhaiten äänittämällä joku sessio kokonaan jollain kanavalla. Sitten kun sitä alkaa miksauksessa leipomaan niin alkaa kuulla huomattavia eroja syvyydessä, leveydessä, , sustainissa, taajuusvasteessa yms yms.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
JoKo
27.10.2005 22:56:48
Etuasteiden vertailussa en oo koskaan tullut viisaammaksi A/B vertailulla. Mun mielestä etuasteen luonne ja laatu selviää parhaiten äänittämällä joku sessio kokonaan jollain kanavalla. Sitten kun sitä alkaa miksauksessa leipomaan niin alkaa kuulla huomattavia eroja syvyydessä, leveydessä, , sustainissa, taajuusvasteessa yms yms.

Näin on, kyllä etusilla pystyy aika paljon vaikuttamaan ääneen, pitää vaan valita sopiva etus-mikki yhdistelmä soittimen ja meiningin mukaan. Joo ei se varmaankaan avaloni ole, lähinnä ajattelin selvittää ettei se ihan kelvoton laite ole. No ensi viikolla tulee postissa, sitten sen näkee... kai se ainakin basson linjasoundissa menee jos ei muuten...
dust sucker
09.01.2007 00:17:12
Entäs nyt kun olette käyttäneet VTB-1 vermettä, mitäs olette pitäneet? Ei ihan avalon, mutta vetääkö vertoja muille saman hintaluokan laitteille, niin kuin väitetään?
JoKo
10.01.2007 15:41:52
On sillä käyttöä, esim. sähkökitaraan sillä saa hyvää mureutta hieman yliajamalla. Sen yhden arvostelun vertaus avaloniin oli kyllä (yllätys!) harhaanjohtava, se ei ole samalla tapaa silkkinen ja pehmeä. Hyvä se on, toimii joissain jutuissa. Se impendanssin vaihtonappi nauhamikeille on myös kätevä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)