Onks kukaan päässyt kikkailemaan noilla DSP-vehkeillä? Sen verran että olen kalibroinnissa ollut mukana, ja sekä 50 että 40-malleja kuunnellut kalibroituina. Kalibrointisysteemi on kyllä melko hienosti toteutettu, etenkin kun luotua käyrää voi vielä käsin muokkailla. Takapaneelin dippikytkimet eivät (eikä edes 20dB pad) ole käytössä DSP-moodissa, joten kuunteluvolumepotikka pitää olla hyvin mietitty. Soundi oli pelkän automaattikalibroinnin jälkeen niin diskanttinen kahdessakin eri studiossa, ettei sillä olisi mitään työtä voinut tehdä. Edes sitä vähää kuin 1031:sillä. Kalibrointisoftaa ei vielä ole saatavissa mäkille. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Sen verran että olen kalibroinnissa ollut mukana, ja sekä 50 että 40-malleja kuunnellut kalibroituina. Kalibrointisysteemi on kyllä melko hienosti toteutettu, etenkin kun luotua käyrää voi vielä käsin muokkailla. Takapaneelin dippikytkimet eivät (eikä edes 20dB pad) ole käytössä DSP-moodissa, joten kuunteluvolumepotikka pitää olla hyvin mietitty. Soundi oli pelkän automaattikalibroinnin jälkeen niin diskanttinen kahdessakin eri studiossa, ettei sillä olisi mitään työtä voinut tehdä. Edes sitä vähää kuin 1031:sillä. Kalibrointisoftaa ei vielä ole saatavissa mäkille. Saiko tolla kuitenkin sun mielestä hyvän kuuntelun säädettyä tilaan, verrattuna kaiuttimiin joissa ei ole tollasta kalibrointihässäkkä ts. ovatko mielestäsi hintansa veroiset? ¤¤¤ OSTA POIS: DIGI002 -mikseri/äänikortti + WAVES RENEISSANCE + SOUND REPLACER + muuta ¤¤¤ |
Saiko tolla kuitenkin sun mielestä hyvän kuuntelun säädettyä tilaan, verrattuna kaiuttimiin joissa ei ole tollasta kalibrointihässäkkä ts. ovatko mielestäsi hintansa veroiset? Mun käyttöön mitkään Genelecit ei ole hintansa veroiset. Mutta kaikilla on omat tarpeensa. Vaikka noi tietysti tasoittavat taajuustoistoa hyvin, Genelecit eivät ole monitorit joilla minä teen työtä. Saan varmasti parempaa jälkeä tilan vääristämillä Dynaudioilla/Adameilla kuin korjatuilla Geneillä. Ja onhan toi hinta ihan järjetön. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |