Aihe: Gallup: Melodyne vs Autotune 5
1
Säätäjä
20.01.2007 22:18:35
Kumpi parempi? Itselläni ei ole kokemusta kuin Autotune 4:stä, mutta olen kuullut paljon hyvää Melodynestä. Kertokaahan kokemuksianne!
¤¤¤ OSTA POIS: DIGI002 -mikseri/äänikortti + WAVES RENEISSANCE + SOUND REPLACER + muuta ¤¤¤
milcoin
20.01.2007 22:29:47
Kumpi on parempi: saha vai vasara?

Noi on erilaisia työkaluja, molemmille on omat käyttötarkoitukset.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
loosah
20.01.2007 23:02:50

Vasara on silti tärkeämpi...
GIGO
milcoin
20.01.2007 23:45:21
Vasara on silti tärkeämpi...

...jos puut on sahattu valmiiks?
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Raimo
20.01.2007 23:46:50

AT 5 on ainakin isohko parannus. Jotain epäloogibugejakin siel viel on mutta moni juttu futaa nyt paremmin kuin ennen. Melodynessähän ei ole automoodia? Laiskan miehen kööripelastus rules ok... :D

Mutta kyllä Melodynen tsekkaus kiinnostaa, ei ole vaan saanut aikaiseksi...
womb.mixerman.net
Säätäjä
20.01.2007 23:47:01

Lähinnä vireenkorjauksessa piti sanomani, käsittääkseni molemmilla onnistuu? Miten noi Melodynen taimaushommat futaa, minkälaiseen käyttöön soveltuu parhaiten?
¤¤¤ OSTA POIS: DIGI002 -mikseri/äänikortti + WAVES RENEISSANCE + SOUND REPLACER + muuta ¤¤¤
milcoin
20.01.2007 23:57:02 (muokattu 21.01.2007 00:01:02)
Tarkoitin että kun kokeilet taustalauluideoita tai comppaat lauluottoja, offline-viritys ei oikeen tule kuuloon. Ite pidän tunea siinä käden ulottuvilla koko äänitysten ajan. Sit kun editoidaan (laulajasta riippuen tietty) otan järeemmät työkalut käyttöön. Yleensä printtaan tunen uudelle raidalle lause/sana/tavu/atomi kerrallaan jotta mahdolliset käyttäytymiserot soittokertojen välillä (kyllä, niitä on) sais pois yhtälöstä.

Nelostunen graafinen puoli oli oikeesti ihan susi joten jos sellasta isompaa korjausta tarvii, käytän melodyneä. Esim sävelkorkeuden huojumisen korjaus ei oikeestaan onnistu tunessa. Eikä n. 1/4 sävelaskelta isommat korjaukset. Lisäks dynessä on niitä näppäriä äänenvärinsäätöjä joita tarvii joskus. Ja Raipe, automoodi löytyy kyl.

Joten pitää olla molemmat. Mut jos pitäis valita niin tune.

Ainiin, eihän mulla oikeestaan aiheeseen ollu mitään sanottavaa.
Epik
21.01.2007 00:27:22 (muokattu 22.01.2007 13:14:03)
edit: äää ei näin.
Säätäjä
21.01.2007 22:50:08
Olisipa ideaali jos olisi niin hienoa että autotune ja beat detective olisivat vain auttamassa silloin kuin se paras fiilis meni vähän metsään parissa tahdissa. Silloin ollaan asian yhteydessä.

Fiilist on kyl vähän paha lähtee noilla hakemaan
Halsu
22.01.2007 00:32:49

Fiilist on kyl vähän paha lähtee noilla hakemaan

...taisi tarkoittaa että se otto jossa on paras, ihan semmoonen oikeasti tarttunut fiilis menisi parissa kohtaa hieman ohi, ja ne pätkät vaan tuunataan jotta se fiilisotto voidaan käyttää...
CU -- Eki
Epik
22.01.2007 13:14:53
...taisi tarkoittaa että se otto jossa on paras, ihan semmoonen oikeasti tarttunut fiilis menisi parissa kohtaa hieman ohi, ja ne pätkät vaan tuunataan jotta se fiilisotto voidaan käyttää...

Juu tätä meinasin. Oli vähän heikko hetki kirjoittaa mitään...
Ukko
22.01.2007 16:34:25

Lähinnä vireenkorjauksessa piti sanomani, käsittääkseni molemmilla onnistuu? Miten noi Melodynen taimaushommat futaa, minkälaiseen käyttöön soveltuu parhaiten?

Melodyne ei ole pelkästään vireenkorjaaja aan osaavissa käsissä aika monipuolinen audiotyökalu. Saahan sillä vaikka laulajan taimattua kohdalleen.
Säätäjä
23.01.2007 12:12:18
Juu tätä meinasin. Oli vähän heikko hetki kirjoittaa mitään...

Mun toinen nimi on heikko hetki ;P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)