![]() 24.12.2006 22:13:26 | |
---|---|
sanokaa vaikka hep :) ei ole | |
![]() 24.12.2006 22:15:23 | |
sanokaa vaikka hep :) piip liian lyhyt, höh... CU
--
Eki | |
![]() 24.12.2006 22:17:59 | |
kiinnostaa ku itelläni on jonkun asteinen tinnitys mikä toisaalta häirihtee ku on hiliasta... mixailuissa en oo huomannu hirmu häiriöö mut tietyt taajuudet sattuu korvaan.... ei ole | |
![]() 24.12.2006 22:30:55 | |
Kyllä :P -alppu "xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" | |
![]() 24.12.2006 22:31:37 | |
Mulla on sellainen tasainen noin 16 kHz vinku koko päässä. Eli aikalailla lähellä sitä samaa ääntä mikä lähtee kuvaputkitelkkareistakin. Voimakkuuskin mitattiin aikanaan, oliskohan ollut jossain 35-40 db:n tietämillä. Olen joskus kuulunut Suomen Tinnitus Yhdistykseenkin ja käynyt jonkinlaisissa ryhmätapaamisissa. Koska vaiva on kuitenkin parantumaton on tukikin lähinnä henkistä joten ne kuviot on jääneet jo vuosia sitten taakse. Potuttaa kuitenkin kun koskaan ei ole hiljaista. En ole koskaan itse pilannut kuuloani. Pää on vinkunut jo pienestä pitäen. Saattaa johtua useista muksuna sairastetuista korvatulehduksista ja aikanaan herkästi käytetystä hoidosta jossa tehtiin tärykalvoon pieni reikä. ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido | |
![]() 24.12.2006 22:35:27 | |
Joo mut alussa ku huomas asian ni se ahisti...ite huomasin sen ku oltiin pihtiputaan saapasjalkarockissa teltassa soittaa ja soitin ilman tulppia sen jälkeen soi paripäivää ja aattelin et se menee ohi...mut ei mennyt kokonaan... ei ole | |
![]() 24.12.2006 22:39:02 | |
saiskohan tuon asian pois jos ehtis saman taajuuden ja käänstäs vaiheen :) ei ole | |
![]() 24.12.2006 22:42:16 | |
Mulla on sellainen tasainen noin 16 kHz vinku koko päässä. Eli aikalailla lähellä sitä samaa ääntä mikä lähtee kuvaputkitelkkareistakin. Voimakkuuskin mitattiin aikanaan, oliskohan ollut jossain 35-40 db:n tietämillä. Olen joskus kuulunut Suomen Tinnitus Yhdistykseenkin ja käynyt jonkinlaisissa ryhmätapaamisissa. Koska vaiva on kuitenkin parantumaton on tukikin lähinnä henkistä joten ne kuviot on jääneet jo vuosia sitten taakse. Potuttaa kuitenkin kun koskaan ei ole hiljaista. En ole koskaan itse pilannut kuuloani. Pää on vinkunut jo pienestä pitäen. Saattaa johtua useista muksuna sairastetuista korvatulehduksista ja aikanaan herkästi käytetystä hoidosta jossa tehtiin tärykalvoon pieni reikä. Itsellä on luultavasti samasta korvatulehdusrupeamasta pikkuisena johtuva tinnitus. Lähinnä sellaista kihisevää ääntä, ei niinkään piipittävä. Joskus lukioaikoina asian aloin vasta kunnolla tiedostamaan ja podin pienen kriisin siinä lääkärikäyntien ja peiteäänikokeilujen lomassa. Koska kuitenkin parantumaton "vika" on kyseessä, päätin lopettaa ressaamisen ja alkaa elämään kihinäni kanssa. Miksaamisessa en ole ainakaan vielä huomannut että olisi oleellisesti vaikuttanut tekemisiin, mutta noin livesoittamisessa kyllä panostan kuuloni suojaamiseen ettei vain voimistuisi ainakaan noin äkisti. Luultavimmin iän myötä se kuitenkin nousee häiritsevämmäksi, mutta ei sitä kannata hirvittävästi murehtia. Kuulokäppyrät näyttää omalta osaltani hitusen normaalikäyrää tarkemmalta, joten kuulemiseen se ei ole vaikuttanut. Intissä suosittelen kaksinkertaista suojausta äkillisten paukkeiden vuoksi tinnituksesta kärsiville. | |
![]() 24.12.2006 22:55:00 | |
Mulla on sellainen tasainen noin 16 kHz vinku koko päässä. Eli aikalailla lähellä sitä samaa ääntä mikä lähtee kuvaputkitelkkareistakin. Voimakkuuskin mitattiin aikanaan, oliskohan ollut jossain 35-40 db:n tietämillä. Olen joskus kuulunut Suomen Tinnitus Yhdistykseenkin ja käynyt jonkinlaisissa ryhmätapaamisissa. Koska vaiva on kuitenkin parantumaton on tukikin lähinnä henkistä joten ne kuviot on jääneet jo vuosia sitten taakse. Potuttaa kuitenkin kun koskaan ei ole hiljaista. En ole koskaan itse pilannut kuuloani. Pää on vinkunut jo pienestä pitäen. Saattaa johtua useista muksuna sairastetuista korvatulehduksista ja aikanaan herkästi käytetystä hoidosta jossa tehtiin tärykalvoon pieni reikä. ite en ole mitannut taajuutta mutta aattelin et käyn tuumaa sen...sain lähetteenkin jopa ku kävin korvalääkärillä...en tiiiä tää on jotenkin arka asia varmaan monellekkin. ei ole | |
![]() 24.12.2006 23:09:39 | |
Kyllähän toi tinnitus on pitänyt huolen siitä, että ammattia äänimiehen hommista on ollut turha suunnitella. Tuskinpa jatkuva päivästä toiseen kestävä korvien kuormittaminen tekisi kovin hyvää. Meillä oli aikanaan siellä ryhmässä yksi äänittäjä/miksaaja joka oli joutunut lopettamaan hommat kun ei ollut enää kuullut rikkinäisen mikin aiheuttamaa suhinaa ja jonka seurauksena yhden älppärin teko oli tullut aika kalliiksi. ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido | |
![]() 24.12.2006 23:15:59 (muokattu 24.12.2006 23:17:34) | |
Kyllähän toi tinnitus on pitänyt huolen siitä, että ammattia äänimiehen hommista on ollut turha suunnitella. Tuskinpa jatkuva päivästä toiseen kestävä korvien kuormittaminen tekisi kovin hyvää. Meillä oli aikanaan siellä ryhmässä yksi äänittäjä/miksaaja joka oli joutunut lopettamaan hommat kun ei ollut enää kuullut rikkinäisen mikin aiheuttamaa suhinaa ja jonka seurauksena yhden älppärin teko oli tullut aika kalliiksi. joo varmaan monellakin on kova tinnitys mut heövetin vaikea tunnustaa se... mulla on kuuntelu vola nykyään studiossa alle puhe volan millä teen. ja en sano sitä ettein tinnitus estä ammattimaista äänimiehen hommaa..ei todellakaan... veikkaan et live mixaajilla toi vaiva on kaikilla :) ei ole | |
![]() 24.12.2006 23:19:54 (muokattu 24.12.2006 23:22:08) | |
mulla on kuuntelu vola nykyään studiossa alle puhe volan millä teen. Ihan fiksua tuo, mutta luulisin, että ne kuulovauriot syntyvät kuitenkin ihan joissain muissa kuin studioympäristöissä. Itse pistän pelkotiloissani melkein automaattisesti tulpat päähän ravintoloissa jne. paikoissa, missä ei kuulee kunnolla, mitä kaveri puhuu. Ongelma on vaan siinä, että sitten kuulee vielä vähemmän kaverin juttuja. Hoh. ts. Sääntöni on, että tulpat menevät päähän heti, jos en saa normaalipuhevoimakkuudella selvää, mitä toinen sanoo. GIGO | |
![]() 24.12.2006 23:21:37 (muokattu 24.12.2006 23:21:58) | |
dubble GIGO | |
![]() 24.12.2006 23:26:39 (muokattu 24.12.2006 23:26:55) | |
Ihan fiksua tuo, mutta luulisin, että ne kuulovauriot syntyvät kuitenkin ihan joissain tuossakin on se puoli taas et yleensä ketä nauhotetaan ni ne haluaa kuunnella kovempaa...niin... ei ole | |
![]() 24.12.2006 23:29:20 | |
tuossakin on se puoli taas et yleensä ketä nauhotetaan ni ne haluaa kuunnella kovempaa...niin... Heh... Totta varmasti. Sillehän ei sitten mitään voi. Sanot vaan, että:" Nyt äänittäjä laittaa tulpat päähän, sori..." Ihmettelet sitten jälkeen päin, mitä kaikkea levylle on tarttunut ; ) GIGO | |
![]() 24.12.2006 23:37:17 | |
Heh... Totta varmasti. Sillehän ei sitten mitään voi. Sanot vaan, että:" Nyt äänittäjä laittaa tulpat päähän, sori..." Ihmettelet sitten jälkeen päin, mitä kaikkea levylle on tarttunut ; ) mutta monet on tyytyny ku laittaa luurit päähän ku soittavat,välillä tottakai nostan volaa ihan senkijn takii et "jytisee" :) ei ole | |
![]() 25.12.2006 00:01:23 | |
8 vuotta kärsinyt kyseisestä vaivasta.. Kuulo on muuten normaali ja 18khz piippi on kuitenkin suht hiljasella koko ajan oikessa korvassa. Oikeastaan en ole kokenut sitä minkäänlaiseksi esteeksi äänitellessä ja miksaillessa. Lähinnä ajoittainen korvien lukkoisuus on aiheuttanut suurta vitutusta. Nyt viime viikkoina hammaslääkärin kanssa purentaa parannellessa on piippi tosin lähtenyt muuttelemaan korkeutta ja voimakkuutta. Toiveikkaana tässä odotellaan että saadaan se kuntoon sekä mahdollisesti purentalevy yöksi suuhun. Kaikille neuvoksi että kannattaa tarkastella leukalihaksia ylimääräsen kireyden varalta. Mulla ne oli jo yllättävän jumissa ilmeisesti puristellen jotain hermoja ja aiheuttaen mm. huimausta, sormien puutumista ym. shittii. Älkääkä unohtako niitä tulppia kotiin lähtiessä baariin, elokuviin, keikalle... | |
![]() 25.12.2006 00:26:27 (muokattu 25.12.2006 00:28:14) | |
Kävin reilu kuukausi sitten terveystarkastuksessa, kun semmoinen koulun puolesta uusille oppilaille järjestettiin. Kuulin kaikki taajuudet, mitä terveysaseman kojeella voitiin testata - 5dB oli hiljaisin voimakkuus noilla testitaajuuksilla. Puhtaat paperit siis tuli, ja hyvä niin. Olen kyllä toisinaan jopa vähän neuroottinen kuuloni varjelemisen suhteen: intissäkin käytin ampumaharjoituksissa sekä tulppia että Peltoreita, ihan kaiken varalta - enkä lähde konsertteihin niin, ettei ole tulppia taskussa. Kuulo on kuitenkin tärkein instrumentti mulle. Tinnitusta pelkään. Vielä ei ainakaan ole tullut pysyvälle vierailulle, vaikka joskus hyvin harvoin on korvissa jotain vinkunaa kuulunut maksimissaan parin päivän ajan, vaikken edes ollut ollut melussa ennen vinkunaa. | |
![]() 25.12.2006 00:31:34 (muokattu 25.12.2006 00:34:46) | |
Äkilliseen kuulovaurioon annetaan happihoitoa. Ja vastaavasti hapen puute helpottaa/pahentaa kuulovaurion syntymistä. Baareissa on paskaa ja savua ilmassa, sekä hirveä melu. Hyvä yhdistelmä siltä kantilta. Neropattina joskus äänitellessä soundchekkiä tehdessä kävin hakkaamassa rumpuja, "katos ku setä näyttää", ja hakkasin jollain tuuman paksusilla kilon haloilla nini lujaa mitä hauiksista irtosi. Soi viikon korvissa. Havaitsin että aamulla herätessä ei vinkunut, mutta vinku tuli takaisin ja paheni aina melussa, esim. kaupungilla tai kolistevassa ruokalassa. Hävisi kun pidin muutaman päivän verran tulppia kartsalla tai opinahjossa ollessa. Sain kyllä kieroja katseita, mutta minkäs teet. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 25.12.2006 00:33:01 (muokattu 25.12.2006 01:00:08) | |
Munla on soinut niin kauan ku muistan. En usko, että tuo johtuu omista mokista, kuuloa on kyllä suojattu kissojen ja koirien kanssa. Itse kuulossa ei ole ainakaan näihin päiviin asti tarkastuksissa todistettu mitään alenemaa. On aikoja, jolloin soi kovempaa, niinku nyt taas. Flunssaa nau. Selkeesti mulla sidoksissa niskoihin ja leukaperiin tuo. Ylläri. Just tuo et koko ajan kuuluva perustinnitus leukoja jännittämällä moninkertaistuu. Ois muuten mainiota kuulla enemmänkin faktoja tuosta kuinka tuollainen leukaperäinen tinnitus aiheutuu ja mitä muita vaivoja saattaa ilmetä. Ei jaksa tuosta stressailla enää. Ei kuitenkaan ihan itsemurhavolyymeillä vingu. Lähinnä joskus nukkumaan mennessä vingunta tulee huomattua ja ämpyynnyttyä jos on tavallista herkemmässä mielentilassa, hoho. Eikä aamulla enää muista koko juttua. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)