Aihe: Kannettava kuljetuskalusto
1 2
weikka
25.10.2006 11:19:15
Teettekö paljon äänityksiä siirrettävällä kalustolla? Minkälaisia laitekokonaisuuksia teillä on ja mitä kokemuksia? Kiitokset vastauksista!
dewil
25.10.2006 11:34:38

Lol@Otsikko :D

Mulla on macbookki, johon lainaan/vuokraan interfacen ja mikit aina tarpeen mukaan.
Kaikin puolin halvempaa ja monipuolisempaa.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
ejhfi
25.10.2006 12:02:23 (muokattu 25.10.2006 12:59:24)

Lol@Otsikko :D

Jep :)

Alesiksen HD24 + linjamikseri raitamonitorina kelluvassa räkissä on oikein oivallinen yhdistelmä tähän tarkoitukseen. Kaikki muu sitten tarpeen mukaan. Tällä pelin on otettu talteen mm. nämä live-vedot:
http://www.groundsite.com/video/ground%20-%20night.mpg
http://www.euforiaband.com/Euforia_Rotten.wmv
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
FastEddie
25.10.2006 12:06:27

Teettekö paljon äänityksiä siirrettävällä kalustolla? Minkälaisia laitekokonaisuuksia teillä on ja mitä kokemuksia? Kiitokset vastauksista!

Olen kasannut kalustoni juuri kuljetettavuutta silmälläpitäen.
- Mac G4 läppäri + FW HD
- Tascam audio-,midi- ja kontrolleri-interface
- mikit:
*isokalvoinen konkka
*pienikalvonen konkkapari
*basarimikki
*57&58
*muutama muu dynaaminenmikki
- Genelec monitorit
- Kuulokevahvistin ja viidet kuulokkeet
- Yksi ständi ja tarvittavat kaapelit

Hyvin pelittää ja mahtuu pieneenkin autoon!
Born to lose, live to win!
BenGlenton
25.10.2006 12:59:43
Mieikäläisellä on 8U räkissä:

-Fostex d90
- Behringer ADA8000
- Behringer linjamikseri
- Behringer HA4700 kuulokevahvari

Tarvittaessa voin "roudata raidat välillä kotiin", mutta nyttemmin olen alkanut opettelemaan kahdeksan raidan kanssa toimeentulemista.

Matkalaukussa kulkee mikkejä ja muuta sälpettä.

Offtopic, olisiko ehdotuksia linjamikseriksi josta löytyisi ainakin 3-4 auxia? Kanavia saisi olla se 8.
www.supremecourtband.fi
meriluoto
27.10.2006 12:04:32
Offtopic, olisiko ehdotuksia linjamikseriksi josta löytyisi ainakin 3-4 auxia? Kanavia saisi olla se 8.

Soundcraftin M8. Toriltakin löytyy yks uusi. Hinta on ainakin kohdallaan, jos vertaa vaikka T-kaupan hintaan...
"G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..."
Chade Fallstar
27.10.2006 15:57:16
Alesiksen HD24 + linjamikseri raitamonitorina kelluvassa räkissä

Mikä on kelluva räkki?

Onko kukaan kasannut äänitys-PC:tä räkkikoteloon?
Olen miettinyt ratkaisun kätevyyttä studiossa tai liikuteltavassa kalustossa..
Tosin räkkikoteloiden hinnat tuntuvat aika suolaisilta verrattuna parempiinkin tornikoteloiin.

Vertaa:

Antec Sonata II - ATX-kotelo, 450W ATX12V v. 2.01 -virtalähde. 112.90 €

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16349

Antec Take 4 EC Studio Series Rackmount Chassis. 339.90 €

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17924
Antti1
27.10.2006 15:59:50
Mikä on kelluva räkki?

Räkki, jossa laitteet eivät ole suorassa kosketuksessa runkoon. Joissain toteutuksissa laitteet on asennettu räkkikiskoihin, jotka roikkuu eräänlaisten kumilankojen varassa. On niitä varmaan vaikka minkälaisia kellutuksia tuon lisäksikin.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
Hannu H.
27.10.2006 16:46:53

Mulla on läppäri ja sen kaverina räkissä presonus firepod ja behringerin kuulokevahvistin. Äärimmäisen mobiili setti.
Loput röhnät kulkee sitten parissa laatikossa.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
ejhfi
28.10.2006 12:44:58

Onko kukaan kasannut äänitys-PC:tä räkkikoteloon?

Kaverilla oli joskus moinen viritys, joskin piti sitä kiinteästi räkkivaunussa muutamaan muun laitteen kanssa. Kokonaisuudessaan vaunun idea oli kuitenkin täyttää kuljetettavuudeen funktio, vaikka kömpelyydessään olikin hieman työläs sellainen. No PC toimi joka tapauksessa.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
St Fungus
29.10.2006 12:22:38 (muokattu 29.10.2006 12:27:18)
Kannettava kuljetuskalusto kahdessa "matkalaukussa"
(yhden miehen kannettavissa ja toimii tarvittaessa ilman verkkovirtaa)

Matkalaukku 1:
KANNETTAVA: HP dv5000 (ws), +lisäakku, softa: cubase sx3
INTERFACE: Hercules firewire interface - 16 IN, 12 OUT
+ virtapiuhat, kuulokkeet (beyerdynamic dt770),...

Matkalaukku 2:
MIKIT:
- AKG D112
- AKG C430 (2 kpl)
- SHURE SM57 (3 kpl)
- SHURE SM58
- SENNHEISER 413U
- (tarvittaessa myös T.BONE SCT800)
Piuhat, adapterit + muutama pienikokoinen standi
Teemu Järvinen - Kerava
Zammy
29.10.2006 12:26:38
Matkalaukku 1:
KANNETTAVA: HP dv5000 (ws), +lisäakku, softa: cubase sx3
INTERFACE: Hercules firewire interface - 16 IN, 12 OUT
+ virtapiuhaa ym.

Jotakin mikkietusta kaivannee mukaan? Tuohon Herculekseenhan ei saa kiinni kuin 2 mikkiä.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
St Fungus
29.10.2006 12:35:14
Jotakin mikkietusta kaivannee mukaan? Tuohon Herculekseenhan ei saa kiinni kuin 2 mikkiä.

Kaksi pahantomsyöttöö riittää ja 'herkku' antaa työntää toiselta puolelta 10 sisään ja vetää 8 ulos. piuha pitää olla mallia: plugi-xlr

http://www.thomann.de/thoiw3_hercul … rewire_interface_prodinfo.html#fpix
Teemu Järvinen - Kerava
Reddie
29.10.2006 14:54:56
Mulla on tiskinä Mackien Onyx 1640 ja sitten mukana kulkee mikä tahansa paikkansa täyttävä tietokone. Tosta Mackiestä saan 16x Direct Out FW-kaapelin kautta suoraan koneelle. Koneelta ei vaadita mitään muuta ku vääntöä äänittää 16-raitaa. Perhanan kätevä systeemi.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
ch LL
29.10.2006 15:19:31 (muokattu 29.10.2006 16:27:38)

poistettu...
Da Make
29.10.2006 15:41:05
Apple iMac G5 (mopo)
Lacie ulkoinen kovalevyasema (250Gb)
M-Audio 1814 (äänikortti)
ADA8000 (etuaste a/d muunnin)
MPA800 (kuulokevahvistin)

Ja mikkejä sitten tilanteen ja tarjonnan rajoissa.
Tulossa toinen ADA8000 jolloin kerrallaan äänitettävä raitamäärä saadaan nostettua kahdeksaantoista.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Conrad Lant
30.10.2006 13:30:45

Powerbook, Lacien levyt ja seuraava räkkikattaus on toistaiseksi riittänyt räminälevyjen ja -demojen tallentamiseen:

Allen&Heath MixWizard WZ3 14:4:2
dbx 166XL
FMR Audio RNC
FMR Audio RNLA
FMR Audio RNP
Focusrite ISA428
TC Electronic M300
Yamaha SPX-990
MOTU 828mkII
Behringer XL4600

Räkki mittojen mukaan Transit Caselta. Mukaan lisäksi laukullinen mikkejä, luureja ja piuhoja, tarvittavat ständit ja Radialin di-boksit. Farmari on hyvä korimalli.
No one prayed for Sodom
BenGlenton
30.10.2006 14:37:54 (muokattu 30.10.2006 14:38:20)
Soundcraftin M8. Toriltakin löytyy yks uusi. Hinta on ainakin kohdallaan, jos vertaa vaikka T-kaupan hintaan...

Tuo vaikuttaa ihan hyvältä, mutta ajattelin itse, että löytyisikö jotain 2U -räkkimikseriä, josta löytyisi tuo 4 auxia. Muilla säädöillä ei niin väliä. Onko ideoita, vai onko tuollaista peliä olemassakaan? Tarkoituksena olisi saada jokaiselle soittajalle järjestettyä mahdollisuus "omaan" kuunteluun.

Tuon soundcraftin kanssa menisi räkki kokonaan uusiksi :-)
www.supremecourtband.fi
JoKo
26.01.2007 13:49:28
Nyt on niin että pitäisi hommata kannettava kuljetuskalusto, Pro Tools pitäisi olla ohjelma, joka jotakuinkin rajaa vaihtoehdot Digi002:seen. Vai rajaako?

Mulla olisi vielä noin 500 € sijoittaa tohon settiin sen perus 002:sen jälkeen, ja olen tässä miettinyt erilaisia vaihtoehtoja. Sitä factory-bundlea en oikeastaan koe tarvitsevani, mutta se Music Production Toolkit on yksi mikä on käynyt mielessä, lähinnä sen raitalaajennuksen takia. Millaisia ne muut siinä tulevat plugarit ovat? Onko se konvoluutiokaiku hyvä, millainen verrattuna esim. Wavesin IR1 tai Space Designeriin? Niitä tiloja voi varmaan sämpläillä myös itse? Entäs se kompura? Viekö ne plugarit koneen tehoa sen verran että niitä pystyy käyttämään järkevästi?

Toinen vaihtoehto olisi joku 8 kanavan etus-adat palikka. Saako tohon hintaan mitään hyvää?

Mitä tekisitte?
Säätäjä
26.01.2007 15:05:48
Nyt on niin että pitäisi hommata kannettava kuljetuskalusto, Pro Tools pitäisi olla ohjelma, joka jotakuinkin rajaa vaihtoehdot Digi002:seen. Vai rajaako?

Mulla olisi vielä noin 500 € sijoittaa tohon settiin sen perus 002:sen jälkeen, ja olen tässä miettinyt erilaisia vaihtoehtoja. Sitä factory-bundlea en oikeastaan koe tarvitsevani, mutta se Music Production Toolkit on yksi mikä on käynyt mielessä, lähinnä sen raitalaajennuksen takia. Millaisia ne muut siinä tulevat plugarit ovat??

TL:n kaiku PC:llä vie aikas paljon tehoa, mäkistä en tiedä. Se on ihan ok tietyissä jutuissa, en oo hirveesti kuitenkaan ehtinyt/jaksanut sitä käyttää. Mitä tosta paketista tulee käytettyä, niin Replacer, BD ja tietty lisäraidat on käytössä.
¤¤¤ OSTA POIS: DIGI002 -mikseri/äänikortti + WAVES RENEISSANCE + SOUND REPLACER + muuta ¤¤¤
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)