havanna 19.02.2007 18:35:03 | |
---|
Ongelmani on seuraava : Minulla on äänikorttinani "Mbox 2 mini", johon en osaa kytkeä minun "Mackie 1202-vlz pro" mikseriäni. Mikserin sain kaveriltani, jolla ei ohjekirjaa ollut. Mikkeinä minulla on kaksi "RODE NT-1A" mikkiä, joilla olisi tarkoitus nauhoittaa. Minulla on käytössäni ProTools-nauhoitusohjelma. Voisitteko kertoa minulle miten minun pitää kytkeä piuhat, jotta pystyisin nauhoittamaan musiikkiani, ja mitä asetuksia ProToolssista minun tulisi muuttaa, että se nauhoittaisi sitä. |
j-o-n-e 19.02.2007 19:48:22 | |
---|
Mackien (oikeesta yläkulmasta) Main Out liitännöistä piuhat Mboxin Line/DI Inputteihin. "I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff." |
Riku Rotten 19.02.2007 19:52:58 | |
---|
Kuvia kattelin vaan ja speksejä. Kun minin sisäänmenoja ei ole balansoitu, niin ottaisin copntrol roomista ulostulot. Pistä tietsikan ja mikserin virtajohdot samaan pistoratarsiaan maa luupin välttämiseksi. |
havanna 19.02.2007 20:38:29 | |
---|
mikä on maaluuppi? |
havanna 19.02.2007 20:46:09 | |
---|
Ja mitenkäs on ton fanttomin laita ku molemmissa laitteissa on se erikseen? |
j-o-n-e 19.02.2007 20:48:36 | |
---|
Fantom vaan Mackieen, EI molempiin!!! "I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff." |
havanna 19.02.2007 20:55:26 | |
---|
Ton miniboxin takana on Input 1 "sisällä" mic/ID ja pad, ja kakkosen sisäl pelkkä pad, miten ne pistetään? |
havanna 19.02.2007 21:11:42 | |
---|
Siis mitä nappeja ja piuhoja min pitäs painella mikseristä, mboxista sekä protoolssista et saisin toimimaan nauhotuksen? |
Niq 19.02.2007 22:12:01 | |
---|
Siis mitä nappeja ja piuhoja min pitäs painella mikseristä, mboxista sekä protoolssista et saisin toimimaan nauhotuksen? Opettele nyt hyvä mies edes laitteiden toimintaperiaatteet niin ehkä olisi helpompi kytkeä ja tietää mitä painaa. Tuossa on kyseessä kuitenkin aivan perus mikseri ja perus äänikortti, ei pitäisi olla kytkeminen vaikeaa kun vähän aikaa pähkäilet miten homman pitäisi toimia. Molemmissa on sisäänmenoja ja ulostuloja. Kytket siis mikit sopiviin mikserin sisäänmenoihin ja mikserin ulostuloista vedät piuhat sopiviin sisäänmenoihin äänikortissa. Lataappa vaikka manuaali tuolta sivuilta ja katso block diagramista mitä menee mihinkin siellä mikserin sisällä. http://www.mackie.com/pdf/1202vlzpro_om.pdf "I have a cunning plan" -Baldrick |