Aihe: Kuulokkeet?
1
spellbound
20.12.2004 09:47:01
Tarkoitus olisi hankkia kunnon kuulokkeet lähinnä musiikin kuunteluun, max. 80e. Olen kuullut kehuja AUDIO TECHNICA ATH-M40fs- kuulokkeista jotka maksaa 68e thomanilla. Miten studiokuulokkeet soveltuvat pelkkään musan kuunteluun, onko ne liian tarkat ja erottelevat? Ei ole paljoa kokemuksia kunnon kuulokkeista..
Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan!
dewil
20.12.2004 15:13:38

Suosittelen, että menet johonkin asialliseen kauppaan (esim. kruunuradio helsingissä.) testailemaan eri luureja ja muodostat mielipiteesi sen pohjalta.

Itse olen tykästynyt Grado labsin kuulottimiin. (SR-60 tai 80)

Ja muista, että jos kuuntelet musaa kannettavalta. (MD-CD-MP3soitin tms.) Kannattaa kiinnittää huomiota luurien herkkyyteen. Epäherkillä luureilla sä et saa vehkeestä tarpeeksi tehoja, jotta musaa vois kuunnella liikenteen keskelläkin.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
spellbound
21.12.2004 09:33:48
Mikä sitten on avonaisuudessa paras vaihtoehto? Avoimia en halua, mut mites suljettujen ja puoliavointen välillä? kummat sopii paremmin musan kuunteluun?
Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan!
Torniojaws
21.12.2004 11:44:14

Suljetuissa hikoaa korvat useamman tunnin sessioissa. Suljettuja tarvii oikeastaan vain äänitystilanteessa kun pitää kuulla nauhalle tuleva signaali ilman häiriöääniä ulkopuolelta. Avoin taas vuotaa, mutta on mukava kuuntelussa, miksauksessa ja pidemmissä sessioissa.

Puoliavoin lienee noiden sekoitus, mutta luulisin, että siinä yhdistyy vain molempien huonot puolet. Kokeile itse ja osta ne mistä pidät.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
SaBer
21.12.2004 15:22:48 (muokattu 21.12.2004 15:23:03)

Puoliavoin lienee noiden sekoitus, mutta luulisin, että siinä yhdistyy vain molempien huonot puolet.

Ei nyt ihan...

The K 240 Monitor are classic hi-fi stereo headphones and one of the best-selling models from AKG, famous for their natural, pristine sound. The major benefits of these semi-open headphones with dynamic full-range speakers include a punchy bass range, clear highs, and excellent comfort.

(AKG:n sivuilta)
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
Umpihullu
26.12.2004 16:29:59
Hommasin vasta Philipsin SPC HD-1000 kuulokkeet ja on kuulkaas aivan uskomattoman hyvät luurit. Enpä olisi ikinä uskonut että tuohon hintaan saa todella hyviä kuulokkeita. Marssikaa sankoin joukoin testaamaan!
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
85423321
23.02.2007 21:35:02 (muokattu 23.02.2007 21:36:44)
Parhaat alle 100€ kuulokkeen pelkästään musiikin kuunteluun? Ei ole väliä pystyykö kuuntelemaan monta tuntia putkeen hikoilematta yms, äänenlaatu on tärkein kriteeri.
vanaha kettu
23.02.2007 23:41:14
http://www.thomann.de/fi/fostex_t40rp_mkii_kopfhoerer.htm

Itselläni tuommoiset ja tyytyväinen olen. Sopivan neutraalit ja suljetut.
Pidemmillä sessioilla kylläkin korvat pukkaa hikoamaan ja korvanlehdet
väsymään.
Aki
25.02.2007 00:13:29

Parhaat alle 100€ kuulokkeen pelkästään musiikin kuunteluun?

Nuo mainitut AT:t on mun korvaan vähän kökön kuuloiset, mutta Gradot ja MB Quartitkin on aika hyvät, semmoiset melko pehmeäsoundiset. Ihan ehdoton suosikkini on kuitenkin Sennheiser HD497 (tms), joka 70€:n hinnalla on erittäin kauniin kuuloinen kuuloke. Ero HD580:siin oli hyvin pieni.

Suljetut kuulokkeet ei koskaan kuulosta yhtä hyvältä kun avoimet. Esim Beyerillä ja Sennheiserillä suljetut mallit ovat merkittävällä tavalla huonompisoundisia. Tämän takia avoin rakenne on suositeltavaa, mikäli kuuntelupaikalla ei ole melua.

Herkkyydessä ei ohmit kerro lainkaan kaikkea. Beyer DT770M (80ohm) kuulosti mp3-soittimellani vallan surkealta, kun taas kaikki kokeilemani Sennheiserit (HD414, HD497, HD570, HD580, HD590, HD600, tavallisesti 64ohm) ovat olleet hyvin samansoundiset niin mp3-soittimella, CD-soittimella, kuin mikserilläkin.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)