Aihe: Liveäänityksen hinnoittelu
1
isojussi
22.02.2007 21:20:46 (muokattu 22.02.2007 21:21:34)
Siis lähinnä koskien soittokuntia, kuoroja jne.

Äänitin jälleen kerran viime vuoden puolella "kasvattisoittokuntani" konsertin ja perinteisen XY-parin sijasta vedin sen 8:lle raidalle sijoitellen saatavilla olevat mikit sen ymmärryksen mukaan, mikä mulle soittokunnista on niissä parikymmentä vuotta soitellessani kertynyt.

Homma onnistui yli odotusten ja nyt luulen (paino näissä jutuissa aina sanalla "luulen") tietäväni miten homma tehdään ja onpa olemassa teoria siitäkin miksi niin pitää tehdä - mutta se on toinen juttu.

Nyt on tarkoitus päivittää mikkikalustuoa mm. niin että itseltäni löytyy tohon homman sopiva kahdeksan mikin setti, eikä tarvii lainata mistään.

Mutta: Mites tommonen homma pitäis jatkossa hinnoitella, että olisin linjassa toisten mahdollisesti vastaavaa tekevien kanssa?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
kivi
22.02.2007 21:40:23

Mutta: Mites tommonen homma pitäis jatkossa hinnoitella, että olisin linjassa toisten mahdollisesti vastaavaa tekevien kanssa?

Äänityspäivä ja matkakulut. Eli minkä sä koet oikeaksi ja reiluksi hinnaksi studiossa vietetystä päivästä (tyyliin äänittäjä + halpa studio könttänä), ja sitten bensat päälle.

Bensakulut kompensoivat sitä, että äänitykseen ei _voi_ mennä loputtomasti aikaa
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Mikael
23.02.2007 16:32:37

Tsekkaa vaik tuolta Mnetin torilta vastaavien palveluiden hintoja...
http://muusikoiden.net/tori/index.p … id=27&location=all&type=all
..sekä tutki studioitten kotisivuja - joillain studioilla on myös tollasia palveluita. sit suhteutat vähän oman kaluston ja osaamisen mukaan...

Eli siis mitään yksiselitteistä hintaa ei oikeen taida olla.
Siitä mistä aita on matalin...
isojussi
23.02.2007 22:10:09
...Eli siis mitään yksiselitteistä hintaa ei oikeen taida olla.

Oikeessa olet - perskuta.

Tosi kirjavalta vaikutta hinnoittelu - eli mun pitää ehkä miettiä, minkä arvoista mun menetty vapaa- tai keikka-aikani on.

Toi osaamispointti pitää kans muistaa. Tiedän, etten ole kummoinenkaan miksaaja tai masteroija, mutta taas ajatellun kohderyhmäni soinnista mulla on aika selkee käsitys.
isojussi
23.02.2007 22:11:41 (muokattu 23.02.2007 22:11:55)
...Bensakulut kompensoivat sitä, että äänitykseen ei _voi_ mennä loputtomasti aikaa
:-D

Juu - ja ajatuksena onkin ottaa just esim. konsertteja kovolle, jolloin se äänitysaika on mikän on eikä uusintaottoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)