Aihe: autontunen käytöstä?
1 2
masterhat
20.03.2007 22:53:21 (muokattu 20.03.2007 22:56:22)
Niin, Cubasen SX:llä tulee nauhoitettua, ja oonkin miettinyt onko siihen saatavana (varmaankin on..) autotune-plugaria? Ja kuinka vaikeaa/helppoa sen käyttö on? ja kuormittaako rankasti konetta?
Nuo nyt olivat tietysti kovin suhteellisia kysymyksiä, mutta jotain osviittaa AT:sta olisi mukava kuulla. Ja voiko sillä esimerkiksi "korjailla" kitaran nauhoitusta, jos olettaa että soittaa vain yhtä ääntä kerralla, vai meneekö työlääksi?
Muuten en plugareita käytä ikinä missään, ja muutenkin niiden käyttö vaatii paljon harjoitusta, mutta joskus autotunellekin voisi olla käyttöä. etenkin moniäänisiä taustalauluja nauhotellessa, jokin ääni saattaa hieman eksyä "hertsiltä" joskus

Haku oli pois käytöstä, joten siksi aiheesta avasin uuden topicin

E: Tähän samaan voisin kysellä jotain kohtuu budjetin laulukonkkaa. Nyt mulla on käytössä AKG:n C2000b, mutta hieman sumealta vaikuttaa, siis todellakin vain hieman. Hiukan lisää lämpöä ja kirkkauttaa mielisin. Hintaa ei kuitenkaan saisi olla kauheesti yli kolmea sataa. Vaikka harva se päivähän täällä konkista keskustellaan.

Kiitoksia mahdollisista vastauksista
I am the Horsemaster
Timo JM
20.03.2007 22:58:56

Kannattaa ladata demo niin eiköhän moni asia valkene:

http://www.antarestech.com/download/demoform.shtml
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
masterhat
20.03.2007 23:07:08
Kannattaa ladata demo niin eiköhän moni asia valkene:

http://www.antarestech.com/download/demoform.shtml

täytyy huomenissa tsiigata. Thanks!
I am the Horsemaster
loosah
20.03.2007 23:53:15

E: Tähän samaan voisin kysellä jotain kohtuu budjetin laulukonkkaa. Nyt mulla on käytössä AKG:n C2000b, mutta hieman sumealta vaikuttaa, siis todellakin vain hieman. Hiukan lisää lämpöä ja kirkkauttaa mielisin. Hintaa ei kuitenkaan saisi olla kauheesti yli kolmea sataa. Vaikka harva se päivähän täällä konkista keskustellaan.

Kiitoksia mahdollisista vastauksista

Jos sulla on kohtuubudjetti, niin miksi edes mietit tunea? Se maksaa kuitenkin enemmän kuin hakemasi 300 euron laulumikki, joka on 100 kertaa tärkeämpi?!?

Eikö siis olis järkevämpää laittaa tuneen tuhlatut rahat johonkin kunnon mikkiin?
GIGO
masterhat
20.03.2007 23:59:51
Jos sulla on kohtuubudjetti, niin miksi edes mietit tunea? Se maksaa kuitenkin enemmän kuin hakemasi 300 euron laulumikki, joka on 100 kertaa tärkeämpi?!?

Eikö siis olis järkevämpää laittaa tuneen tuhlatut rahat johonkin kunnon mikkiin?

olisi toki, mutta tune kiinnostaa ja enkä ajatellutkaan heti kalleinta tune plugaria hommata, vaan kai niistäkin demoja löyty edullisesti - ilmaiseksi. Käsittääkseni ilmais plugareita on olemassa, demoja jne. en tosin tiedä onko tunesta.. Kaveriltakin saisi erittäin kohtuu hintaan tunen (lue: noin -99% alennuksella).

Niin, onko jotain sopuhinnan mikkiä heittää, tuohon kolmeen hunttiin, ja tietysti Atune jauhantaa muutenkin sen käytöstä jne:D
I am the Horsemaster
Pieni rumpalipoika
21.03.2007 01:32:17

Eikös pikkuvirheet kuulu elämään? Miksi siis tunettaa? Varsinkin kun absoluuttinen vire ja taimi on jo löytynyt. Kannattanee siis parannella ennätyksiä lajissa, jossa vielä ihmiselläkin on osuutensa. Suosittelen lajina 100m pikajuoksua - tutkan kanssa mitattuna.
Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html
Almost famous
21.03.2007 01:33:15
Mikset kokeilisi ensin Gsnap plugaria, jos osoittautuu riittäväks niin säästyis nekin rahat siihen konkkaan. Toimii ainakin pienissä korjailuissa ihan ok.

Plugari löytyy täältä : http://www.gvst.co.uk/effects.htm
Timo JM
21.03.2007 01:48:10

Eikös pikkuvirheet kuulu elämään? Miksi siis tunettaa?

Vaan jos ne virheet ei ole pieniä. Eli jos taidot on rajalliset. Kyllä musta tunetuksella saa vähän vaatimattomammastakin laulajasta (kuten meikäläisestä) melkein siedettävän. Olishan se kurjaa jos ei saisi tehdä suht laadukasta jälkeä vain sen vuoksi, ettei ole yhtä hyvä laulaja kuin jotkut lahjakkaammat. Ei kaikki tee musaa ammattilaiskehät mielessä.
Pieni rumpalipoika
21.03.2007 02:07:35

Vaan jos ne virheet ei ole pieniä. Eli jos taidot on rajalliset. Kyllä musta tunetuksella saa vähän vaatimattomammastakin laulajasta (kuten meikäläisestä) melkein siedettävän. Olishan se kurjaa jos ei saisi tehdä suht laadukasta jälkeä vain sen vuoksi, ettei ole yhtä hyvä laulaja kuin jotkut lahjakkaammat. Ei kaikki tee musaa ammattilaiskehät mielessä.

Ja minäkö teen? Jos ei saa laulua tai soittoa siedettävään vireeseen, miksi keikkailla tai julkaista mitään? Eikö silloin ois nätimpää veivata vaan omaks ilokseen, jos ei sen vertaa luota itseensä, ettei tunettamatta pärjää. Sitäpaitsi. Vanha sanonta "paskasta ei saa konvehtia" pätee varsinkin tunetuksiin ja taimauksiin.

Sinänsä ymmärrän kyllä realiteetit musabisneksessa tällä hetkellä, mutta noin niinku muusta ku madonnan näkökulmasta kelasin tätä hommaa tähän : )
Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html
Timo JM
21.03.2007 09:09:48

Jos ei saa laulua tai soittoa siedettävään vireeseen, miksi keikkailla tai julkaista mitään? Eikö silloin ois nätimpää veivata vaan omaks ilokseen, jos ei sen vertaa luota itseensä, ettei tunettamatta pärjää.

Toi kyllä kuulostaa jotenkin ahdasmieliseltä. Mikä siinä tunettamisessa tai taimauksessa on niin syntistä, ettei sitä saisi harrastaa vaikka tekisikin musaa vain omaksi ilokseen? Pitäiskö mun vääntää kotistudiossa biisejä epävireisellä laululla jos muuten osaan tehdä asialliselta kuulostavaa jälkeä?

Saman ajattelutavan mukaan ihmisiltä vois kieltää minkä tahansa harrastuksen mielekkyyttä parantavat apuvälineet.
Notefix
21.03.2007 09:29:30 (muokattu 21.03.2007 09:29:47)

Eikös pikkuvirheet kuulu elämään? Miksi siis tunettaa?

Paskapuhetta, virheitä ei tueta!

Koskas myyt mulle sen Beat Detective paidan, nyt just olis käyttöä.
"Layers of layers of shit!" ."The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side."
HeavyMachinery
21.03.2007 09:48:21

Niin ja millois teet niitä lisää että minäkini saan sen miesten koon :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Pitkavirta
21.03.2007 09:55:55
Ja voiko sillä esimerkiksi "korjailla" kitaran nauhoitusta, jos olettaa että soittaa vain yhtä ääntä kerralla, vai meneekö työlääksi?
Muuten en plugareita käytä ikinä missään, ja muutenkin niiden käyttö vaatii paljon harjoitusta, mutta joskus autotunellekin voisi olla käyttöä. etenkin moniäänisiä taustalauluja nauhotellessa, jokin ääni saattaa hieman eksyä "hertsiltä" joskus

Yksiäänisiä instrumenttijuttui pystyy jonku verran korjailemaan, mut yksinkertasempaa on äänittää uudestaan ja paremmin.

Taustalauluissa autotune on kyl käyttökelponen.
"EI TÄÄL OO KYSE LENTO KONEISTA PESU KONEISTA TAI MUUSTKAA YHTEEN KIRJOTUKSEST VAA RÖÖKI ASKI TYTÖIST" -Detektiv-Plok a.k.a Järvihirviö
masterhat
21.03.2007 10:45:10
kiitos hyvistä vinkeistä. Itse tarkoituksenani on siis käyttää autotunea ennemmin efektinä, kuin kokonaisvaltaisesti. mutta tuskin sen handlaamisesta haittaakaa on.
Ja nyt ei ole välttämättä omasta laulusta kysymys, vaan kaikesta mitä nauhotan. En mä kelannutkaan oman bändin kanssa autotunea käyttää, se on rokkia ja rokkiin kuuluu roso.
Pikemminkin kaikissa industrial kikkailuissa. senkin takia kiinnosti tuo kitara-kysymys, koska näin ollen voisi luoda melko keinotekoisen kuulosta soitetusta kitarasta, joka saattaa kulostaa himmeältä jossain yhteyksissä
I am the Horsemaster
Säätäjä
21.03.2007 12:10:37

Vittu mäkin haluun sellasen, onks niit myynnissä Lauri jossain?
Mekkala.
Pieni rumpalipoika
21.03.2007 15:26:58

Vittu mäkin haluun sellasen, onks niit myynnissä Lauri jossain?

No on mulla niitä pari vielä jäljellä. Tarkotus on teettää lisää kyl jossain välis ku jaksaa ja saa massia.
Conrad Lant
21.03.2007 16:14:03

No on mulla niitä pari vielä jäljellä. Tarkotus on teettää lisää kyl jossain välis ku jaksaa ja saa massia.

Mulle kans!
No one prayed for Sodom
HeavyMachinery
27.03.2007 11:49:13

Ja teetät mulle 2kpl xxl kokoisia että mahtuu rumpalin kokoinenkin sisään.....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
samic
27.03.2007 18:37:57

ohan tuosa cubasessa se finetune,sillä pystyy pikkasen parantelee ainakin...
ei ole
Kalmo
27.03.2007 19:08:31
Aika uusi, ja kukaties hinta-laatusuhteeltaan kärkipään "autotuunari" on on Melodyne Plugin. Hinta oli jossain 250 kieppeillä. Vaikkei omia laulosuuksiaan sillä steriloisikaan, niin sillä voi esim. nostaa taustalauluja korkeammalle, kuin mitä itse pystyy laulamaan, ja siten säästämään taustakuoron palkat :o) Sillä voi myös kokeilla erilaisia stemmajuttuja, koska koko melodian voi muuttaa. Itselläni on jo, mutten vielä ole ehtinyt kunnolla perehtymään. Kaikki testit ovat kehuneet vaan niin pirusti ko. softaa (esim. aika kriittisen Computer Musicin arviossa 9 pistettä
kymmenestä).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)