Aihe: Presonus Firepod ja häikkää fw-johdon kanssa
1
kiiski
05.03.2007 17:12:55
Hei!

Tuli hankittua tuollainen vekotin ja se onkin toiminut täydellisesti. Mukana tullut n. 1,5m metrin mittainen firewire-johto kävi kuitenkin lyhyeksi ja ostin tietokoneliikkeestä viisimetrisen johdon. Kummatkin johdot ovat kuusipinnisiä ja liittimet ovat oikean kokoisia.

Ongelmani on se, että kone ei tunnista firepodia tuon pidemmän johdon kanssa. Onko firewire-johtoja olemassa ristiinkytkettyjä malleja vai missä olen kämmännyt? Palautin hädissäni tuon "rikkinäisen" johdon ja sain tilalle toisen, joka ei sekään toimi.. Lyhyemmällä johdolla kaikki toimii täydellisesti.

Kiitos!
jannu
06.03.2007 13:23:29 (muokattu 06.03.2007 18:39:14)
Hei!

Tuli hankittua tuollainen vekotin ja se onkin toiminut täydellisesti. Mukana tullut n. 1,5m metrin mittainen firewire-johto kävi kuitenkin lyhyeksi ja ostin tietokoneliikkeestä viisimetrisen johdon. Kummatkin johdot ovat kuusipinnisiä ja liittimet ovat oikean kokoisia.

Ongelmani on se, että kone ei tunnista firepodia tuon pidemmän johdon kanssa. Onko firewire-johtoja olemassa ristiinkytkettyjä malleja vai missä olen kämmännyt? Palautin hädissäni tuon "rikkinäisen" johdon ja sain tilalle toisen, joka ei sekään toimi.. Lyhyemmällä johdolla kaikki toimii täydellisesti.

Kiitos!

Onkos Firepodissa "vanha kunnon" fw 400? Firewire 400:n maksimi johdonpituus on 4,5 m.
Luulisi, että siellä kaupassa olis myyjällä ollut speksit tiedossa.
Valokuidulla ja CAT-5:llä pääsis sit pidempiäkin matkoja.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
gösplstorm
07.03.2007 17:19:39
Onkos Firepodissa "vanha kunnon" fw 400? Firewire 400:n maksimi johdonpituus on 4,5 m.

Miksi muuten näin on? Yritin etsiä "isosta Geestä" vastausta, mut ne selitykset mitä löysin oli vähän korkealentoisia mulle :)
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
varakeef
07.03.2007 17:37:10
Eikö siinä 800: ole sellainen 9-pinninen piuha? Jos 400:ssa on 4,5 metrin pituusrajoitus niin miksi pitempää piuhaa edes valmistetaan?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
jannu
07.03.2007 17:42:59 (muokattu 07.03.2007 19:37:28)
Eikö siinä 800: ole sellainen 9-pinninen piuha? Jos 400:ssa on 4,5 metrin pituusrajoitus niin miksi pitempää piuhaa edes valmistetaan?

Wikipeeeedia kertoo:
Cable length is limited to 4.5 metres (about 15 feet), although up to 16 cables can be daisy chained using active repeaters, external hubs, or internal hubs often present in FireWire equipment.

Eli oliskohan sit niin että, näissä tapauksissa kun on välissä käytössä tollanen aktiivirepeateri, jaksaa data kulkee pitempääkin piuhaa?...

Kyl toi Firepod näytti kuvien perustella olevan vain fw400-vehje.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
zepeteus
08.03.2007 18:00:22 (muokattu 08.03.2007 18:04:40)

Ehkäpä koska Firewire-spesifikaatiossa maksimi on 10m, tarkoitettu käytettäväksi erityisen pitkiä etäisyyksiä varten tehdyn "jakajan" kanssa, niin kuin Jannu jo mainitsikin. Valmistajat eivät kuitenkaan näytä suosittelevan yli 4.5m kaapeleita pitempien epäluotettavan toiminnan vuoksi. Näin siis vaikka käyttäisi hubeja tms. aktiivisia laitteita kaapeleiden välillä.
Hannu H.
09.03.2007 23:25:26

Ei oikeastaan asiaan liity, mutta mihin firepodin kanssa tarvitsee noin pitkää piuhaa? Itse ainakin tykkään että on kone ja firepodi lähekkäin niin saa kätevästi säädeltyä yhdeltä istumalta.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
kiiski
19.03.2007 15:42:42
Ei oikeastaan asiaan liity, mutta mihin firepodin kanssa tarvitsee noin pitkää piuhaa? Itse ainakin tykkään että on kone ja firepodi lähekkäin niin saa kätevästi säädeltyä yhdeltä istumalta.

Mulla on kone pöydän alla ja räkki seinustalla kaukokaapelin lähellä. 1,5m johto on vähän pinkeänä. Tavoitteena olisi ollut myös sijoittaa kone studion eteiseen hurisemaan ja vetää pitkät jatkojohdot näppikselle ja hiirelle.

--

Helvetin helvetti. Kiitos kuitenkin avusta, pitää varmaan koittaa sijoitella kone lähemmäs vekotinta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)