gösplstorm 11.04.2007 09:59:12 | |
---|
Eiks tää LE ole siis joku demo-versio tai vastaava tuosta cubase SXstä? Mitä heikkouksia sillä on? Mitä semmosta SX:llä pystyy tekemään mitä LE:llä ei pysty? Pystyykö LE:llä äänitetyn projektin ongelmitta viemään vaikka kaverin koneelle jossa on SX ? Entäs onnistuuko tota LEetä mitenkään esim päivittämään SX:ksi vai pitääkö koko ohjelma ostaa uusiks? Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö. |
Danko 11.04.2007 10:48:02 | |
---|
Eiks tää LE ole siis joku demo-versio tai vastaava tuosta cubase SXstä? Mitä heikkouksia sillä on? Mitä semmosta SX:llä pystyy tekemään mitä LE:llä ei pysty? Tavallaan kevennetty esittelyversio, jonka saa vain esim. hardwaren mukana. Täällä oikeastaan tarkempi vertailu: http://www.steinberg.net/552_1.html Pystyykö LE:llä äänitetyn projektin ongelmitta viemään vaikka kaverin koneelle jossa on SX ? Pystyy. Entäs onnistuuko tota LEetä mitenkään esim päivittämään SX:ksi vai pitääkö koko ohjelma ostaa uusiks? Aiemmin ainakin päivitys oli mahdollinen, nykyään tuo Cubase 4 alkaa olemaan korvannut nämä vanhat versiot. Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir |
sami_sumea 11.04.2007 11:04:28 | |
---|
Eiks tää LE ole siis joku demo-versio tai vastaava tuosta cubase SXstä? Mitä heikkouksia sillä on? Mitä semmosta SX:llä pystyy tekemään mitä LE:llä ei pysty? Pystyykö LE:llä äänitetyn projektin ongelmitta viemään vaikka kaverin koneelle jossa on SX ? Entäs onnistuuko tota LEetä mitenkään esim päivittämään SX:ksi vai pitääkö koko ohjelma ostaa uusiks? Cubasen mopomalleista tuo SE3 alkaa olla eka "asiallinen" versio. LE:ssä on muistaakseni karsittu tavaraa jo niin paljon että sillä on vaikea saada kasaan mitään demoilua ihmeellisempää. Korjatkaa jos olen väärässä ;) (Ja nyt, 3, 2, 1 ... miksei joku ole jo sanonut Reaperista jotain) :) ... "Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen." |
Aleksi Gaiss 11.04.2007 11:07:12 | |
---|
LE on kevytversio SX2'sta. Maksimissaan 8 raitaa sisään kerrallaan. Kaks inserttiä. Neljää ryhmää. Neljä fx-send -kanavaa. Kaikinpuolin KEVYEMPI versio, eli myöskin KEVYEMPI pyörittää, mutta kaikinpuolin äänenlaadultaan ja toimivuudeltaan SX2'n tasoa. Projektitiedostot yhteensopivia ylöspäin kaikkien tähän mennessä julkaistujen versioiden kanssa. |
koponen 11.04.2007 11:35:53 | |
---|
Cubase Studio 4, Upgrade from SE1 or LE. AVAILABLE SOON. (SRP: 258.00 EUR) This upgrade is for all users who currently have Cubase SE1 or LE. Steinberg Key required (SRP: 16.80 EUR) eli 258,00 + 16,80 = 274,80€ Kyllähän tuossa vähän säästää. Normiversio Cubase Studio 4 SRP: 344.00 EUR http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
gösplstorm 11.04.2007 11:58:26 | |
---|
Cubase Studio 4, Upgrade from SE1 or LE. AVAILABLE SOON. (SRP: 258.00 EUR) This upgrade is for all users who currently have Cubase SE1 or LE. Steinberg Key required (SRP: 16.80 EUR) eli 258,00 + 16,80 = 274,80€ Kyllähän tuossa vähän säästää. Normiversio Cubase Studio 4 SRP: 344.00 EUR Jes, tätä toivoinkin! Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö. |
Danko 11.04.2007 12:01:03 | |
---|
Kyllähän tuossa vähän säästää. Normiversio Cubase Studio 4 SRP: 344.00 EUR Ai, eikös tässä kyse ollut nimenomaan 3-sukupolvesta? Nelosversiossahan tuo LE-SE-SL-SX-jaottelu on muuttunut Cubase 4 ja Cubase Studio 4, joista tuo jälkimmäinen snadisti mopompi. http://www.steinberg.net/1051_1.html Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir |
kivi 11.04.2007 12:17:49 | |
---|
Cubase Studio 4, Upgrade from SE1 or LE. AVAILABLE SOON. Hm. Cubase Studio 4 on Cubase 4:n LE-versio, eli tässä päivitetään nyt LE-versiosta LE-versioon, ja mielestäni sikäli ihan turhaan, että Cubase 4 ei ole merkittävästi parempi tai edistyneempi kuin Cubase SX2. Itse asiassa, kaikista eri Cubaseista toi SX2 oli mun mielestäni toimivin, kevyt ja monipuolinen kun oli. |
koponen 11.04.2007 12:33:13 | |
---|
Hm. Cubase Studio 4 on Cubase 4:n LE-versio, eli tässä päivitetään nyt LE-versiosta LE-versioon. Öö.. no juuei :D Ehkä tuo Studio 4 olisi jotenkin verrattavissa SL3:n muttei oikein siihenkään. Cubase Studio 4 on periaatteessa sama kuin Cubase 4, muta ilman control room ja surround ominaisuuksia. Cubase 4:ssa tulee myös vähän enemmän plugareita, instrumentteja ja printattu ohjekirja. On niissä toki muitakin eroja, mutta Cubase LE:llä ja Studio 4:lla ei kyllä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
kivi 11.04.2007 12:34:56 (muokattu 11.04.2007 12:37:33) | |
---|
mutta Cubase LE:llä ja Studio 4:lla ei kyllä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Taisin valita väärät sanat. Sanotaanko niin, että tässäkin päivitetään kevytversiosta kevytversioon. Edit, lisäys: Cubaseista VST32, SX2, SX3 ja Cubase4 ovat mulle lähinnä tuttuja. Noista mun mielestäni oikeasti toimivin oli SX2. |
h.e.k.a 11.04.2007 14:54:38 | |
---|
Noista mun mielestäni oikeasti toimivin oli SX2. Voikohan jostain vielä ostaa SX2:sta, vai myydäänkö nykyään vain tuota uutta nelosta? "I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osborne |
koponen 11.04.2007 14:56:31 (muokattu 11.04.2007 15:00:42) | |
---|
Taisin valita väärät sanat. Sanotaanko niin, että tässäkin päivitetään kevytversiosta kevytversioon. http://knowledgebase.steinberg.de/f … ubase_Studio4_Comparison_061103.pdf Tuosta voi verrata miten kevyt versio tuo studio 4 todellisuudessa sitten on. Suurimmat puutteet kotidusaajalle imo on ettei offline process history tunne plugareita, eikä MP3 encodausta löydy. Viimeksi mainitun saa tosin hankittua erikseen. Itse olen räppäillyt kuppasella versiosta 2.0 (vuosi oli muuten 95) ja oikeastaan ainoa versio jota en ole käyttänyt on tuo SX2. SX1:stä päivitin suoraan SX3:n. Nelosen asennan vasta seuraavaan työasemaan. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
koponen 11.04.2007 14:57:57 (muokattu 11.04.2007 14:58:54) | |
---|
Voikohan jostain vielä ostaa SX2:sta, vai myydäänkö nykyään vain tuota uutta nelosta? Eipä sitä ole uutena saanut aikoihin. SX3:kin on tullut markkinoille jo 2004. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
axelsson 11.04.2007 15:03:19 | |
---|
Eipä sitä ole uutena saanut aikoihin. SX3:kin on tullut markkinoille jo 2004. Mutta uusimman version ostamalla saa myös käyttöoikeuden vanhempiin versioihin. Nelonen toimii kyllä jo ainakin mulla ihan riittävän hyvin, vaikka on vähän raskas. Muutaman pienen, mutta tarpeellisen uuden pikkuominaisuuden takia ei kyllä oikeasti enää tee mieli vanhempiin versioihin. |
hape 11.04.2007 15:14:39 | |
---|
Mutta uusimman version ostamalla saa myös käyttöoikeuden vanhempiin versioihin. Niin, jos saa. Päivitin vasta mun SE3:n versioon Cubase Studio 4 ja hiphei, eipä käynnisty SE3 enää. Lisenssiä ladatessa Steinberg keylle ohjelma varmistaa että "onhan tämä nyt varmasti se lisenssi jonka haluat blaa blaa" ja silloin lisenssitietojen listassa luki myös SE3 niinkuin pitikin. Siirsin lisenssin keylle ja eipä lue enää. Prkl. Onneksi se Cubase Studio 4 sentään toimii... Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |