flimtrick 10.04.2007 21:49:01 | |
---|
Kertokaa nyt viisaammat kun mulla on ainoa maadoitettu pistorasia jääkaapin yläpuolella kaikki musalaitteet on siitä johdettu ja aina kun se menee päälle/pois päältä niin kaiuttimet poksahtaa. Ennen se oli aika pieni ääni mutta nyt ku ostin uuden äänikortin ni paukahtaa jo kunnolla.. Voiko asialle tehdä mitään..?? |
EP 10.04.2007 21:59:56 (muokattu 10.04.2007 22:08:47) | |
---|
Kertokaa nyt viisaammat kun mulla on ainoa maadoitettu pistorasia jääkaapin yläpuolella kaikki musalaitteet on siitä johdettu ja aina kun se menee päälle/pois päältä niin kaiuttimet poksahtaa. Ennen se oli aika pieni ääni mutta nyt ku ostin uuden äänikortin ni paukahtaa jo kunnolla.. Voiko asialle tehdä mitään..?? Sammuta jääkaappi! Ei vaan, kait se on sähkömies tilattava, paitsi jos on jossain jatkojohdossa vikaa?? |
Tympee Huttunen 10.04.2007 22:11:39 (muokattu 10.04.2007 22:22:21) | |
---|
Kertokaa nyt viisaammat kun mulla on ainoa maadoitettu pistorasia jääkaapin yläpuolella kaikki musalaitteet on siitä johdettu ja aina kun se menee päälle/pois päältä niin kaiuttimet poksahtaa. Ennen se oli aika pieni ääni mutta nyt ku ostin uuden äänikortin ni paukahtaa jo kunnolla.. Voiko asialle tehdä mitään..?? Ei kai sulla ole jollain jatkojohtovirityksillä sähköt vedetty toiseen huoneeseen tuosta? Leikit kyllä nyt hengelläsi. Jos sulla on noiden maadoitettujen laitteiden vieressä jotakin maadoittamattomasta pistorasiasta ja joudut näiden laitteiden väliin, vikatilanteessa sähkö kulkee lävitsesi. Tuollaiset viritelmät on Tukesin mukaan ehdottomasti kielletty. En tiedä, miten kaikkiin vanhoihin taloihin on sähköt rakennettu, mutta uusissa on jääkaapin ja pakastimen pistorasia oman sulakkeen takana (kuten varmaan sinullakin) ettei sulake menisi esimerkiksi muiden (ylimääräisten) laitteiden aiheuttaman ylikuormituksen vuoksi. Ruuat tosta äkkiä mätänee jääkaappiin vielä. Voisin veikata, että sähköpiikki on tuossa käynnistyksessä melkoisen iso. Hanki nyt vaan se sähkömies. |
flimtrick 11.04.2007 00:07:35 | |
---|
Joo siis ei mun kämpässä ole kuin 1 huone, 19 neliön luukku tämä on ja ainut paikka missä on maadoitettu rasia on just toi jääkaapin yläpuolella. Mulla lähtee siitä jatkojohto eli kaikki laitteet on kiinni yhdessä ja samassa pistokkeessa. Pehana ku ei jaksasi sähömiestä tilata tämmöseen läävään ku ei tiedä paljo se maksaa ja kauanko tässä asuu.... |
Jumina5/6 11.04.2007 10:45:35 (muokattu 11.04.2007 10:46:53) | |
---|
Vedä jääkaappi irti. Ei se kovin äkkiä kylmene jos nyt ei 24h tarvi äänitellä. Tai on siinä varmaan jokin on/off-nappikin. Ei se nyt välttämättä edestakainen sammuttelu/päällelaitto sille kaapille hyvää tee, mutta toisaalta vuokra-isännän kuuluu ostaa uusi jos se hajoaa. (Noh, ei niin kiva temppu jos on mukava vuokra-isäntä). EDIT: Niin siis, entisellä treeniksellä oli sama juttu, joten aina kun äänityskonetta tarvittiin, jääkaapin töpseli irti vaan. Deep Blue Sheep. |
dewil 11.04.2007 15:44:52 | |
---|
Yksi sana: Erotusmuuntaja. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
EP 11.04.2007 22:29:52 | |
---|
Yksi sana: Erotusmuuntaja. Saisko vähä lissää? ..voisi olla josku apuva tuosta. Tommonen muuntaja näky maksavan ihan helvetisti ku kuukletin ja miten se liitetään? Tarvitaanko sähkömies? jne.. Mitenkäs maadoitetun pistorasian asentaminen, vedetäänkö mittarilta ..ilmeisesti. Jos noin, niin helppo kai kysyä asennuksen hinta liikkeestä, vai? |
iikkuli 12.04.2007 12:09:02 | |
---|
Erotusmuuntaja on parasta mitä olen pitkään aikaan hommannut. Ei enää huolta läppärin muuntajan aiheuttamista hurinoista missään! MUTTA: erotusmuuntaja on tarkoitettu vain yhden laitteen irrottamiseksi muusta sähköjärjestelmästä. Eli vain yksi laite per erotusmuuntaja. Maksoi ehkä 50-60€ Partcolta hankittuna, siis muistaakseni hinta oli tuota luokkaa. SPEKULOISIN JOS... |