Aihe: SC-450 ja laulun äänitys
1
Juhani
06.04.2007 19:02:16

Viimeistelen tässä levyä ja on se mielestäni vaikein eli vokaalit laulamatta.

Mulla on SC-450 mikki ja TubePre etuaste. Jostain luin, tämän SC-450 kanssa äänittäessä kannattaa ottaa hieman etäisyyttä mikrofoniin laulaessa?

Olen myös pihalla tämän driven ja gain:in suhteen. Drive aiheuttanee vain säröä, joten kannattaa pitää nollissa ja nostaa gain:ia sen verran, että tulee tarpeeksi ääntä koneeseen?
jannu
06.04.2007 20:10:33 (muokattu 06.04.2007 20:25:21)
Hommaa pop-filtteri, niin helpottuu kummasti se etäisyyden miettiminen ja ikävät poksut ja naksut myöskin jäävät vähemmälle. Kokeile eri etäisyyksiä, mutta ainakin mä oon huomannut, että helpointa on pop-filtterin asettelun jälkeen "unohtaa" mikki ja laulaa nimenomaan siihen pop-filtteriin. Ja etäisyys mikkiin vaikuttaa myöskin ainakin jonkin verran siihen, millaista soundia tulee.

Ja kyllä sä voit TubePrestä drivea ujuttaa mukaan, ei se ihan heti särölle mene. Tulee hiukan lämpöä soundiin siitä. Kokeilemalla ja kuuntelemalla selviää varmasti sulle sopivat säädöt.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)