Aihe: Uusi mikseri hakusessa!
1
kasmo
25.03.2007 12:31:29
Eli uuden mikserin osto tulisi aiheelliseksi. Tällä hetkellä behringerin ub802 + phonic a6400 etunen. Nauhoitan pääasiallisesti vain vokaaleja.

Mikseristä haluaisin seuraavia ominaisuuksia:
Monitori-ulostulot (mieluiten 2), joihin erilliset voluumin säätimet
erillinen kuuloke-ulostulo, johon erillinen voluumin säädin.
vähintään 4 sisääntuloa mikille, aikomus käyttää samaa mikseriä keikkakäytössä.

monitori-ja kuuloke lähdöt erillisen nauhoituskopin vuoksi

Thomannilla on monenlaisia vaihto-ehtoja, mikserit on luokiteltu niin paljon eriluokkiin ni olen vähän ymmälläni onko viisasta/toimivaa käyttää pa-käyttöön tarkoitettua mikseriä kotistudiolla tai studio käyttöön tarkoitettua mikseriä keikoilla.

jos voisitte antaa vaihtoehtoja olisin kiitollinen
kivi
25.03.2007 13:19:38 (muokattu 25.03.2007 13:22:14)
onko viisasta/toimivaa käyttää pa-käyttöön tarkoitettua mikseriä kotistudiolla tai studio käyttöön tarkoitettua mikseriä keikoilla.

Mitä parempilaatuisesta pöydästä on kyse, sitä paremmin se toimii molemmissa tarkoituksissa, mutta livetiskin ja studiotiskin liitännät ja toiminnot on kyllä perinteisesti eri, mikä näkyy varsinkin jos kotistudion tallentimena on moniraituri ja miksaus tehdään tiskissä. Tietokoneen sisällä miksatessa eroa ei niin huomaa.

Jos kerran olet hakemassa perinteistä analogitiskiä, suosittelen hakemaan käytettyä. Korkeatasoisia 24 - 32 -kanavaisia vanhempia pöytiä, jopa ihan 80-luvun huipputiskejä, saa vielä samaan hintaan kuin 8-kanavaista Behringeriä ja Altoa uutena. Ja soundi on aivan eri.

Suosituksia? TAC/Amek, Soundtracs, Soundcraft, Mackie, MS...
;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Reddie
25.03.2007 14:46:25
Uutta jos meinaat hankkia, niin suosittelen tutustumista Soundcraftin Compact-sarjaan.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
koponen
25.03.2007 15:06:20
Uutta jos meinaat hankkia, niin suosittelen tutustumista Soundcraftin Compact-sarjaan.

Komp. Kätsyjä ominaisuuksia ja asiallinen soundi.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
vanaha kettu
25.03.2007 22:44:15

Onko kellään kokemusta Compact kympistä? Kanavia olisi juuri hyvin eli neljä monoa ja oliko kuusi stereota. Hintakaan nyt ei mikään älyttömän kova ole.
Spiral
26.03.2007 07:48:22

Muakin kiinnostais tuo compact 10.

Mites on, saanko sen järkevästi yhdistettyä, kun mulla on seuraavat sissäntulot/lähdöt äänikortissa?

2 line inputs (1/4 TS unbalanced) on rear panel
2 line outputs (1/4 TRS balanced)
http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWireSolo-focus.html

Eli tuossa mikserissä näyttää olevan just tuon kokoiset balanced playback in plugit, mutta kun mikseristä lähtee 1/4" balanced ja (onko tuo nyt) RCA unbalanced. Voinko vetää 1/4" balanced -> unbalanced äänikortissa, vai pitkääkö mun vetää RCA unbalanced -> 1/4" unbalanced, ja löytyykö tuommoisia piuhoja?
Tai siis onnistuuko tämmösellä piuhalla?
http://earthshakingmusic.com/pics/CPR-420.jpg

Olisiko tuo muuten kätevä peli kotiäänittelijälle? Muita kommentteja/suosituksia/vinkkejä?
vanaha kettu
29.03.2007 22:19:08
Laitoin tänään tilaukseen Soundcraft Compact 4:sen. Ajattelin, että mitä minä teen noin monella kanavalla mitä tuossa 10:ssä on. Hinta oli 99 euroa plus piuhat.

Laitan kommenttia heti kun saan mikserin käsiini.

Tilasin täältä: www.stpaulssound.fi

Suosittelen kyseistä kauppaa kaikille! ERITTÄIN mukava palvelu ollut aina kun olen tuolta tilannut. Lähes kaikki tuotteet ovat saman hintaisia kuin Thomannilla, ja kaiken lisäksi postitus on nopeampaa ja halvempaa (riippuu paketin koosta), kuin mitä se olisi Thomannilta tilatessa.
Spiral
29.03.2007 22:31:26

Mites tämä paketti, kelpaako mihinkään?
http://www.stpaulssound.fi/tarjous2.html
vanaha kettu
29.03.2007 22:45:03
Mites tämä paketti, kelpaako mihinkään?
http://www.stpaulssound.fi/tarjous2.html

En kyllä lähtis Behringerin mikseriä ostamaan ihan sen takia mitä niistä olen kuullut.
Eivät kestä pitkään, potikat ja liuut alkavat rahista jne...
JPQ
30.03.2007 21:59:59

Laitoin tänään tilaukseen Soundcraft Compact 4:sen. Ajattelin, että mitä minä teen noin monella kanavalla mitä tuossa 10:ssä on. Hinta oli 99 euroa plus piuhat.

Laitan kommenttia heti kun saan mikserin käsiini.

Tilasin täältä: www.stpaulssound.fi

Suosittelen kyseistä kauppaa kaikille! ERITTÄIN mukava palvelu ollut aina kun olen tuolta tilannut. Lähes kaikki tuotteet ovat saman hintaisia kuin Thomannilla, ja kaiken lisäksi postitus on nopeampaa ja halvempaa (riippuu paketin koosta), kuin mitä se olisi Thomannilta tilatessa.

Minäkin suosittelen ja pyörittäjän kiirellisyyden tuntien hyvin palvelu pelaa.
vanaha kettu
04.04.2007 19:06:05
Nyt sain Compact 4:sen käsiini ja hyvältä vaikuttaa. Helposti
sain kaikki pelittämään ja tykkään kovasti.

Kerittiin tossa äänittää yhtä biisiä, mutta en käyttänyt siihen mikserin
etusia, joten niistä en voi mitään sanoa. Nyt saan kolmet kuulokkeet
yhtäaikaisesti käyttöön (äänikortti+mikseri). Muuta hyvää on laadukas
tuntuma, helppokäyttöisyys, hyvät liitännät ja tottakai vilkkuvat valot :D

Voin suositella!
vanaha kettu
04.04.2007 19:10:38
Mutta sanokaa onko mitään väliä tökkäänkö monitorit kiinni tohon mix- vai monitors liitäntään?
Halsu
05.04.2007 10:24:58

Mutta sanokaa onko mitään väliä tökkäänkö monitorit kiinni tohon mix- vai monitors liitäntään?

Monitors -liitäntään kytkemällä voit kuunnella muutakin kuin pelkkiä masteroutteja, esim. kanavakohtaisia plf :iä jne. Siinä on myös erillinen volumesäädin.
CU -- Eki
vanaha kettu
05.04.2007 17:11:08
Monitors -liitäntään kytkemällä voit kuunnella muutakin kuin pelkkiä masteroutteja, esim. kanavakohtaisia plf :iä jne. Siinä on myös erillinen volumesäädin.

Selvä, kiitos. Kyllä siinä mixissäkin on volumesäädin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)