Avelonz 22.04.2007 15:28:26 | |
---|
Eli miten kannattaisi akustiset kitarat mikittää. Käytössä sekä konkka- että dynaaminen mikki.. Tarkoitus äänittää sekä nylon-, että teräskielisiä kitaroita, joten jos niissä jotain eroavaisuuksia on mikityksen suhteen, niin neuvoja kaipaisin=) |
jannu 22.04.2007 22:02:51 (muokattu 22.04.2007 22:30:17) | |
---|
Mä oon mikitelly pelkällä yhdellä isolla konkalla, yksi iso+ yksi puikko- sekä iso+puikkopari-kombinaatioilla. 1 iso + 1 puikko -systeemillä sijoittaisin ison konkan kopan kohdille, ei ihan holen kohdalle, johonkin reilun puolen/vajaan metrin päähän ja puikon taas enemmän kohti kaulaa, eli siis otelautaa, about samoille etäisyyksille. En oo mikään proojäbä, mutta ainakin itseä ja muitakin ilahduttanutta jälkeä on syntynyt. EDIT: Pikku lisäys. "Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke.
Start smoking today, be a ninja tomorrow!"
-Tompsi |
Avelonz 22.04.2007 22:07:19 | |
---|
ok.. olen kuullut juttuja tosta mikityksestä et pitäis olla jotain tyyliin 22. nauhan tms. kohdalla toi konkkamikki.. ja jotkut ilmeisesti mikittää kaulan vielä erikseen et saa "sormiäänet" nauhalle..? pitäiskö siinäkin olla sit konkkamikki vai onnistuukohan dynaamisella? nämähän nyt tietysti selviävät kokeilemalla parhaiten, eli sinänsä vähän typerä threadi, mut kyselenpä nyt hyviä vinkkejä ja kokemuksia ihmisiltä=) |
kivi 23.04.2007 00:05:15 | |
---|
ok.. olen kuullut juttuja tosta mikityksestä et pitäis olla jotain tyyliin 22. nauhan tms. kohdalla toi konkkamikki.. ja jotkut ilmeisesti mikittää kaulan vielä erikseen et saa "sormiäänet" nauhalle..? pitäiskö siinäkin olla sit konkkamikki vai onnistuukohan dynaamisella? nämähän nyt tietysti selviävät kokeilemalla parhaiten, eli sinänsä vähän typerä threadi, mut kyselenpä nyt hyviä vinkkejä ja kokemuksia ihmisiltä=) Riippuu musiikin lajista ja kokonaisuudesta. Yksinään soivan sooloakkarin tekee mielellään useammalla mikillä ja hakee kopan puolelta botnea, mutta rokki-, poppi- ja iskelmäpuolella tavallista "harjattua" ja ohuehkoa, moneen kertaan tuplattavaa helkkäkitaraa varten ei tarvitse montaa mikkiä. Ääntä ei juuri koskaan haeta kaikuaukosta, vaan helkkä tulee otelaudan puolelta ja puu tulee kopan puolelta. Ja mitä tulee 22. nauhaan, saa olla aika sooloakkari että siinä edes on sellainen. Eiköhän noissa yleensä kopan ja kaulan liitoskohta oo 12. - 14. nauhan kohdalla. |
Avelonz 23.04.2007 00:17:57 | |
---|
Ja mitä tulee 22. nauhaan, saa olla aika sooloakkari että siinä edes on sellainen. Eiköhän noissa yleensä kopan ja kaulan liitoskohta oo 12. - 14. nauhan kohdalla. hehe, tästä ehkä käy ilmi, että en ole kitaristi;)
|