Aihe: Rode NT1A & rummut
1 2
isojussi
23.04.2007 19:29:00
Tulostinpa netistä Rode NT1A:n manuaalin ja huomasin, että siinä puhuttiin kovastikin ko. mikin käytöstä rummuissa esin overheadina.

Millaisia kokemuksia onko kenelläkään tästä?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Lennu
23.04.2007 20:56:14

On. Toimii iha mainiosti. On jopa yks liveviikko äänitetty tuommosella stereoparilla. Mikeissä ei ollut vikaa, mutta aika hono huonekaiku tuli kapakan muodosta johtuen. Pellit soi ihan nätisti. Mun mielestä, mutta mä oon tunnetusti täys puukorva.
"tää skene ei oo oikeen mun juttu"
isojussi
23.04.2007 23:25:14
...mutta mä oon tunnetusti täys puukorva.

Siinä tapauksessa mä luulen, että miellyttävät munkin korvaani.
johanssen
24.04.2007 01:32:30

Jos oot aikeissa hankkia, niin tsekkaas tuolta...

http://www.stpaulssound.fi/mikrofonit.html

On käypään hintaan, kotimainen firma ja toimitus nopea. Ite hommasin just männeellä viikolla. Suosittelen. Ite käytän pääasiassa lauluun ja akustisiin soittimiin tota konkkaa.
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
Vilhelmus
24.04.2007 07:55:34

Oon käytellyt kotistudiossa overeina, eikä ainakaan näissä vähemmän akustoiduissa olosuhteissa ole ollut mitään ongelmia mikkien välittämän soundin suhteen. Ehkä joihinkin kalliimpiin vaihtoehtoihin verrattuna soundi on aavistuksen "koliseva", mutta hinnan ja huvin suhde on kyllä rokkaava.
Kuuntelehan aitoa heviä: Burning Winter
oiva tumpeloinen
24.04.2007 09:54:32
Treenikämpillä tulee käytettyä tuommoista paria. Mun mielestä sinänsä kivat mikit ovareina, että tämmöinen asiasta mitään tietämätönkin saa tavaraa jotenkin siedettävästi narulle. Sen lisäksi niillä on joskus vedetty jotain lauluja purkkiin ja perkkoja tulee puskettua niiden läpi. Jälkimmäistä niin treeniksellä kuin keikallakin.

En kyllä tiedä, onko kaikki meidän taiteilu jollain tavalla rienausta, tai onko paljonkin parempia vaihtoehtoja (varmasti löytyykin), mutta paremmasta tietämättömänä homma toimii kivasti.

St. Paulilta ostettiin mikit (silloin ainakin oli kaikista halvin paikka, mitä löydettiin). Silloin ainakin niitä sai myös pareina, mutta sovitetun parin iloja arvosteli aika moni noiden mikkien ollessa kyseessä. Me jätettiin silloin sovitetut parit hyllyyn ja otettiin ihan irtotavarana molemmat. Eipä ole ongelmia ollut tuon suhteen.
isojussi
24.04.2007 19:58:40
Jos oot aikeissa hankkia, niin tsekkaas tuolta...

http://www.stpaulssound.fi/mikrofonit.html

On käypään hintaan, kotimainen firma ja toimitus nopea. Ite hommasin just männeellä viikolla. Suosittelen. Ite käytän pääasiassa lauluun ja akustisiin soittimiin tota konkkaa.

En muuten osta, jolleivät vaivaudu vastaamaan tarjouspyyntööni. Maksan mieluummin vaikka vähän enemmän sitten prkl.
Hianomies
25.04.2007 08:00:53
En muuten osta, jolleivät vaivaudu vastaamaan tarjouspyyntööni. Maksan mieluummin vaikka vähän enemmän sitten prkl.

Se Jori on vähän sellainen, kuinka sen nyt sanoisi, erikoismies. Ihan hyvällä tavalla siis. Tosi mukava ja avulias kaveri monin tavoin, mutta yhteydenpito ei oo ehkä vahvimpia puolia. Ei se tarkoita sillä, ettei asia kiinnosta. Soita sille ja sano, että lähetit meiliä, että mitenkäs asia on... :)

Mut voithan sä soittaa Soundataankin, saat sieltä varmaan hyvän tarjouksen myös. Kysy vaikka Wilskan Tapiota, se on mun mielestä leppoisin kaveri siellä myymälässä.
isojussi
25.04.2007 08:10:51 (muokattu 25.04.2007 16:43:06)
Se Jori on vähän sellainen, kuinka sen nyt sanoisi, erikoismies. Ihan hyvällä tavalla siis. Tosi mukava ja avulias kaveri monin tavoin, mutta yhteydenpito ei oo ehkä vahvimpia puolia. Ei se tarkoita sillä, ettei asia kiinnosta. Soita sille ja sano, että lähetit meiliä, että mitenkäs asia on... :)

Joo - mä tiän, kuhan melskasin. Muutenkin pitäis varmaan soittaa sille, kun ne myy Samsonia, mut mun ajattelemaa C-valvea ei löydy niitten listoilta.

Mut voithan sä soittaa Soundataankin, saat sieltä varmaan hyvän tarjouksen myös. Kysy vaikka Wilskan Tapiota, se on mun mielestä leppoisin kaveri siellä myymälässä.

Kiitti vinkistä!

E: Eipä tunnu saavan puhelimellakaan kiinni. No, jos ei köyhän vähät rahat kelpaa, niin pärjää se varmaan niitä ilmankin.
panadol
25.04.2007 17:25:33
...sovitetun parin iloja arvosteli aika moni noiden mikkien ollessa kyseessä.

???

Mitähän tämä mahtoi tarkoittaa? Saanko pyytää tarkennusta?

(Olen juuri tilannut mätsätyn parin NT1 Aakkosia Thompalta!) :(
vipu5
25.04.2007 17:36:53

Veikkaisin että on ihan turha pyydellä tarjousta kun hinta on valmiiksi kilpailukykyinen Thomannin kanssa.
Paitsi tietysti jos olet useammalla (kymmenellä) tonnilla ostamassa tavaraa... ;)
isojussi
25.04.2007 17:47:00 (muokattu 25.04.2007 17:48:58)
Veikkaisin että on ihan turha pyydellä tarjousta kun hinta on valmiiksi kilpailukykyinen Thomannin kanssa.
Paitsi tietysti jos olet useammalla (kymmenellä) tonnilla ostamassa tavaraa... ;)

Niin jos luet nyt ensin mun kirjoitukseni kunnolla, oli kyseessä tuotemerkki, jota myyvät, mutta tuote jota ei ole heidän nettilistoillaan.

Mutta oli tai ei, jokaisen asiakkaan jokaisen kysymykseen tulee vastata.

E: Jos mä kerran olen liian pieni asiakas, niin turha sitä on sitten arvoisaa kauppiasta vähäisillä tarpeillaan kiusata.

Ei vittu - tyypillistä Suomalaista kaupankäyntiä. asiakasta kohdellaan kuin paskaa ja sitten ihmetellään, kun ostetaan muualta.
hape
25.04.2007 18:39:07

Veikkaisin että on ihan turha pyydellä tarjousta kun hinta on valmiiksi kilpailukykyinen Thomannin kanssa. Paitsi tietysti jos olet useammalla (kymmenellä) tonnilla ostamassa tavaraa... ;)

Paitsi että St.Paulsilla lukee nettihinnastossa aika monen tuotteen hinnan kohdalla että "kysy" :)

Itse olen kyllä aina saanut kyseisestä kaupasta vastauksen meileihin, jos ei heti niin päivän parin sisään kuites.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
oiva tumpeloinen
25.04.2007 20:51:30
???

Mitähän tämä mahtoi tarkoittaa? Saanko pyytää tarkennusta?

(Olen juuri tilannut mätsätyn parin NT1 Aakkosia Thompalta!) :(

Ei se mätsätty pari sen huonompi ole. Moni oli vain sitä mieltä, että noissa mikeissä on laatu niin tasaista, että ei kannata maksaa mätsäyksestä enempää. On kuulemma valmistustapa niin kliininen, ettei yksilöitä pääse tulemaan. Ainakin ennen ST.Paulinkin sivuilla oli mätsätty pari, mikä oli kalliimpi kuin kaksi erikseen ostettua. Tuli siinä tosin puulaatikko mukaan. Paulin myyjäkin sanoi sitä siinä mielessä turhaksi. Ostimme sitten ihan irtotavarana parin, eikä noissa ainakaan ole ollut mitään eroja toisiinsa.

Minähän en tosin mikään ammattilainen ole tässä asiassa, joten viisaammat varmastikin täydentää tai korjaa.
panadol
25.04.2007 21:16:53
Ei se mätsätty pari sen huonompi ole. Moni oli vain sitä mieltä, että noissa mikeissä on laatu niin tasaista, että ei kannata maksaa mätsäyksestä enempää. On kuulemma valmistustapa niin kliininen, ettei yksilöitä pääse tulemaan. Ainakin ennen ST.Paulinkin sivuilla oli mätsätty pari, mikä oli kalliimpi kuin kaksi erikseen ostettua. Tuli siinä tosin puulaatikko mukaan. Paulin myyjäkin sanoi sitä siinä mielessä turhaksi. Ostimme sitten ihan irtotavarana parin, eikä noissa ainakaan ole ollut mitään eroja toisiinsa.

Minähän en tosin mikään ammattilainen ole tässä asiassa, joten viisaammat varmastikin täydentää tai korjaa.

Kiitos vastauksestasi, huojennuin :)

Hain tuon tilaamani parin tänään postista, mukana tuli sertfikaatti mästsäyksestä, shockmountit, sekä muovinen pahmustettu salkku vermeille.
isojussi
25.04.2007 22:09:55
...Tuli siinä tosin puulaatikko mukaan....

Sen puute onkin kait sitten muuten ainoo miinus tossa mikissä.
vipu5
25.04.2007 23:59:45

Niin jos luet nyt ensin mun kirjoitukseni kunnolla, oli kyseessä tuotemerkki, jota myyvät, mutta tuote jota ei ole heidän nettilistoillaan.

Mutta oli tai ei, jokaisen asiakkaan jokaisen kysymykseen tulee vastata.

E: Jos mä kerran olen liian pieni asiakas, niin turha sitä on sitten arvoisaa kauppiasta vähäisillä tarpeillaan kiusata.

Ei vittu - tyypillistä Suomalaista kaupankäyntiä. asiakasta kohdellaan kuin paskaa ja sitten ihmetellään, kun ostetaan muualta.

Jaa, zori. Ei auennut yhdellä lukemalla sun postaus. Luulin että olet kysymässä vielä halvempaa hintaa, kun tuote on jo valmiiks T-hinnoissa.

Olette tietenkin oikeassa, tottakai kyselyihin pitäis vastata ripeästi, oli kyseessä kuinka iso tai pieni ostos hyvänsä.
Mutta ei kuitenkaan kanna kelata että suo kohdellaan kuin paskaa, jos yhteen meiliin ei heti vastata. Laita uus meili, edellinen on voinut kadota/unohtua.
Antakaa armoa noille pikkufirmoille, posteihin vastaaminen vie yllättävän paljon aikaa/työpanosta...
-K-
26.04.2007 00:11:09
Just nauhottelin kans laajakalvokonkat overina, toki TSM 87:t. Tomisoundi on aika nannaa. Tilaa en vittinyt betonikämpässä ottaa.. Ei sillä että olisi ollu edes kanavia ottaa.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
Hipelius
27.04.2007 12:05:09
NT-1A on ihan kiva mikki. Bändin kanssa kun levyä tehdään niin NT-1A:lla narulle meni akustiset kitarat ja rumpujen ambienssi (keittiöstä :D). Lauluun se ei ole mielestäni paras mahdollinen vaihtoehto, siinä on tosi erikoisen kuuloinen yläpää.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tool
14.05.2007 19:36:39
Menee nyt asian vierestä, enkä haullakaan löytänyt joten:

Särkyykö konkka jos sitä pitää mikserissä kokoajan kiinni ilman phantomia vai vaatiiko se vaan sitä (phantomia) toimikseen?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)