SamPpaa 28.10.2007 14:13:49 | |
---|
Onko käyttökokemuksia kyseisistä malleista? Ostaisin M-onen, jos rahat riittäis. Mutta kun näin budjettimeiningillä mennään, niin kumpaan päätyisitte? |
Antti1 28.10.2007 14:28:12 | |
---|
Studiotyöskentelyä varten? Jos ihan pakko valita, niin M300:n entisenä omistajana sanoisin TC. Jokatapauksessa mä suosittelen ennemmin ilmaisplugareita, mikäli prossutehoa vaan löytyy. Juuri tosta Lexiconista ei ole kokemusta, mutta astetta halvempi malli on ainakin vähän kökkö, kuten myös M300. Oon käyttänyt niitä studiohommissa laulajan kuuntelun kaikuna yms. pikkupuuhasteluun, joka ei päädy nauhalle. Kai niistä tosin osaavissa käsissä saa ihan hyvääkin mölyä ulos, mutta kovin luonnollisilta ne ei kuulosta mun mielestä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
SamPpaa 28.10.2007 15:08:41 | |
---|
Joo tää tulis vähän sellaseksi toissijaiseksi kaiuksi yms.. käytän pääasiassa wavesin rverbiä, mutta vanha kone ei jaksa niitä montaa pyörittää.. eikä mulla oo toolssiin sitä vst-muuntajaa, kun ne ilmaisplugarit on usein just vst:nä. Pitihän se arvata, ettei noilla halvoilla mitään tee. Niitä ei oo oikeen keikoillakaan tullut vastaan, että ois voinu livenä testata.. |
Reddie 29.10.2007 05:37:42 | |
---|
Livetöskentelyssä toi MX200:nen on pärjänny mulla oikein hyvin semmoisena perusvarmana työjuhtana. Oon löytäny sieltä kaiken mitä kaikulaitteesta haluan nopeasti ja helposti. En sitten kyllä yhtään osaa sanoa et mites kivasti toi soi studiossa, kun en ole kokeillu edes sitä VST-interfacea. |
sami_sumea 29.10.2007 10:17:25 | |
---|
Joo tää tulis vähän sellaseksi toissijaiseksi kaiuksi yms.. käytän pääasiassa wavesin rverbiä, mutta vanha kone ei jaksa niitä montaa pyörittää.. Investoi järkevästi - osta uudempi kone äläkä semihuonoa rautaa. Nykyvehkeillä pyörii parhaimmillaan satoja RVerbejä, siitä sit vaan kaiuttelemaan :-) ... http://www.adamantiumstudios.com |
SamPpaa 29.10.2007 11:59:04 | |
---|
Investoi järkevästi - osta uudempi kone äläkä semihuonoa rautaa. Joo mulle on tulossa "uus" eli käytetty kone. Jos ois laittanu ihan uuden ja kalliin, niin ois pitäny äänikorttikin uusia ja ois rahat loppunu heti alkuun.. eiköhän tuolla uudella kumminkin pyöri useampi rverbikin... |
SamPpaa 29.10.2007 17:34:37 | |
---|
Entä oisko muita vaihtoehtoja? Sanotaan alle 300e. Noista kahdestakin kuulisin mielellään lisää mielipiteitä. Luulen että kokemukset näistä kiinnostaa myös muita köyhiä... |
anapena 31.10.2007 12:05:45 (muokattu 31.10.2007 12:09:51) | |
---|
Kokeilin pari päivää sitten Lexiconin MPX100sta ihan vaan testiceedeellä ja mikserilla. Kuulosti ihan ookoolta, mutta manuaali oli ainakin mun ihan pakko kaivaa esille. Ei voi suositella kylmiltään keikalle, mutta pienen tutkiskelun jälkeen kyllä. Juuri kokeilin M300sta tietokoneen kanssa ja kuulosti sekin ihan järkevältä, manuaalin tarve ei tässä kohtaa ollut niin tarvis, mutta mukavahan sitä oli silti selailla. Nämähän eivät juuri otsikoiden mukaisia laitteita olleet, mutta lähisukulaisia kuitenkin. Budjettimeiningissä kummatkin joutunevat ostoslistalle, siis jos sulla on tarvetta käyttää kaikua livetilanteessa. Makuasia on kumpi ensin. Tietokonepuuhissa suosisin plugareita. |