humppamuusikko 25.10.2007 15:16:59 | |
---|
Ostin MBox 2 Minin, jonka mukana tulee Pro Tools Le-softa. Softan pystyy kuitenkin asentamaan kahdella eri dvd:llä. Toisen versio on ilmeisesti 7.1.1 ja toisen 7.3. Lisäksi mukana on päivitys-dvd, jolla ohjelman saa päivitettyä versioon 7.3.1 (toimii vain 7.3 version päälle). Olen nyt asentanut ohjelman pariin kertaan ja käsitykseni mukaan saanut koneelle version 7.3.1. Ongelma on vain se, että softa ei yksinkertaisesti käynnisty, jotta lisenssin saisi syötettyä tms. Apua siis kaivataan epätoivoisesti. Käytössäni on 2,16 ghz MacBook. Muutama ehkä aiheeseen liittyvä juttu: a) Getting started-oppaassa puhuttiin jonkinlaisita ajureista, jotka eivät saa olla käytössä MBox 2 minin toimimiseksi. Mikä on homman nimi? b) taviiko Pro Toolsia käytäessä olla sisällä jokin levy, kuten esim joissain tietokonepeleissä? c) itselläni ja Mac-käyttäjillä varmaan useimmilla usb-viritelmät näkyvät normaalisti suoraan työpöydällä. MBox 2 Mini kuitenkaan ei, sen sijaan järjestelmä-asetuksissa Muut-kohdassa on sekä MBox 2 että Mbox 2 Pro (ei siis miniä ollenkaan). Miksi näin? |
milcoin 25.10.2007 15:29:36 (muokattu 25.10.2007 15:33:36) | |
---|
Järjestelmä asetukset koskee vaan ns. core-audio ajureita eli kun käytät toolsin rautaa OSX:n äänikorttina. Mulla kans mini eikä mulla näy erikseen miniä, ainoastaan mbox ja mboxpro. Olet siis yrittänyt käynnistää ohjelman dock-ikonista tms? Eikä käynnisty? Ootko varmasti asentanut oikeen version (intel vs. ppc) ja asentanut loppuun asti Ei tarvi olla cd:tä sisällä kun käynnistää. Ei näy työpöydällä mitn. ainoastaan dockissa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
humppamuusikko 25.10.2007 15:59:02 | |
---|
Tein uuden asennuksen. Tällä kertaa en käyttänyt ollenkaan versiota 7.1.1 sisältävää levyä. 7.3 version sisältävä dvd koneeseen, asennus, kone sammuu ja käynnistyy. Päivitys-dvd koneeseen, asennus, kone sammuu ja käynnistyy. Ei toimi. Työpöydällä ei ole mitään. Dockista kun klikkaa, kuvake pomppii vähän aikaa ja lopettaa siihen. Mitään muuta ei tapahdu. Muutama lisäkysymys, jos olet vielä maisemissa: a) Asentaessasi koko systeemiä, muutitko järjestelmä-asetuksista mitään? Niistä MBox-kohdista, äänihallinnasta tai jostain? Asensitko uusia ajureita tai kikkailitko yleensäkään mitään? b) Käytitkö mukana tulevaa Ignition Pack 2-dvd:tä? Asensitko sieltä jotain, voiko siellä päässä tökkiä? |
milcoin 25.10.2007 16:04:41 | |
---|
Tein uuden asennuksen. Tällä kertaa en käyttänyt ollenkaan versiota 7.1.1 sisältävää levyä. 7.3 version sisältävä dvd koneeseen, asennus, kone sammuu ja käynnistyy. Päivitys-dvd koneeseen, asennus, kone sammuu ja käynnistyy. Ei toimi. Työpöydällä ei ole mitään. Dockista kun klikkaa, kuvake pomppii vähän aikaa ja lopettaa siihen. Mitään muuta ei tapahdu. Muutama lisäkysymys, jos olet vielä maisemissa: a) Asentaessasi koko systeemiä, muutitko järjestelmä-asetuksista mitään? Niistä MBox-kohdista, äänihallinnasta tai jostain? Asensitko uusia ajureita tai kikkailitko yleensäkään mitään? b) Käytitkö mukana tulevaa Ignition Pack 2-dvd:tä? Asensitko sieltä jotain, voiko siellä päässä tökkiä? En tehny muistaakseni mitään järjestelmäasetuksista. Asensin vaan softan levyltä. En oo asentanu vielä I-packia. Ootko kattonu et sun käyttisversio toimii tools-version kanssa. Digin sivuilta siis. Jos et, OSX:n voi olla joku ilmanen päivitys olemassa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Slemmu 25.10.2007 16:05:11 | |
---|
Ite ku tekee, ni tulee parempi! |
Hipelius 25.10.2007 16:05:32 (muokattu 25.10.2007 16:07:00) | |
---|
Tarkista nyt vielä se että asensit Mac-version siitä. Ja tarkista se "yläpalkki" tai paina vaikka omppu + N käynnistyksen jälkeen siltä varalta että se onkin päällä etkä vain huomaa sitä ;). Ei siinä mitään ikkunaa aukea. Näkyykö splash-screen? EDIT//: Fiksummat ovat nopeampia. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
humppamuusikko 25.10.2007 16:28:46 | |
---|
Jiihaa, (!) sain tuolla korjaushommalla pt:n toimimaan. Vielä yhdessä jutussa voisitte säästää vaivojani: Ohjelma kyselee kovasti iLok-nimistä systeemiä, mikä on sen funktio ja mistä sen saa? |
milcoin 25.10.2007 16:40:22 | |
---|
Jiihaa, (!) sain tuolla korjaushommalla pt:n toimimaan. Vielä yhdessä jutussa voisitte säästää vaivojani: Ohjelma kyselee kovasti iLok-nimistä systeemiä, mikä on sen funktio ja mistä sen saa? www.ilok.com Soitin Laineelta saa esim. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Hipelius 25.10.2007 16:42:02 (muokattu 25.10.2007 16:42:26) | |
---|
Jiihaa, (!) sain tuolla korjaushommalla pt:n toimimaan. Vielä yhdessä jutussa voisitte säästää vaivojani: Ohjelma kyselee kovasti iLok-nimistä systeemiä, mikä on sen funktio ja mistä sen saa? Se on copy protection USB-tikku joka authorisoi mm. plugareita. Jos sulla on tullut joku plugaripaketti softan mukana, siinä on saattanut tulla se jo samassa paketissa. Näyttää tältä: http://www.thomann.de/fi/digidesign_i_lok.htm EDIT//: Hidas mikä hidas :D http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
humppamuusikko 25.10.2007 16:45:35 | |
---|
OK, olen ilmeisesti asentanut jonkun puolivalmiin paketin, joka on tullut mukana ja tarvii sellaisen. No, hällä niin väliä. Kiitoksia kaikille asiassa auttaneille! |