Aihe: Millainen kontrolleri
1
Wingel
24.10.2007 04:27:14
Hei. löysin kyllä vanhan threadin midi-kontrollerista mutta eipä vastannut kysymykseeni ja oli aika kuollutkin. Tarvitsisin siis miksausta helpottavan kontrollerin (softana pääasiassa nuendo 3). Halvalla haluan mennä mutta liullista tietysti.
Mikä olisi tälläiseen tarpeeseen fiksu ratkaisu, ja mikä toimii?

P.S Halvalla haluan mennä tarkoittaa että digimikseri seuraava iso hankinta eli nyt vaan halpis lelu siihen asti jonka sitten voin ottaa studiosta kotileluksi mikserin saavuttua
anapena
24.10.2007 11:54:51
Itse päädyin Behrinkerin mikälie fader-lootaan, se oli siihen aikaan ainoa hintaluokassaan. Nyt on tullut lisäksi Presonuksen ja Frontierin pienet yhden faderin mallit. Mun mielestä faderin pitää olla moottoroitu, mutta kait sitä tottuis tylsään liikkumattomaankin...

http://www.thomann.de/fi/daw_kontrollerit.html

Behrullakin olen tullut toimeen, kyllä se aina hiirellä miksaamisen voittaa. Hetken vaatii päästä sinuiksi sen suhteen mikä kannattaa tehdä fadereilla ja mikä hiirellä. Esim. kesken tiheän volumekäppyrän on aika hankala päästä mukaan, jos miksaat latch-moodissa. Käppyrän pitää olla suora taikka neitseellinen, jotta pääsee mukaan. Näin ainakin mun softassa, Digital Performerissa. Asennuksessakin piti turvautua softakäyttäjien keskustelupalstaan, käytän Behkua babyhui-emulaatiossa.
Viime aikoina olen ollut huomaavinani, että B olisi jo hieman käytössä kulunut. En tiä onko totta, vai haluanko vaihtaa sen toisenlaiseen? Toisaalta on mukavaa, kun on kahdeksan liukua yhden sijaan kerralla käytössä. Jos toi tosta joskus korkkaa, niin saatan ostaa toisen samanlaisen, kun ensin olen kokeillut tuollaista yhden faderin palikkaa...Rahamiehethän ostavat suoraan Mackie universaalin.
Nick Leeson
31.10.2007 06:17:14
Minulla on Mackie Controll Universal ollut jo pari vuotta ja
pyöritän Nuendoa.
En edes kaikkia hienouksia ole opetellutkaan, mutta varsin mukava käyttää
ja helpottaa elämää, kun ei joka käänteessä tarvitse hiiren kanssa temppuilla.
Suosittelen:)
Linkkinä tämä, tosin tämä on uudempi ns. pro-malli, mutta ulkoisesti en ainakaan paljon eroa omaani löydä.
http://www.thomann.de/fi/mackie_control_universal_pro.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)