Aihe: S/PDIF -> Genelec 8240A?
1
dhruan
19.10.2007 12:03:07
Hei,

olen harkitsemassa Genelec 8240A monitoriparin hankkimista ja tulipa mieleen muutamia kysymyksiä, lähinnä se että miten ne piuhoitetaan ulkoisen äänikortin (esim. Focusrite Saffire Pro 26 I/O) perään joka lykkää digitaalista signaalia ulos koaksiaali S/PDIF liitännän kautta?

Signaali itsessään on ymmärtääkseni semmoista jota nuo genelecit syö mutta meneekö se niin että signaali viedään ensin äänikortin S/PDIF liitännästä RCA -> XLR johdolla ensimmäiseen kaiuttimen Digital Input liitäntään ja sen kaiuttimen Digital Thru liitännän kautta sitten seuraavan kaiuttimen Digital Input liitäntään?

Ohjeissa mainittiin että nuo genet vaati S/PDIF signaalilla impedance converterin? Mikäs se sitten on?

dhruan
Roberto
19.10.2007 13:09:07

Se impedanssimuunnin on sama kun balansoimaton > balansoitu signaali analogielämässä. Ja joo, ensin jompaan kumpaan kaiuttimeen ja siitä sit toiseen. Kaiuttimesta valitaan kumpaa signaalia kumpikin sit toistaa, ellei molempia.

http://www.rane.com/note149.html tuolla on kaikenlaista tietoa aiheesta.
Fonisoul_
19.10.2007 22:07:33
Mä oon käyttänyt tuota 8250A-mallia jo ennen virallista julkaisua, eikä se oikestaan silloin ihan vakuuttanut. Tuntuu inhottavalta että mastervolumesäädin on ohjelmallinen, eli jos interfacen etupaneelissa olisikin volume, ei se todnäk digiouttiin vaikuta. Meillä oli käytössä Control24 ja sen kanssa oli ainakin aika huono yhdistelmä. Myöskin GLM:n mac-tuki oli surkea, mutta tietysti 1 vuodessa on varmasti tapahtunut paljon.

Positiivista noissa on tietty se DSP ja jos sitä tarvii niin sitten hyvä.
Soul with a capital "S"...
dhruan
22.10.2007 14:27:42
Hei,

kiitokset vastauksista. :)

Juu, tuo DSP kiinnostaa ja asiaa tutkiessani törmäsin MOTU Traveller:iin (joka pukkaa ulos AES/EBU signaalia natiivina). Tällä hetkellä käytössä Focusrite Saffire ja harkitsin sen päivittämistä kaiutinpäivityksen yhteydessä Saffire Pro 26 I/O malliin. Eli täytynee kaivaa lisäinfoa tuosta Travelerista, hiukan hintavampihan (ja vanhempi) se on mutta ominaisuudet näyttäisivät muuten aika passeleilta kotistudio ja on location äänityksiin.

dhruan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)