Tuota tuossa viime vuonna äänittelin itselleni "demoa", ja käytin siihen metodina ihan mikrofoni suoraan tietokoneeseen. Tässä kumminkin vanhenpana ja viisastuneena olen miettinyt, että olisiko paljon hyötyä jos ostaisi siihen väliin jonkun pikkumikserin, tms.? Ja nyt puhutaan vain basson että kitaran äänittämisestä. Soittovuosia on takana jonkin verran, mutta "studiotyöskentelyn" suhteen olen hyvin ulalla. |
Jos kaveri on ennen laittanut mikrofonin tietokoneeseen oletan että sen mikin eteen on laitettu kitara tai bassovahvistin. Siksi tuntuu jotenkin nihkeeltä tarjota linjaan soittamista. Varsinkin jos on soittovuosia takana, voidaan olettaa että soitin ja vahvistinpuoli on jo jossain kuosissa. Eli mitä kysyjä ajaa takaa on kai jotain millä mikistä tulevan tavaran sais koneelle. Väliin tulee yksinkertaisuudessaa mikrofoni-esivahvistin ja A/D-muunnin. Eli tarvit jonkun äänikortin (audiointerface) jossa on mikkisisääntulo. Mikseriä en usko et kannattaa hankkia tota varten. Tää varmaan kuuluis tonne äänityshommien alkuun... "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |