Aihe: Lapset ja musahommat
1 2 3 4
milcoin
15.08.2006 00:21:36
Niinpä niin. Olishan tän voinu kirjoittaa tonne rummut-palstallekin mutta emmä tunne siellä ketään.

2,5 vuotias poikani soitti tänään haarukalla ja veitsellä peruskomppia ("haitsu" kahdeksasosille ja "virveli" 2:lle ja 4:lle). Hankittiin jokin aika sitten sähkörummut ja se on niillä kai treenannu.

Voin olla väärässä mutta sanoisin että aika nuorena oppi.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Raimo
15.08.2006 00:40:32 (muokattu 15.08.2006 00:40:50)

Joo, aika nuorena. Hyvä meininki, ja onnea! ;)

...Muista sit kuitenkin laittaa se Kauppakorkeaan, Otaniemeen tai jonnekkin vastaavaan ettei käy köpelösti. :P
Blah.
Timo JM
15.08.2006 01:23:09 (muokattu 15.08.2006 09:28:58)

Pöh! Meidän viisi vuotias poika laulaa kaiken melodisena hakuammuntana (tullut äitiinsä), eikä ole kiinnostunut edes musiikin kuuntelusta. Toisesta reilun vuoden ikäisestä ei voi sanoa vielä mitään mutta toivo elää...

http://members.surfeu.fi/joonanen
...siis mun mielestä.
Aki
15.08.2006 01:36:43

...Muista sit kuitenkin laittaa se Kauppakorkeaan, Otaniemeen tai jonnekkin vastaavaan ettei käy köpelösti. :P

Eipä tuokaan ole laadun tae, nimimerkki opiskellut TKK:lla ja Evtekissä ennen Arabiaa... :oP
Kummipoika 3v lauleskelee kans jo ihan nuotissa mukana. Perintötekijöillä on taatusti näppinsä pelissä.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Jape Muusa
15.08.2006 07:56:48

Mä muistan ku ostettiin toiselle poitsulle aikanaan 2-vuotislahjaksi hiton pahaääninen rumpu. Argh,siinä olikin kestämistä,se soi nimittäin jatkuvasti,aamusta iltaan ja kovaa.
Hänen kohdallaan soittoharrastus ei sitte jääny pysyväksi,mut toinen poitsu touhuu kitaran kanssa.
Lapsille on helpon tuntuista omaksua uusia asioita,esim joku viikko sitte hankin tyttärelle(7v.) pienen kitaran,nii n. tunnin opettelun jälkeen hän osasi jo muutaman soinnun,ja ne tuntu jääneen myös mieleen,ku muisti ne vielä muutama päivä myöhemminki.
Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?!
milcoin
15.08.2006 08:14:32
Pöh! Mun viisi vuotias poika laulaa kaiken melodisena hakuammuntana (tullut äitiinsä), eikä ole kiinnostunut edes musiikin kuuntelusta. Toisesta reilun vuoden ikäisestä ei voi sanoa vielä mitään mutta toivo elää...

http://members.surfeu.fi/joonanen

Html taitaa kuitenkin olla hallussa kun on vääntänyt itselleen kotisivut:)
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
BotneLapio
15.08.2006 08:30:59
Venäläinen pianisti Evgeny Kissin alotti "laulamisella". Sen silloin 10 vuoden ikänen systeri treenas pianoa, ja Evgeny alko laulaa niitä biisejä perässä yks vuotiaana. Sit se alko soittaa pianoa 1,5 vuotiaana, kun se yletty seisaalteen koskettimistoon. Hyvin se nykyään soittaa, sen sormet on vaan aika kaameeta kateltavaa...
-=Botnee!!=-
hape
15.08.2006 08:52:00

2,5 vuotias poikani soitti tänään haarukalla ja veitsellä peruskomppia ("haitsu" kahdeksasosille ja "virveli" 2:lle ja 4:lle).

Pari vuotta sitten mun silloin 2-vuotias poikani soitti rumpuja 60cm loisteputkilla. Ne oli vaan jääny siihen rumpujen viereen kun oli pajan rakennus sillon just alkamassa. Aika hyvät soundit niistä lähti, varsinki sitte ku toinen loisteputki posahti.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Kallekorvola
15.08.2006 09:40:34
juu, mullaki 2,5v poika soittaa synttärilahjaks saamaansa peltistä IKEA-rumpusettiä, ja laulaa mukana Beckiä tai Mew:ta. Omilla pseudo-foneettisilla lyriikoillaan tietysti... Mut aina kun kysyy, mikä toi biisi on, äijä vastaa: -"studion biisi!" (tän se on luultavimmin bongannut multa, kun oon kuunnellu illalla himassa päivän miksailun saldoa...)
Timo JM
15.08.2006 09:55:31

Html taitaa kuitenkin olla hallussa kun on vääntänyt itselleen kotisivut:)

Heh joo. No kyllä mä opetin sille aikanaan tietsikan käyttöä sen verran, että osasi kaksi vuotiaana pelata hiirellä Muumipeliä :-)

Vaan meidän naapurissa asuu ihmepoika joka oppi lukemaan kolme vuotiaana. Äitinsä kertoi, että kaupoissa täytyy välillä kiertää iltapäivälehtien lööppejä.
...siis mun mielestä.
samantien
15.08.2006 10:18:08
Venäläinen pianisti Evgeny Kissin alotti "laulamisella". Sen silloin 10 vuoden ikänen systeri treenas pianoa, ja Evgeny alko laulaa niitä biisejä perässä yks vuotiaana. Sit se alko soittaa pianoa 1,5 vuotiaana, kun se yletty seisaalteen koskettimistoon. Hyvin se nykyään soittaa, sen sormet on vaan aika kaameeta kateltavaa...

kerran näin videon missä se soitti rachmaninovin 3. konserttoa.. tosiaan jätkän sormet näytti spagettinipuilta. aika erikoinen tekniikka.
Ei o keltään pois mun mielipide.. http://www.myspace.com/muusikkimies
Denzo
15.08.2006 10:27:43

Joululahjavinkkinä isille ja äideille: Nämä ovat haukkuneet kyllä hintansa mainiosti, kolme lasta pätkii innoissaan ja itsellekin toimii oikein hyvin midi-triggerinä.

http://www.thomann.de/thoiw3_millen … _md70_digital_drumset_prodinfo.html
http://www.emvg.net/esa
loosah
15.08.2006 11:46:34
Meillä on pieni hassu "onkelma" 3-vuotiaan tyttären kanssa. Se ei siedä mollissa kulkevia kappaleita ollenkaan; heti tulee parku. Kotonahan tuo ei haittaa ollenkaan, mutta esim. jossain kaupassa, jossa on vaikka radio päällä ja sieltä tulee joku mollipiisi, saattaa syntyä vähän hassuja tilanteita: " Isi, mä en halua mollia, en halua...byääh..". Pianolla se pimputtaa hienosti etana-ellin ja satu meni saunaan C:stä = ) Pelkään vaan hetkeä, ku se rupee soittamaan vahingossa pelkästään valkoisilla koskettimilla jotain, mikä alkaa A:sta. Siihen varmaan loppuu tytön musaharrastus...
GIGO
Nitrodelay
15.08.2006 13:44:04 (muokattu 15.08.2006 13:47:17)

Olen itse 42-vuotias lapsinero Helsingistä enkä osaa vieläkään laulaa ja soittaa kunnolla. Tyttärilleni (9,11,14v) olen sanonut, että jos alatte itse taiteilijoiksi, älkää naiko sitä intiaanipäällikköä vuokrasulissa (lue rokkari), vaan ottakaa sitten se insinööri. Sillä on kyllä tylsemmät jutut, mutta se voi hankkia teille: tila-auton, omakotitalon, plasmatelkkarin, mönkijät koko perheelle, purjeveneen ja vesiskootterin, mökin saaristosta...ja..sitten..puuh, helpotti. No mitenkäs tämä liittyi mihinkään - ei mitenkään, mutta tulipa kirjoitettua ;-)
...Jonain päivänä Amerikkalaiset kompastuvat omaan leukaansa...
Timo JM
15.08.2006 17:17:45 (muokattu 15.08.2006 21:12:40)

Olen itse 42-vuotias lapsinero Helsingistä enkä osaa vieläkään laulaa ja soittaa kunnolla.

Jaahas, mitäs täällä oikein huijataan vai luuletko, että vaatimattomuus kaunistaa ;-)

Nitro on kova rumpali ja erittäin pätevä komppikitaristi. Ainakaan mua vastaan ei ole tullut toista paukuttajaa joka komppaa kuuskielistä samalla tatsilla. Sitten kun mies tekee vielä hienoja biisejä ei tota väittämää voi ottaa todesta.

Ja älä nyt taas suutu kun kehun ;-)
...siis mun mielestä.
texjazz
15.08.2006 19:53:03

Olen itse 42-vuotias lapsinero Helsingistä enkä osaa vieläkään laulaa ja soittaa kunnolla. Tyttärilleni (9,11,14v) olen sanonut, että jos alatte itse taiteilijoiksi, älkää naiko sitä intiaanipäällikköä vuokrasulissa (lue rokkari), vaan ottakaa sitten se insinööri. Sillä on kyllä tylsemmät jutut, mutta se voi hankkia teille: tila-auton, omakotitalon, plasmatelkkarin, mönkijät koko perheelle, purjeveneen ja vesiskootterin, mökin saaristosta...ja..sitten..puuh, helpotti. No mitenkäs tämä liittyi mihinkään - ei mitenkään, mutta tulipa kirjoitettua ;-)

Täytyy kertoa tämä myös tyttärilleni. Ylipäätään kannattaa varoa myös humanisteja ja taidealalle suuntautuneita. Jää rivitalonpätkäkin hankkimatta.

Ja aiheeseenkin. Garageband on aivan hillitön laite lasten käytössä. Tänään juuri katselin, kun oma tytär (11v.) ja naapurin tyttäret (9 ja 13 v:t) väänsivät midikiipparillani ja Garagen luupeilla huumoribiisiä jostain Salkkareiden Seposta. He sanoittivat itse, soittivat itse luuppeja lukuunottamatta ja bäng: biisi oli valmis. Joskus tietotekniikka pelaakin ja palvelee luovuutta nöyrästi. Garageband ensimmäiseksi musasoftaksi, suosittelen (minulla ei ole työsuhdetta Appleen...).
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Nitrodelay
16.08.2006 14:05:35

Voe mahoton, elähän kehua ilkee...olenkin Michaelin lahjakkaampi pikkuveli, Jaakko Jackson enkä aivan yhtä pervo.

Mulla on mäkkösessä Garageband, mutta en ole käsin kapassut. Kiinnostusta olis, mutta aika ei riitä opetteluun. Cuppasella olen vallan... Panenkin uuden threadin Garage-tuotoksista.
...Jonain päivänä Amerikkalaiset kompastuvat omaan leukaansa...
BB-fani
16.08.2006 14:37:45
KITARAFRIIKKI JÄLKIKASVU

11 kk vanha poikani rientää nelivedolla oitis paikalle, kun näkee tai kuuleekin faijansa räveltävän kitaroitaan, eikä suinkaan jokeltemaan "iskä is god", vaan pojalla on omia voimakkaita näkemyksiään kitaransoittamisesta. Joskus hän ryömii ominpäin skittaständien luokse läpsäisemään pari E13-akordia ja jatkaa sitten taas menojaan.

Eräänä päivänä jätin pojan äitinsä hellään hoivaan, vetäydyäkseni makkariin Fostexini ja kitaroitteni kanssa. Demoilusessioni ei ollut kovinkaan pitkällä, kun junior oli parkumassa ja hakkaamassa oven takana.
ch LL
16.08.2006 15:16:38

Meillä 10 kk poika alkaa rummuttelemaan käsillä mukana, jos itse naputtelee jotain komppia pöydänpintaan. Ei tietenkään täsmälleen samallatavalla, mutta yritys on kova. :)
Ja jos kitaraa soittaa tälle pikku miehelle niin liike kasvaa ja alkaa heiluun pää ja koko keho musiikin tahdissa! :)
Radio on kanssa kova sana.

...Ja juu kotidemoilussa on tosiaan verraton "apu"! Älä koske siihen.. Ei saa ottaa...Älä nouse siihen...Tule tänne sieltä...Tuu nyt hakeen tää pois täältä!!!
Ja siinähän se idea sitten jo katosi,mitä lähdit tallentaan muistiin! :)
hape
16.08.2006 15:19:27

...Ja juu kotidemoilussa on tosiaan verraton "apu"! Älä koske siihen.. Ei saa ottaa...Älä nouse siihen...Tule tänne sieltä...Tuu nyt hakeen tää pois täältä!!!
Ja siinähän se idea sitten jo katosi,mitä lähdit tallentaan muistiin! :)

Kuulostaa tutulta...

Lapset ja audiokoneen virtanappi on muuten kans aika hyvä yhdistelmä.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)