Aihe: Midikiipparin soundit jätättää
1
kippendaal
20.04.2008 15:22:12
Mikä neuvoksi, kun Oxygen 49 midikeyboardin soundit tulevat selvästi jäljessä koskettimia painettaessa? Kone reagoi painalluksiin säntillisesti, mutta ääni tulee myöhässä. Olen ajanut ajurit uudelleen ja koettanut leikkiä asetusten kanssa ilman tuloksia. :/
axelsson
20.04.2008 17:29:50
Mikä neuvoksi, kun Oxygen 49 midikeyboardin soundit tulevat selvästi jäljessä koskettimia painettaessa? Kone reagoi painalluksiin säntillisesti, mutta ääni tulee myöhässä. Olen ajanut ajurit uudelleen ja koettanut leikkiä asetusten kanssa ilman tuloksia. :/

Kohta A: Siinä kiipparissa ei kyllä ole mitään soundeja ja kohta B: Sulla on tuohon käyttöön väärä äänikortti tai ASIO ajurit ei ole käytössä tai bufferikoko on liian suuri. Jne jne.
Kalmo
20.04.2008 20:59:42
Pistä nyt hyvä ihminen PC;si specsit, tiedot äänikortista, käytetyistä softista ja ajureista.
Tuo latenssi on midiäänityksen perusongelmia, ja sen alentaminen edellyttää oikeita asetuksia ja ajureita. Integroiduilla äänikorteilla homma ei aina onnistu. Oletko katsonut, mitä äänikorttisi ja musassoftasi helpit sanovat em. asetuksista?
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
theguru_
22.04.2008 10:48:47 (muokattu 22.04.2008 10:51:15)
Meinasin aukoa jo, mutta ehkä mä jätän väliin. Tosiaan tarkasta DAWistas buffer size, kohta. 128/256 on jo luku jolla voi vetää.
Oho, olipas mulla vanha allekirjoitus..
Hipelius
22.04.2008 20:07:56
Meinasin aukoa jo, mutta ehkä mä jätän väliin. Tosiaan tarkasta DAWistas buffer size, kohta. 128/256 on jo luku jolla voi vetää.

Enpä kyllä heittelisi minkäänlaisia absoluuttisia arvoja, kun ei edes tiedetä minkälainen kalusto on käytössä :)
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
sami_sumea
22.04.2008 20:14:02

Oliskohan mitään tsänssejä et ylläpito siirtäis nää noin 100x vuodessa esiintyvää "ääni tulee viiveellä"-kysymystä vaikka aloittelijat-palstalle?

...
http://www.adamantiumstudios.com
Kalmo
22.04.2008 23:02:01 (muokattu 22.04.2008 23:03:41)
Tähän ei auta mikään. Suuri osa kysyjistä luulee törmänneensä johonkin ihmeelliseen ja uuteen ja lyö kysymyksen forumille saman tien etsimättä mitään perustietoa yhtään mistään. Ei kerrota yleensä edes käytettyä softaa ja laitteistoa, koska forumillahan on vain ajatustenlukijoita. Softan ja laitteiden asetuksia ei usein edes löydetä.
Jos vastauksia tähän laitetaan FAQeihin tai muuten pysyviksi, ei se auta. Toinen samanlainen kysymys on tuo "Ensin nauhotettu ykkösraita menee kakkosraitaa nauhoitettaessa sinne sekaan. Tosi ihmeellistä, onks kelleen koskaan tapatunu. Mä oon kokeillu jo kaikkea".

Porukalla pitäisi olla rotia viettää pari päivää käyttiksiä lukien jo ennen kuin edes asentaa softan ja vehkeet. Mutta paljonko se auttaa, jos ei osaa englantia? Ainakin tämän forumin pysyvistä "Äänityshommien alkuun" ym. pitäisi lukea muutamaan kertaan. Ja kaikki mahdolliset linkit suomenkieliseen alan opaskirjallisuuteen pitäisi
saada mahdollisimman esille. En itsekään tiedä suomenkielisiä alan opuksia yhtäkään!
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Juntunen
23.04.2008 12:59:11

Tähän ei auta mikään. Suuri osa kysyjistä luulee törmänneensä johonkin ihmeelliseen ja uuteen ja lyö kysymyksen forumille saman tien etsimättä mitään perustietoa yhtään mistään...

Jos vastauksia tähän laitetaan FAQeihin tai muuten pysyviksi, ei se auta.

Tää on kieltämättä vähän ongelmallista. Mistäpä se aloittelija tietää, onko hänen ongelmansa ns. aloittelijan ongelma. Pitäs ehkä tehdä joku äänityksen perusteet -FAQ, mikä ohjeistettaisiin ensin lukemaan läpi. Selittäs siellä latenssit sun muut.
Dianin uusi promosinkku kuultavissa! Tsekkaa www.dianband.net Nyt myös Demostudiossa.
lurkki
23.04.2008 13:20:12
1.Jäsen: Kippendaal
2. Paikkakunta: Helsinki
3. www.helmet.fi
4. Teoksen nimi: kotistudio

9kpl hyllyssä
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
Jaakkoopuukkoo
23.04.2008 13:23:35 (muokattu 23.04.2008 13:24:51)

Tää on kieltämättä vähän ongelmallista. Mistäpä se aloittelija tietää, onko hänen ongelmansa ns. aloittelijan ongelma. Pitäs ehkä tehdä joku äänityksen perusteet -FAQ, mikä ohjeistettaisiin ensin lukemaan läpi. Selittäs siellä latenssit sun muut.

Mielestäni hyvä idea. On "Äänityshommien alkuun"-ketjun läpilukeminen on nimittäin aika raskasta puuhaa hyödyllisen sisällön määrään nähden. Se toimii mielestäni paremmin sellaisena filtterinä joka siirtää osan ns. palikkakysymyksistä sivuun viemästä tilaa muulta keskustelulta.

Ongelmallista on sitte sen rajan käynti, että kuinka laaja/suppea tuon perusteet-faqin pitäisi olla? Voisiko se olla sellainen troubleshooting-tyyppinen, jossa olisi yleisiä ongelmia?

EDIT: Lurkki ehti väliin. Hyvä idea hälläkin; ei tosin auta näitä amatööreistä tuskastuvia guruja.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Klezberg
23.04.2008 13:35:07

Jos tää olisi mun foorumi, tekisin softanpätkän joka hakee avainsanoja kirjoituksesta ja otsikosta, ja tarvittaessa kysyy kirjoittajalta että "oliko ongelmasi että soitto tulee viiveellä". Ja jos vastaus on kyllä, ohjaisi oikeaan FAQ-tiedostoon.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Kalmo
23.04.2008 21:10:00
Tehokas hakukone olisi kullanarvoinen!!!

Monet eivät yksinkertaisesti ala edes lukea, jos tekstiä on paljon. He haluavat jonkun opastamaan kädestä pitäen, kun pitkäjänteisyys ei riitä siihen, että kiipeää tyvestä puuhun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)