Puppet 19.04.2008 04:13:39 (muokattu 19.04.2008 04:14:58) | |
---|
Hei, ollaan bändin kanssa omaa kotidemoa julkaisemassa ja mietin tässä, että miten nuo CD-text -informaatiot saa tehtyä siihen omaan levyyn. Kuitenkin nykyaikana jengi rippaa ostamansa levyt nopeesti koneelle, ni olisihan se kiva, jos esittäjätiedot näkyisivät automaattisesti, eikä niitä tarvitsisi itse käydä kirjottelemaan. Millä ohjelmalla tämä onnistuu? Vai onnistuuko..? kiitokset etukäteen vastauksista :) EDIT: En tiedä onko ihan oikea alue, mutta luulisin tämänkin kuuluvan masterointiin, joten laitoin tänne. And surely we'll have such good time |
vah 19.04.2008 09:33:14 | |
---|
huomenta üüüh :) Eikös ne tekstit ihan esimerkiksi nerolla siihen pläjähdä....? Ainakin itsellä toimii ihan hyvin nerolla polttapi levyn, ja siinä vaiheessa skriivaa kaiken tarpeellisen tekstin, kappalekohtaisia nimiä myöten.... |
Säätäjä 19.04.2008 14:15:35 | |
---|
Joo ite vetelen kanssa Nerolla ja hyvin futaa. |
Puppet 19.04.2008 15:09:50 (muokattu 19.04.2008 15:10:46) | |
---|
Mite mä en oo saanu nerolla niitä ikinä näkyviin. MP3:iin tietty tulee, mutta audiolevyn, ku polttaa, ni tiedot on sit tyyliin: Track 1 - Unknown artist :/ Mitäköhä teen sitte väärin..? And surely we'll have such good time |
vah 19.04.2008 18:40:47 | |
---|
Ei ne varmaan itellään sinne tuu, ne täytyy sinne kirjottaa ihan ite... ;) Kyllä mulla ainakin ilmestyy raita nro, nimike, esittäjä ja kesto; mikäli ne olen sinne kirjottanu kun olen levyn polttanut... Voipa olla että jos sulla on joku vanha neron versio, että siinä ei pysty niitä muokkaamaan... Ja kyllähän sen pitäis ne automatikli hakea, jos sulla esim on biisi koneen kovalevyllä, ja siitä heittelet niitä neroon.... Outoa on ellei toimi.... |
Puppet 19.04.2008 20:41:34 | |
---|
Siis, kun valitsen tiedot poltettavaksi ja katson joka tiedoston kohdasta ominaisuudet, ni siellä kyl lukee, että: "Tittle (CD TEXT)" ja "Artist (CD TEXT)" ja niissä lukee oikeat tiedot, mutta levyn poltettua niitä ei kyllä ole siellä levyllä.. pitää varmaan kattoo vielä Nerosta valikot, jos siellä on vaikka joku kohta mistä pitää valita, et ne informaatiot myös menee siihen levylle.. varsin outoa mustakin :/ And surely we'll have such good time |
Johann Onn 21.04.2008 01:05:56 | |
---|
Kyllä mulla ainakin ilmestyy raita nro, nimike, esittäjä jne. Testasin Nero Express versiolla ja jopa siinäkin, toi toimii. Tekemällä parin biisin imagen -> mounttaamalla sen -> Neron "disk info" ja näkee, tuleeko tiedot. |
Noisy 21.04.2008 14:30:48 (muokattu 21.04.2008 14:33:48) | |
---|
Ei tunnu kovin moni playeri Windows-ympäristössä CD-textiä oletuksena tukevan. Suurin osa ohjelmista etsii levyn tiedot netistä (CDDB, freedb jne). Melkein jokaisella poltto-ohjelmalla CD-textin kyllä saa levylle. Viimeksi Digital Plantissa käydessä haukkuivat Neron CD-textin osalta (ja muutenkin) aika lyttyyn. :) |
Puppet 21.04.2008 20:58:30 | |
---|
Ei tunnu kovin moni playeri Windows-ympäristössä CD-textiä oletuksena tukevan. Suurin osa ohjelmista etsii levyn tiedot netistä (CDDB, freedb jne). Melkein jokaisella poltto-ohjelmalla CD-textin kyllä saa levylle. Viimeksi Digital Plantissa käydessä haukkuivat Neron CD-textin osalta (ja muutenkin) aika lyttyyn. :) No sit alanki ymmärtää. Oon aina olettanu, et Media Playerit, Quikplayt, WinAmpit sun muut lukee sen CD-TEXT -informaation.. Mut saanko mä sitten ne tiedot nettiin sillain, että kun tuon demon ostanut ihminen laittaa levyn koneeseen, ni se hakisi sitten vaikka netistä ne tiedot..? Sinänsä mullehan se on ihan sama, että saako niitä tietoja vai ei, mut yritän nyt ajatella mahollisen levyn ostajan hyväksi :D And surely we'll have such good time |
Borlag 21.04.2008 21:04:56 | |
---|
No sit alanki ymmärtää. Oon aina olettanu, et Media Playerit, Quikplayt, WinAmpit sun muut lukee sen CD-TEXT -informaation.. Mut saanko mä sitten ne tiedot nettiin sillain, että kun tuon demon ostanut ihminen laittaa levyn koneeseen, ni se hakisi sitten vaikka netistä ne tiedot..? Sinänsä mullehan se on ihan sama, että saako niitä tietoja vai ei, mut yritän nyt ajatella mahollisen levyn ostajan hyväksi :D Tuo on todella yksinkertaista. Elikäs, laitat sen levyn sisään, avaat winampin ja annat sen hakea tietoja, jos ei löydy niin se kysyy lisätäänkö levyn tiedot. Valitset kyllä ja syötät ne tiedot sinne. Seuraavalla kerralla ne tiedot löytyykin jo netistä. Saman kun toistat eri ohjelmien kanssa, tai käyt suoraan eri tietokantoihin lisäämässä sen, niin ei pitäisi moista ongelmaa tulla. Itse silti lisäisin ne CD-textit, koska esim jotkut kotistereot ja miksei autostereotkin hakevat siitä ne biisitiedot näytölle. |
hannu666 22.04.2008 20:23:30 | |
---|
Hei, ollaan bändin kanssa omaa kotidemoa julkaisemassa ja mietin tässä, että miten nuo CD-text -informaatiot saa tehtyä siihen omaan levyyn. Kuitenkin nykyaikana jengi rippaa ostamansa levyt nopeesti koneelle, ni olisihan se kiva, jos esittäjätiedot näkyisivät automaattisesti, eikä niitä tarvitsisi itse käydä kirjottelemaan. Millä ohjelmalla tämä onnistuu? Vai onnistuuko..? kiitokset etukäteen vastauksista :) EDIT: En tiedä onko ihan oikea alue, mutta luulisin tämänkin kuuluvan masterointiin, joten laitoin tänne. En lähtis nerolla tekeen masteria...mutta miten vaan, ite teen cd tekstit ja masterit sonyn cd architechtilla ja toimii hienosti. |