Aihe: Fostex MR-8 MKII
1
umeet
12.04.2008 16:49:20
Tekeekö tällä FOSTEX MR-8 MKII llä http://www.thomann.de/fi/fostex_mr8_mkii.htm mitään? Saisiko sillä tehtyä kunnon demoa?
Roberto
12.04.2008 17:04:15

Riippuu musasta, ja bändistä eritoten.
Jaakkoopuukkoo
13.04.2008 07:27:04

Ja ehkäpä kunnon demon määritelmästä.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Lapari
18.04.2008 20:38:53

Kyllä tällä pystyy tekemään ihan hyvää jälkeä.Tietysti pitää tietää mitä tekee.Sanoisin jopa niin,että ei se tekniikka joka on käytössä takaa hyvää äänitystä,vaan SE,että osaa käyttää sitä tekniikkaa.
mun kompressori on pajalla.
kivi
19.04.2008 11:26:19 (muokattu 19.04.2008 11:27:24)
Sanoisin jopa niin,että ei se tekniikka joka on käytössä takaa hyvää äänitystä,vaan SE,että osaa käyttää sitä tekniikkaa.

Jep, esimerkiksi näillä on tullut äänitettyä ihan julkaistavaa kamaa. Ennen digiaikaa parhaat walkmanit oli ihan valideja tallentimia leffamusaan ja livelevyihin, ja demoilla ehdottomia.

http://www.oaktreeent.com/web_photo … kmans/Sony_WM-6DC_Walkman_web-1.jpg
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Woodoo
19.04.2008 12:18:05
Tuolla saa tosiaan nahoitettua varmasti paremmin ja helpommin kuin perus nahoittelu äänikortti PC-ajurihässäkkä ilmaisohjelmien haalimis prosessilla.

Pitää vain soittaa hyvin, erityisesti rummut. Raitojen korjailu voi olla hankalaa jälkeenpäin.

Jos rummut on tarkoitus nauhoittaa ehkä miettisin tällaista
http://www.thomann.de/fi/fostex_mr8_hd.htm
Siihen kun saa 4 mikkiä. Basari, ovarhead, vasemmalle setin päälle (haikkaa virppaa ja pikkutomia poimimaan) ja oikealle setin päälle (ridea isompia tomeja ja rässejä poimimaan). Tällee miekin rummut meidän demolle oon hauhotellut, vaikka inputteja onkin 16. Ei jaksa niin kauheaa raita ruljanssia ja miksaamista :) Toimii
samantien
19.04.2008 12:45:13
itse just möin pois sen HD mallin, kun 4 mikkiä ei riittänyt rumpujen järkevään äänittämiseen. alunperin oli ideana pitää fostex semmosena kannettavana nauhurina, jos iskee inspiraatio äänitellä jossain muualla kuin hämärässä kellarissa, missä on tietokoneet yms.
Jos sinulla on bändi ja uskot, että teillä on jotain hienoa, uutta ja omaperäistä tarjottavaa musiikillisesti, haista paska, olet väärässä. Ei teillä ole.
Woodoo
19.04.2008 13:18:43
Itse olin kyllä niin tyytyväinen neljän mikin käyttöön. Sijoittelusta se on kovasti kiinni. Tomien vireen merkitys korostuu myös, toki musiikkityylikin. Omat rumpuni pidän aina niin hyvässä vireessä kun hermot vain sallii. Mutta piruuttani koitan tänään vaikka laittaa soundiklippiä 4:llä mikillä nauhoitetusta soittelusta.
samantien
20.04.2008 19:49:26 (muokattu 20.04.2008 22:24:21)
niin no.. riippuuhan se tietenki monesta eri asiasta. mulla nyt on vaan tullu tavaksi äänittää ne rummut 5 mikillä. sopii omaan musatyyliin hyvin. eli bassari, 2 X overhead ja virveli molemmin puolin. jos tuosta jotain pitäisi lähteä karsimaan pois, niin se olisi todennäköisesti toinen overheadeistä.. ja silloinhan luvassa olisi tiukkaa monosaundia.

E: niin. tietysti olis hyvä saada tomitkin mikitettyä, mutta mulla ne on setissä ihan vaan ulkonäön vuoksi. en harrasta rumpufillejä.
Jos sinulla on bändi ja uskot, että teillä on jotain hienoa, uutta ja omaperäistä tarjottavaa musiikillisesti, haista paska, olet väärässä. Ei teillä ole.
umeet
24.04.2008 17:44:23
Entäs jos mikittää rummut ja äänittää mikserin kautta?
samantien
25.04.2008 00:36:37
Entäs jos mikittää rummut ja äänittää mikserin kautta?

silloin sun pitää tietää se lopullinen saundimaailma jo etukäteen. jälkeenpäin et voi enää vaikuttaa yksittäisten rumpujen saundiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)