Aihe: RØDE Classic II
1
ejhfi
08.05.2008 10:57:17

Jonkin aikaa olen uumoillut uutta "sitä" mikkiä studioon ja miettinyt edullisempaa vaihtoehtoa esim. U87:lle. Mojavet & Pelusot puoltaisivat tietysti paikaansa hintansa puolesta, mutta arviot ja ominaisuudet eivät ehkä täytä sitä mitä haen. Arvosteluissa Classicin uudempi malli on puolestaan haastanut hienosti mm. Neumannin U87:n. Olisikin kiva kuulla kokemuksia tuosta Rödestä esim. jos sitä vertaa vaikka Röden omaan K2 -mikkiin, joita löytyy ennestään pari, tai sitten juuri Neumanniin.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
hannu666
08.05.2008 14:52:11
Omalla kokemuksella mojavelta löytyy parempaa halvemmalla...
ejhfi
08.05.2008 15:24:05

Omalla kokemuksella mojavelta löytyy parempaa halvemmalla...

Niin täsmennyksenä miksi Mojave ja Peluso eivät sovi kriteereihin sen verran, että pallokuvio hertan lisäksi on melko ehdoton, eikä leikkurikaan pahasta ole. Nämä on näitä makuasioita tietysti :)
Mikael
08.05.2008 19:38:05

Suosittelen testaamaan. Mikäli Classic II omaa yhtään sitä "rodemaista" yläpäätä mitä kaikissa mulle vastaan tulleissa Rodeissa on ollut niin ei olis ainakaan mun "se" mikki.
Inhimillisyys on hyve.
Mikael
08.05.2008 19:41:05 (muokattu 08.05.2008 19:42:14)

Niin täsmennyksenä miksi Mojave ja Peluso eivät sovi kriteereihin sen verran, että pallokuvio hertan lisäksi on melko ehdoton, eikä leikkurikaan pahasta ole. Nämä on näitä makuasioita tietysti :)

Eikös esim. Peluso 22 47SE -mikissä oo yhdeksän suuntakuviota pallosta kasiin?
Inhimillisyys on hyve.
j-o-n-e
08.05.2008 20:25:06
Eikös esim. Peluso 22 47SE -mikissä oo yhdeksän suuntakuviota pallosta kasiin?

Kyllä vaan, kaikissa 2247 malleissa, kuten myös 22 251, P12 ja VTB -mikeissä.
"I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff."
Mikael
08.05.2008 21:23:23 (muokattu 08.05.2008 21:24:23)

Täytyy vielä sanoa että myös se U87 on erittäin hyvä mikrofoni ja jos sellaista soundia on hakusessa niin siitähän sitä saa : ) Ei se ihan turhanpäiten ole ollut 40 vuotta tuotannossa...
Inhimillisyys on hyve.
ejhfi
08.05.2008 22:11:01

Joo, tuo Peluso oli aika pitkään harkinnassa, mutta U67-kloonina tulin kelanneeksi sitä, että josko sen soundi on kuitenkin ehkä turhankin "vintage" eli ohuehko verrattuna tämän päivän soundimaailman tarpeisiin. Mene tiedä sitten? U87 on tietysti U87, mutta jo yli 300€ pelkästä kehdosta kuulostaa hieman mauttomalta ajatuksenakin. Päteviä vaihtoehtoja sille kuitenkin varmaan löytyy eli vastaavuutta laadussa, mutta nimellä vähemmän katetta hinnassa? Ehkä U87 on myös asteen pari "ei niin persoonallinen valinta" eli samalla tavalla "liian tuttu ja turvallinen" kuin vaikka SM57, jolle korvaavia löytyy ämpäreittäin :)
ITTAM
08.05.2008 22:28:19
Tutkippa tarkemmin noita soundimaailma juttuja
Peluson eri mallien yhteydessä. Pelusolla ei ole U67 tyylistä mikkiä,
eikä U67 toisaalta ole "ohuehko".

Matti
ejhfi
08.05.2008 22:35:05

Tutkippa tarkemmin noita soundimaailma juttuja
Peluson eri mallien yhteydessä.

Juu, näppisvirhe. U47 mun piti kirjoittamani - viittaahan Peluson 22 47 juuri tuohon kyseiseen kapseliin, eikö vain ;)
Mikael
08.05.2008 22:43:46 (muokattu 08.05.2008 22:44:01)

Juu, näppisvirhe. U47 mun piti kirjoittamani - viittaahan Peluson 22 47 juuri tuohon kyseiseen kapseliin, eikö vain ;)

Eipä se U47:kaan niin kovin "ohkainen" ole : )

Uudessa Mix:ssä on näköjään 2247SE arvostelussa:
http://mixonline.com/gear/reviews/audio_peluso_se_tube/
Inhimillisyys on hyve.
ejhfi
08.05.2008 23:23:53

Uudessa Mix:ssä on näköjään 2247SE arvostelussa

Olihan tämä rohkaisevampaa kuin vaikka mitä on saanut esim. Harmony Centralissa lukea. Yksi seikka Pelusossa on kiistaton ja mikä on myös tärkeää, mykistävän hieno ulkonäkö :D

Muistaakos joku mikä oli jokin entisen neukkulan alueella tehty Neumann-klooni, josta oli jotain jutusteluakin joskus?
mhelin
10.05.2008 00:43:47
Muistaakos joku mikä oli jokin entisen neukkulan alueella tehty Neumann-klooni, josta oli jotain jutusteluakin joskus?
En tiedä Neumann-klooneista, mutta onko nämä mikit tuttuja:
http://www.violet-design.com/

Noista löytyy sekä AKG/Telefunken- että Neumann-soundisia mikkejä riippuen kapselityypistä. Bluen vanhempi mallisto oli samalta pajalta Latviasta.
Mikael
11.05.2008 14:17:09

U87 on tietysti U87, mutta jo yli 300€ pelkästä kehdosta kuulostaa hieman mauttomalta ajatuksenakin. Päteviä vaihtoehtoja sille kuitenkin varmaan löytyy eli vastaavuutta laadussa, mutta nimellä vähemmän katetta hinnassa? Ehkä U87 on myös asteen pari "ei niin persoonallinen valinta" eli samalla tavalla "liian tuttu ja turvallinen" kuin vaikka SM57, jolle korvaavia löytyy ämpäreittäin :)

Mäkin jossain vaiheessa funtsin noita persoonallisuus-asioita ja totta, että U87 on siinä mielessä "epäpersoonallinen" että se on varmasti yks yleisimmistä isokalvoisista isokalvoisista ammattikäytössä. Toisaalta se ja 40 vuotta tuotannossa johtuu jostain... Mä ite päädyin lopulta käytettyyn U87:aan ja siinä toimii ihan mallikkaasti t-bonen halpiskehto. Nyt sitä jo jonkun verran käyttäneenä oon havainnut sen todella hienoksi mikrofoniksi, enkä usko että sijoittamallani rahalla olisin saanut ainakaan parempaa uutta mikkiä.
Inhimillisyys on hyve.
ejhfi
12.05.2008 07:38:48

Toisaalta se ja 40 vuotta tuotannossa johtuu jostain...

Sitten on myös näitä tapauksia:
"Since I started using the Rode K2 my U-87s have been gathering dust"
- James Lott, Chief Engineer, Sun Studios Memphis

U87:n saisi kyllä käytettynä kuta kuinkin samaan hintaan kuin vaikka Peluson tai Röde Classic II:n uutukaisena, mutta koskaan ei sitten tiedä missä kunnossa kapseli on. Ja vielä kun tuo Classic II on saanut aika mukavia arvosteluja osakseen, niin kyllä se kieltämättä kiinnostaa. Mutta muuten, ehdotella saa ja tarjouksiakin otetaan vastaan :)
Mikael
12.05.2008 10:49:33

Sitten on myös näitä tapauksia:
"Since I started using the Rode K2 my U-87s have been gathering dust"
- James Lott, Chief Engineer, Sun Studios Memphis

Noh, mainoslauseita ja netin keskuselupalstoja tutkimalla voi päätyä vaikka mihin lopputulokseen - aina löytyy joku joka on samaa/eri/muuta mieltä : ) Parhauttta olis jos voisit testata itse... Mulla NTK on ollut aika työttömänä sen jälkeen kun U87 tuli taloon - ainut paikka missä NTK tuntuu paremmalta löytyy bassovahvistimen edestä. Toisaalta oli se mikki sit lopulta mikä hyvänsä niin tärkeintä on oppia tuntemaan se ja tietämään miten sillä pääsee hyvään lopputulokseen - niin että melkeinpä se on paras josta tulee itelle parhaat pheelikset : )
Inhimillisyys on hyve.
ejhfi
12.05.2008 12:56:26

Mulla NTK on ollut aika työttömänä sen jälkeen kun U87 tuli taloon - ainut paikka missä NTK tuntuu paremmalta löytyy bassovahvistimen edestä.

Mulla ei ole NTK:sta juuri mitään kokemuksia, mutta noita K2:ia löytyy parikin. Onko näissä kahdessa mallissa jotain muuta eroa kuin se, että K2 on laajempi? Sitä "kireyttä" mikä Rödeen yleensä liitetään en ole ainakaan haitaksi asti näistä omistani löytänyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)