Aihe: Protools ongelma
1
rajajoki
24.04.2008 00:38:42 (muokattu 24.04.2008 01:52:45)
Mistä voi moinen johtua kun miksaat kappaleen ja baunssaat sen niin se baunssi on aivan törkeen basson voittoinen kun siinä olisi joku "tummaverho" lyöty päälle?
Eli soundi on aivan erilainen kun sekvenssis kuuntelee.
mulla on kaksi käyttistä (xp) toisessa pt ja toises nettipuoli ja molemmis käyttiksis on samat skobet kuunteluna.
softa pt 6.4
piiskaa sydäntalvella julkisesti!
Nelikielipiru
24.04.2008 08:30:43

Mistä voi moinen johtua kun miksaat kappaleen ja baunssaat sen niin se baunssi on aivan törkeen basson voittoinen kun siinä olisi joku "tummaverho" lyöty päälle?
Eli soundi on aivan erilainen kun sekvenssis kuuntelee.
mulla on kaksi käyttistä (xp) toisessa pt ja toises nettipuoli ja molemmis käyttiksis on samat skobet kuunteluna.
softa pt 6.4

Kato piruttas että mitä kautta oot reitittäny sen pihalle, muistaakseni I/O settings tai jotain oli tuo paikka. Tai sitten ettei sulla oo Autosuitena joku mörkö päällä.

Mulla oli joskus sama ongelma mutta softa oli kyllä eri, syy oli että olin reitittänyt nauhotus softan eri reittiä kun sitten mitä kautta esim. winapmin kuuntelu tuli.

Mikä kortti sulla on M-powered, digi001, Mbox?
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
jjsound
24.04.2008 10:43:33
Mulla yhdessä vaiheessa samankaltainen ongelma. Digi 002 ei suostunut bounssaamaan wav. muotoon, vaan jostain syystä teki bounssin muistaakseni wma. muodossa ja se kuullosti tuolta samalta, mitä kuvailit. Yhden projektin tallensin tuosta syystä aiff-muotoon, kun ei wav. onnistunut.
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
rajajoki
24.04.2008 16:21:59
Kato piruttas että mitä kautta oot reitittäny sen pihalle, muistaakseni I/O settings tai jotain oli tuo paikka. Tai sitten ettei sulla oo Autosuitena joku mörkö päällä.

Mulla oli joskus sama ongelma mutta softa oli kyllä eri, syy oli että olin reitittänyt nauhotus softan eri reittiä kun sitten mitä kautta esim. winapmin kuuntelu tuli.

Mikä kortti sulla on M-powered, digi001, Mbox?

Korttina digi001, mulla on toiminut tä softa hyvin yli vuodenpäivät ilman kyyneleen häivää mut täs kuukaus sit alko yskiin tällästä vikaa, voisko tämä kaikki mysteeri olla liitoksissa siihen että laitoin netti puolelle nä behkun truthit kuunteluun??
täytyy kattoo tarkemmin jahka saan loppuun nauhotettuu noi laulut..
se olis nyt su nufanin keikka ja 30.6 lag wagonin!!!
Fonisoul_
24.04.2008 20:41:11
Varmistahan että siinä bounce-valikossa on outputtina (tai mikä sen kohdan nimi olikaan, en ulkoa muista) juuri se main out, eli Stereo LR tms, eikä esim joku bus.
Soul with a capital "S"...
Nelikielipiru
25.04.2008 08:21:21 (muokattu 25.04.2008 08:52:28)

Korttina digi001, mulla on toiminut tä softa hyvin yli vuodenpäivät ilman kyyneleen häivää mut täs kuukaus sit alko yskiin tällästä vikaa, voisko tämä kaikki mysteeri olla liitoksissa siihen että laitoin netti puolelle nä behkun truthit kuunteluun??
täytyy kattoo tarkemmin jahka saan loppuun nauhotettuu noi laulut..

Voishan se mahdollisesti ollakin, tai sitten se on vaan tätä protarin henkimaailmavittuilua. Koska tuntuu välillä että protarin LE versio keksii aivan omia juttuja jotka voi tehdä ihan mitä tahansa kukkaruukuista potkukelkan levyjarruihin.

Onko sulla muuten service pack 2 koneella? Itelläni oli ainakin paljon ongelmia kun oli, kun laiton windowsin uudestaan enkä laittanu pack2 enään niin oli paaaaljon vakaampi.

Kuten Malisella juuri kävi kun se miksaili tota SoulDumpin rieskaa, aivan yllättäen
ei vaan enään toiminu. Päivän temppuilun jälkeen se sai sen toimimaan(en tiiä mitä oli tehnyt) ja kaiken kukkuraksi 1 projekti oli pirstaloitunut, mutta onneksi oli suht tuore backup ettei tarttenu ihan alusta alotella. Antilla on Macbook pro jonka pitäs olla kumminkin vakaampi kun keskiverto PC.

Jos oot nauhottanu bassosta linjan ja kaapin niin onko ne esim. vaiheessa, kokeile piruuttas kääntää toisen vaihe ja paunssaa uus otos. Muistelisin että jostain oon joskus lukenu että jollain olis näin käynnyt. En tiiä onko mahdollista että paunssatessa ne ei enään olis vaiheessa vaikka ne olis miksausessa mutta kanttaahan se kokeilla. Tätä asiaa voisi joku viisaampi valottaa?

se olis nyt su nufanin keikka ja 30.6 lag wagonin!!!

Niihän nuo olis, mutta kun hippi on nii pers. auk ettei oo hillo lippuihin niin taitaa jäädä väliin tällä kertaa.
Danko
25.04.2008 09:12:49

Jos oot nauhottanu bassosta linjan ja kaapin niin onko ne esim. vaiheessa, kokeile piruuttas kääntää toisen vaihe ja paunssaa uus otos. Muistelisin että jostain oon joskus lukenu että jollain olis näin käynnyt. En tiiä onko mahdollista että paunssatessa ne ei enään olis vaiheessa vaikka ne olis miksausessa mutta kanttaahan se kokeilla. Tätä asiaa voisi joku viisaampi valottaa?

PTLE:ssä ei auto delay -kompensaatiota ole, joten vaihtoehdot saada pysymään kanavat vaiheessa on a) plugarien polttaminen raitaan audiosuitella; b) käyttämällä kanavissa samoja plugareita (se muutamasta tuhanteen samplen latenssi pysyy, vaikka plugari on bypassilla).
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Nelikielipiru
25.04.2008 09:18:13

PTLE:ssä ei auto delay -kompensaatiota ole, joten vaihtoehdot saada pysymään kanavat vaiheessa on a) plugarien polttaminen raitaan audiosuitella; b) käyttämällä kanavissa samoja plugareita (se muutamasta tuhanteen samplen latenssi pysyy, vaikka plugari on bypassilla).

Sori mut nyt käyn hieman hitaalla, eli toi mun lukema juttu vois olla mahdollinen?
Danko
25.04.2008 09:20:14

Sori mut nyt käyn hieman hitaalla, eli toi mun lukema juttu vois olla mahdollinen?

juurikin näin.
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Nelikielipiru
25.04.2008 10:33:04

juurikin näin.

Jeah, tattis tarkennuksesta. Näin ehkä viisastuin laakista.. =)
Mikael
25.04.2008 10:41:07 (muokattu 25.04.2008 10:44:20)

Raitoja voi myös siirtää nudgella plugarin tuottaman delayn verran alkuun päin (näin mä teen UAD:n plugareiden kanssa) tai sitten voi laittaa raidoille tarkoitusta varten olevan delay-plugarin ja siirtää muita raitoja plugarin aiheuttaman dealyn verran eteenpäin, mut ite mielummin siirrän sitä yhtä raitaa. PTLE näyttää kyllä plugarien aiheuttaman latenssin määrän sampleina joten tarkka siirto on helppo toteuttaa.
Inhimillisyys on hyve.
Johann Onn
25.04.2008 17:10:19 (muokattu 25.04.2008 17:11:23)
Yhdellä kaverilla törmättiin "äänet maan alta" ongelmaan, mutta jo äänittäessä ja softasta riippumatta.

A1) Ainoa millä toi saatiin kuriin, oli ottamalla Reaper, laittamalla kaikkiin asetuksiin "24/44.1" ja tsekaamalla, ettei mikään muutu lennosta. Ja ottamalla Windosin systeemiäänet, pois päältä.

A2) XP:ssä kun yksi tunnettu (ja ärsyttävä) "ominaisuus":

"System sounds could compromise the quality of your audio (as well as being incredibly annoying!). They will interrupt bit-transparency, and could cause clipping and evoke sample-rate conversion."

http://extra.benchmarkmedia.com/wik … ows_XP_Audio_Playback_-_Setup_Guide

Ja ne efektit: Itte käytän niitä kuin efektilaitteita.

Esimerkiksi delay raita, jossa "wet 100%" asetuksena ja sinne tulee "reveice" kautta, eri raidoilta tavaraa. Muille raidoille "send amount" trimmi ja siinä kohdassa, kun jossain tarvittaa delay:tä - "send 0 -> 1.00" - ja sitä saadaan.
Mikael
28.04.2008 13:01:36

Alkuperäiseen kysymykseen: itellä ei moista oo tullut vastaan, mut kaikkiin omiin PT-ongelmiin on aina löytynyt vastaus täältä:

http://duc.digidesign.com/
Inhimillisyys on hyve.
rajajoki
28.04.2008 16:29:10
Täytyy tsiigaa noi teidän vinkit ongelman lähteelle, viikonloppukin meni taas huomaamattani ohitse joten, se mikä vaan tästä tekee kovinkin outoa on se et toi vitun vika tuli yhtäkkiä..?
mut kiitoksii vinkeist, täytyy alkaa setvittää nyt kun tuli kasa tietoa.
Marzi
16.05.2008 11:15:04

Tää oli henk koht ihan uus asia mullekin, tai siis toi automaattisen kompensaation puute. En oo moista asiaa ees ajatellu, koska toki joka plugari tekee viivettä, mut ko olettais et toi on hoidossa. Mitäs ne oli ne näppäinkomennot ton korjaamiseen, anyone?

Tosin, mä oon käyttäny toolsia periaatteessa nauhurina, eli en oo miksannu sillä pahemmin mitään ku miksaaminen hoidetaan mualla ja muilla systeemeillä(mulla ei oo edes kuunteluolosuhteet kuosissa miksaamista varten). Ainoostaan äänityskuuntelun parantamiseen oon käyttäny plugareita (basariin vähän napsua, kaikua virppaan ja lauluun yms.) ja sit toki johonkin demomiksujen tekemiseen, joissa ei oo tullu pahemin mitään plugariviiveitä mietittyä. :D

Tällästä löysin plugarien ohje-PDF:stä:

DSP Delays Incurred by TDM Plug-ins Virtually all TDM plug-ins incur some amount
of signal delay. If you are working with mono tracks, or are processing all channels with the same plug-in, the signal delays are not long enough to be significant and should not be a concern. This signal delay is significant only if you use a plug-in on one channel of a stereo or multi- channel signal but not the others, since this can cause the channels to be slightly out of phase. Table 3 shows the delays inherent in each type of Digidesign TDM plug-in.

Pro Tools|HD systems provide automatic Delay Compensation to compensate for signal processing delays. For detailed information, see the Pro Tools Reference Guide. Table 3. Samples of delay incurred by each real-time DigiRack TDM plug-in on HD cards

Plug-in Samples of Delay on HD Cards:

EQ III (1-band) 4
EQ III (24 band) 4
EQ III (7-band) 4
Compressor II 4
De-esser 4
DigiRack Pitch 3
D-Verb 3
Compressor/Limiter III 4
Expander/Gate III 92 (?!)
De-Esser III 4
Limiter II 4
Gate II 4
Expander/Gate II 4
Mod Delay I/II (short) 4
Mod Delay I/II (slap) 4
No yhyy.
Mikael
16.05.2008 11:45:02

LE-puolella tosiaan sen plugarn aiheuttaman viiiveen näkee klikkaamalla omppu pohjassa sitä feiderin alla olevaa kenttää missä normisti on fadern asento desipeleinä. Ainakaan mun Tools ei näytä useimpien Dicirack-plugareiden kohdalla minkäänlaista viivettä. TDM-toolssisa viive tulee käsittääkseni siitä et hommat pyörähtää siellä HD-kortin puolella, mut LE kun on natiivi niin tota viivettä ei tuu.
Inhimillisyys on hyve.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)