Aihe: Asus Eee PC
1
Marklar
04.06.2008 14:53:38
Asusilta ovat tulleet nämä uudet Eee PC:t. Malleja on 5 ja ne ovat kaikki Linux- ja Windows yhteensopivia. Ovat kätevän kokoisia, kaikki mallit painavat alle kilon, ja neljässä ensimmäisessä mallissa on 7" näyttö ja uudessa, asteen tehokkaammassa mallissa on 8,9" kosketusnäyttö.

Kiinnostaisi tietää ovatkohan nuo mitenkään käyttökelpoisia musiikkihommiin? Tuollainen pieni kannettava olisi kätevä veneeseen, voisi kirjottaa biisejä vaikka Guitar Pro 5:n kanssa. Pieni ja helposti liikuteltava kone olisi kätevä myös studiohommiin.. Noissa on melko pieni tallenustila (4 ekassa mallissa 4-8 gb ja uudemmassa mallissa 12-20 gb) jota voi laajentaa ulkoisella kovalevyillä. En tiedä riittäiskö noissa tehot, mutta ainakin mun kiinnostus heräsi.

Hintaakin on vaivaiset 299e

Linkkiä: http://eeepc.asus.com/fi/product.htm
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Jaffe
04.06.2008 15:01:39
Elisa ja Saunalahti myy yksinoikeudella suomessa.

http://www.elisa.fi/ir/pressi/index … m?t=100&o=5120.00&did=14862
pullamössöö
Zammy
04.06.2008 15:01:49
Kyllähän tolla varmaan yhtä raitaa kerrallaan äänittelee ja paria miksaa, mutta kovin raskaaseen käyttöön ei varmaan kelpaa, eikä silloin kyllä näyttökään riitä mihinkään. Veneeseen ja vastaaviin tilanteisiin muistikirjaksi sopinee paremmin joku pieni muistikorttitallennin jossa on mahdollisesti sisäänrakennetut mikrofonit myös. Paitsi jos pitää ropnoo voida soiton lomassa katsoa, niin silloinhan tuo pikku-pc voi olla aivan asiallinen. Kotiin kuitenkin tarvinnee "masterkoneen" ton rinnalle.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
HTMono
04.06.2008 15:18:18
Paljos noissa vehkeissä on sitten keskumuistia saati prossutehoa? Kai sillä yks mies ja kitara produktio menis ;)
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Nelikielipiru
04.06.2008 15:20:48

Paljos noissa vehkeissä on sitten keskumuistia saati prossutehoa? Kai sillä yks mies ja kitara produktio menis ;)

http://www.hilavitkutin.com/2007/11 … -saapumassa-kauppoihin-joulukuussa/

Tuolta ainakin jotain tehoja jne. löytyy..
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Kalmo
04.06.2008 16:45:38
En ole asiantuntija, mutta käsitykseni mukaan jonkinlaiseksi pullonkaulaksi voi muodostua noiden flash-muistien hitaus. Vähänhän se haittaa sekin, että kerrallaan mahtuu koneelle ehkä vain yksi biisi, jos moniraitahommia tehdään.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Lenoldinho
04.06.2008 18:32:38

Reasonia ovat isot poijaat asennelleet noihin - muut musaohjelmat kärsivät pikkunäytön pienestä resoluutiosta.
Zammy
04.06.2008 18:38:45
flash-muistien hitaus

Mulla on ollut täysin päinvastainen käsitys. Flash-muisti on mun käsityksen mukaan kiintolevyä nopeampaa. Vielä kun olis joku joka oikeesti tietäs.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Lenoldinho
04.06.2008 18:52:05

^Kyllä ne ovat nopeampia, tarkistin vielä Wikipediasta:

With no moving parts, a solid-state drive is usually more robust, greatly reducing the risk of mechanical failure, usually silent, and usually enjoys reduced seek time and latency by avoiding mechanical delays.
zekeode
04.06.2008 19:36:46 (muokattu 04.06.2008 19:37:23)

^Kyllä ne ovat nopeampia, tarkistin vielä Wikipediasta:

Riippuen siitä mitä mitataan. Siirtonopeuksissa SSD tai Flash-muistit (budjettiluokassa) ei vielä pärjää kiintolevyille, mutta hakunopeuksissa pesevät sitten normaalit levyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)