hartza-91 01.06.2008 23:07:54 | |
---|
Haluaisin tietää mitä tarvitsen kun tarkoituksena olisi saada tavaraa levylle? Soittaisin itse kitarat, basson ja koskettimet, ja tekisin rummut jollain masiinalla, kun niiden mikittäminen taitaa tulla aika kalliiksi. Laulu täytyisi myös saada äänitettyä. Siis äänenlaadulla ei tavallaan minkäänmoista merkitystä, kunhan nyt jotain saisi kuulumaan :). Eli mitä tarvitsen? Budjetti tietysti halvin mahd. :) Olisi hyvä jos joku osaisi värkätä semmosen paketin, jota voisin alkaa haalia kasaan pikku hiljaa. Kiitos jo valmiiksi! Ps. Kysykää jos ja kun tarvitsette tarkennusta kysymykseen, ym.. |
Timo JM 01.06.2008 23:13:58 | |
---|
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Fletch 02.06.2008 00:05:12 | |
---|
Haluaisin tietää mitä tarvitsen kun tarkoituksena olisi saada tavaraa levylle? Tarvitset mikrofonin jolla äänittää soittosi, etuasteen ja äänikortin jolla saada tämän mikkisignaalin tietokoneelle (usein yhdistetty samaan laitteeseen, ns. audiointerface) ja softan jolla tallentaa tämä audio. Rahaa tähän voi mennä vaikka 200-20000 e Luepa nuo FAQit ajatuksella läpi ja kysy sitten jotain spesifisempää. Tosin luulen että haulla rupeaa löytymään jo about kaikki mahdollinen kotiäänityksestä ja sen eri vaiheista ja tarvittavista laitteista. Money good, Napster bad! |
Krister 02.06.2008 13:52:02 | |
---|
luulen että haulla rupeaa löytymään jo about kaikki mahdollinen kotiäänityksestä ja sen eri vaiheista ja tarvittavista laitteista. Itse asiassa kokeilin tuota muutama viikko takaperin, ja kaikki tarpeellinen tosiaan löytyy haun kautta. Ainoa vaan, että aloittelija ei välttämättä osaa käyttää oikeita hakusanoja joidenkin juttujen kohdalla.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
hartza-91 02.06.2008 20:47:08 | |
---|
Juu oon tosiaan koittanu haeskellakki, ja olen löytänyt aina vastauksia osaan kysymyksistäni jne jne... Täytyypi reenailla enenmmän tota hakua... Mutta mikä nyt sitten on tuo etuaste? Tyhmä kun olen... Kiitos jo tulleista vastauksista! |
SamPpaa 02.06.2008 21:52:56 (muokattu 02.06.2008 22:09:02) | |
---|
|
Mikael 02.06.2008 22:48:47 (muokattu 02.06.2008 22:49:38) | |
---|
Inhimillisyys on hyve. |
hartza-91 03.06.2008 16:12:02 | |
---|
Kiitoksia vastauksista! Nyt alkaa jo vähän valkenemaan... :) Lueskelen lisää ja koitan tulla sitä kautta viisaammaksi! Nyt vaan tavaraa haalimaan! |
Mikael 03.06.2008 22:41:21 | |
---|
Nyt vaan tavaraa haalimaan! Dou!!! Eka tietoa haalimaan... Inhimillisyys on hyve. |
johanssen 04.06.2008 02:51:58 | |
---|
Dou!!! Eka tietoa haalimaan... Juuri näin! Ettei tee niinku minä ja osta kaikkea kahteen kertaan (kun ostaa ekaks halpaa eli helvetin hyvää:) eikä hommaa itelleen sellasta turhaa, mitä ei oikeesti tarvi. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
tesla 04.06.2008 10:44:52 | |
---|
jep jep puihin meni |
HTMono 04.06.2008 10:59:36 | |
---|
Onko tuossa Luova studiotyö-opuksessa miten paljon juttua itse miksausvaiheesta? Mäkelän kirjassa siitä on minun mielestäni ihan liian vähän. Tai osaisitko suositella jotain muuta kirjaa, joka käsittelisi miksaamista perusteellisesti? Ei siinä hirveästi ole. Lähinnä käydään siis ensin perusteet läpi, analoginen ja digitaalinen ääni, sen jälkeen puhutaan efekteistä, kompurat, eq:t yms jonka jälkeen soitin kerrallaan vinkkejä ja jotain periaatteita. If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |