SM 26.03.2008 20:04:27 | |
---|
Tervehdys, Mistä saisi edullisesti/ ilmaiseksi ja nopeasti ääniefektejä tyyliin kirkonkellojen soitto, tupakinpoltto, tupakin sytytys? Tulevan levyn bonusbiisit kaipaavat hieman "väritystä". Valmiilta CD:ltä? Suosituksia? Netistä? Suosituksia? Kiitos. |
jannu 26.03.2008 20:21:29 (muokattu 26.03.2008 20:22:44) | |
---|
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..." |
vanaha kettu 26.03.2008 20:21:47 | |
---|
|
Johann Onn 26.03.2008 20:51:04 (muokattu 26.03.2008 20:54:24) | |
---|
|
MadMatt 26.03.2008 21:19:59 | |
---|
Kaikista uniikeinta on tehdä noita tehosteita itse... Nothin' but the blues |
Antti1 26.03.2008 21:26:52 | |
---|
Kaikista uniikeinta on tehdä noita tehosteita itse... Josta tulikin mieleeni, että kuinka lähelle uskaltaa laajakalvoista konkkaa laittaa vaikkapa sytkäristä, avotulesta tms.? Ettei vaan kalvo kärähdä tai mitään... "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
axelsson 26.03.2008 21:40:31 | |
---|
Josta tulikin mieleeni, että kuinka lähelle uskaltaa laajakalvoista konkkaa laittaa vaikkapa sytkäristä, avotulesta tms.? Ettei vaan kalvo kärähdä tai mitään... Kannattaa varmaan popfilsua tai mielummin tuulisuojaa tyrkkää jos jotai kipinöivää notskia läheltä äänittelee. |
anapena 27.03.2008 16:34:35 | |
---|
|
Chade Fallstar 27.03.2008 19:51:36 | |
---|
God is one of the leading causes of death |
Locrian 27.03.2008 23:48:34 | |
---|
Josta tulikin mieleeni, että kuinka lähelle uskaltaa laajakalvoista konkkaa laittaa vaikkapa sytkäristä, avotulesta tms.? Ettei vaan kalvo kärähdä tai mitään... Lähtökohtasesti sä et haluakaan äänittää noita ääniä liian läheltä. Lopputulos on nimittäin liian naamassa ja epäluonnollinen. Periaatteessa kantsii ehkä ajatella että pistät sen mikin niin lähelle kuin pistäisit oman nuppisi. Sit ku viikset käryy niin mikin paikka on löytyny. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua. |
Antti1 28.03.2008 23:25:07 | |
---|
Sit ku viikset käryy niin mikin paikka on löytyny. Tämä mulla on ollutkin käytäntönä. Eli äänitellään vähän sieltä, kuin mistä kuviteltais kuuntelijan kuuntelevan paikanpäällä tuota mölyä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Janie Jones 29.03.2008 02:15:28 (muokattu 29.03.2008 02:18:03) | |
---|
Ainakin aiemmin mainitusta Freesoundsista löytyy kaikenlaista väritysideaa helposti... ja ilmaiseksi (Creative Commons -lisenssi, eli maininta samplen käytöstä creditteihin). She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Miikathebest 30.03.2008 15:03:02 | |
---|
Itse varastaisin omiin kokeiluihin elokuvista, peleistä ja mistä mieleen juolahtaakaan. En sitten tiedä kuinka luvallista se on käyttää omalla levyllä räjähdyksiä Rambosta. Liikaa säröä! |
ganesha 03.04.2008 20:42:01 | |
---|
ihan äänitysteknisesti olisi mielenkiintoista tietää millä mikillä ja miltä etäisyydeltä nauhoitetaan aito kirkonkello? ei taida olla ihan "jesseteipillä viiskasi kellon sisälle ja se on siinä..." :D viina. hanuri. ja naiset. |
Halsu 03.04.2008 20:48:15 | |
---|
ihan äänitysteknisesti olisi mielenkiintoista tietää millä mikillä ja miltä etäisyydeltä nauhoitetaan aito kirkonkello? ei taida olla ihan "jesseteipillä viiskasi kellon sisälle ja se on siinä..." :D Yle äänitti Turun kellot uusiksi vuonna 2006, tässä aika kattava selitys äänitystapahtumasta: http://www.yleradio1.fi/kirkonkellot/ CU
--
Eki |
Chade Fallstar 03.04.2008 21:29:05 | |
---|
Samoin voi kokeilla Youtubea yms. videopalveluja. Jos siis äänenlaaduksi riittää "huono", mutta kohde on taas sen verran harvinainen ettei sitä ole helppo löytää sample-cd:ltä tai äänittää itse. Ite oon löytänyt koneiden ja laitteiden ääniä tällä tavoin. Pientä kikkastelua vaatii myös äänen konvertoiminen flv formaatista. God is one of the leading causes of death |
Janie Jones 03.04.2008 22:31:37 (muokattu 03.04.2008 22:32:34) | |
---|
ihan äänitysteknisesti olisi mielenkiintoista tietää millä mikillä ja miltä etäisyydeltä nauhoitetaan aito kirkonkello? ei taida olla ihan "jesseteipillä viiskasi kellon sisälle ja se on siinä..." :D Ei tunnu olevan helppoa. Mä oon tainnut löytää tasan yhden biisin sekaan kelpaavan kirkonkellon nettietsiskelyissäni. Melkein helpompi korvata tubular bells -soundilla... paitsi että se kuulostaa musan seassa vähän liikaa ovikellolta. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
markotetri 03.04.2008 23:18:19 | |
---|
Me ääniteltiin joskus aikanaan sytytystä ja tupakointia seuraavasti: -Hiljainen studio, jolloin ei tarvitse mennä ihan kiinni siihen savukkeeseen. -Isokalvoinen konkka, meillä oli muistaakseni U89i. -Reilusti esivahvistusta. -Nopealla kompressorilla todella raju lyttäys, tuo kivasti myös tilaa esiin. Meillä oli käytössä BSS DPR-402. Harmi, ettei lopputulosta saa soolona näytille, originaali kun tehtiin kelanauhalle ja kakku meni aikanaan kiertoon... Artificiality is normal to the medium. |
ahjteam 05.06.2008 21:54:53 | |
---|
Menet lähimpään kirkkoon ja pyydät vahtimestarilta tai mieluummin vaikka kirkkoherralta, että voitko äänittää kirkonkellon ääntä ja kerrot että se on esimerkiksi kouluprojektia varten, vaikka se ei olisikaan totta. Jos saat luvan niin sitten vaan niin lähelle sitä äänilähdettä mikki kun vaan mahdollista. Tosin myös nuo Ylen samplet oli aika jees mitä tuossa aiemmin annettiin. Tupakointi ja sytyttäminen onnistuu varmaan missä vaan, muista kuitenkin popfiltteri. www.keikkapaikka.info |