Aihe: Balansoimattomasta -> Balansoituun
1
Henu84
01.07.2008 11:13:10
Moro

Tälläistä asiaa olen pohdiskellut, että
Millaisella kytkennällä kytketään balansoimattomasta mikseri (Xenyx 1202) liitännästä -> Aktiivikaiuttimien (Truth 2031A) balansoituun liitäntään oikea oppisesti?

Laitetaanko Stereoplugi, jossa maa ja miinus kytketään yhteen ja XLR:ssä navat 1-3.
Vai tehdäänkö vain monoplugista johto, jossa jätetään yksi karva kytkemättä??
lurkki
01.07.2008 11:54:38
Moro

Millaisella kytkennällä kytketään balansoimattomasta mikseri (Xenyx 1202) liitännästä -> Aktiivikaiuttimien (Truth 2031A) balansoituun liitäntään oikea oppisesti?

Laitetaanko Stereoplugi, jossa maa ja miinus kytketään yhteen ja XLR:ssä navat 1-3.

Oikeaoppisesti: jos laite ei ole suojamaadoitettu (kuten Behku ei näyttäisi olevan) kytketään siihen vain 2 ja 3.

Suojamaadoitettujen aktiivikaiuttimien päässä kytketään kaikki 3 nastaa.
Maa katkaistaan balansoimattomassa päässä.

Toki sun mikseri voi saada maapotentiaalin jotain muuta kautta, koet sen brummina ;)
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
stnprkl
01.07.2008 14:40:50
Moro

Se on ihan sama kummalla menet, siis balansoidulla vai balansoimattomalla piuhalla. Se mikseri kun ei anna balansoitua ulos.

Jos teet setereoplugillisen adapterin niin kaikki karvat suoraan tip->2, ring->3, shield->1

Jos teet monoplugista balansoimattoman piuhan niin kytkentä menee näin tip->2 shield-> 1&3
Viltsu audiokantaja
Henu84
02.07.2008 10:46:16
Onko Tässä pieni epäkohta:

lurkki kirjoittaa:
Suojamaadoitettujen aktiivikaiuttimien päässä kytketään kaikki 3 nastaa.
Maa katkaistaan balansoimattomassa päässä.

Stanpkrl kirjoittaa:
Jos teet setereoplugillisen adapterin niin kaikki karvat suoraan tip->2, ring->3, shield->1

Minulla on stereoplugeja tähän tarkoitukseen, eli kytketäänkö kaikki karvat vai katkaistaanko plugin puolelta suojamaa poikki?
Selvennykseksi piuha on Stereoplugi -> XLR-koiras
lurkki
02.07.2008 13:31:03

Minulla on stereoplugeja tähän tarkoitukseen, eli kytketäänkö kaikki karvat vai katkaistaanko plugin puolelta suojamaa poikki?

Käytännössä voit tehdä molemmilla tavoilla ja 99% mennään joka tapauksessa stnprkl:n metodeilla.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
stnprkl
02.07.2008 14:28:32

lurkki kirjoittaa:

Stanpkrl kirjoittaa:

Niinkuin tuo Lurkkikin jo sanoi niin kun meet tolla mun tavalla niin joskus tulevaisuudessa toi piuha toimii myös muissa tarkoituksissa ilman ongelmia.

Eli jos antavan pään jakki on balansoimaton se automaattisesti yhdistää plugissa ringin ja shieldin eli XLR-päässä ovat kimpassa karvat 1 ja 3. Näinollen balansoitua johtoa käytetään balansoimattomana. Jos teet balansoimattomasta plugiliittimestä tuo johdon niin sun tarvii ite tehdä toi eli silloin kolvataan plugin shield karvoihin 1 ja 3 ja tippi kakkoseen.
Viltsu audiokantaja
Henu84
02.07.2008 21:39:49
Selvä homma! kiitos!
Asia meni perille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)