Aihe: Pro Tools HD -kokoonpanosi?
1 2
Daunt
23.06.2008 13:10:16
Ihan mielenkiinnosta aihetta kohtaan, minkälaisilla Pro Tools HD -kokoonpanoilla porukka täällä työskentelee? Jos jaksatte, niin laittakaa myös työaseman speksit. Itse en ole ainakaan toistaiseksi HD-käyttäjä, mutta ei sitä koskaan tiedä. Olen viime päivinä yrittänyt hahmottaa, mitä kaikkea tarvitsisin ja aika epätoivoiseltahan tuo hinnan puolesta näyttää ;)
Säätäjä
23.06.2008 15:15:59
Joo muakin kiinnostais kuulla jengin setupit. Itekin joskus tsekkaillut hintoja mutta kieltämättä hurjalta näyttää...

Daunt ostetaanks puolkkiin hoodee? ;)
Täytäthän mun silmälasini. Mun studio
Daunt
23.06.2008 15:44:27
Heh. Mä olen vielä tiukasti kiinni Steinberg-maailmassa. Yritän kovasti ottaa Toolsia haltuun MBox 2 Minin ja Music Production Toolkitin kanssa.
milcoin
23.06.2008 17:22:19
Mul on HD2. Eli yks core kortti ja yks hd-process (ei accel) kortti. Interfacena digin 192. Kone on vanha luuska G5, Dual 2GHz ja muistia 2,5 Gb.

Lisäksi mulla on tollanen liquidmix.

Oikein hienosti tällä vääntää.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
loosah
23.06.2008 21:15:43 (muokattu 23.06.2008 21:19:26)
Samantyyppisiä HD2:sia löytyy meiltä kaksi ja pian lisäksi yksi HD1. Yhdessä on kaks 96 I/O:ta ja kahdessa muussa yksi. Eli meikäläisten setuppi ei sovi kovin hyvin suurten kokoonpanojen äänittämiseen, koska inputtien määrä on enintään 16. Eivätkä sopisi tilat muutenkaan... dualcore G5:ien ympärillä pyörivät, joissa yhdessä muistia 16 gigaa ( koska joutuu pyörittää isoa kasaa softasynaa jne) ja kahdessa muussa muistaakseni neljä. Sisuksissa on sitte wavesia jne jne.
GIGO
Daunt
23.06.2008 22:35:02
Mitäs eroa noissa korteissa on? Yksi Core on pakko vissiin olla?
Jaava
24.06.2008 00:12:12
Mitäs eroa noissa korteissa on? Yksi Core on pakko vissiin olla?

Yksi Core pitää olla mukana. Muuten ne on vaan pci- tai pcie-kortteja.

Käsittääkseni niillä ei muuta eroa ole.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
studiokekkonen
24.06.2008 17:49:07

Ihan mielenkiinnosta aihetta kohtaan, minkälaisilla Pro Tools HD -kokoonpanoilla porukka täällä työskentelee? Jos jaksatte, niin laittakaa myös työaseman speksit. Itse en ole ainakaan toistaiseksi HD-käyttäjä, mutta ei sitä koskaan tiedä. Olen viime päivinä yrittänyt hahmottaa, mitä kaikkea tarvitsisin ja aika epätoivoiseltahan tuo hinnan puolesta näyttää ;)

Meil on HD2 Accel, Mac Pro Quad 2.66, 5GB RAM, 1*192 I/O, RME:n ADI-8 DS ja Liquid mix. Toimii hienosti ja riittää hyvin isoihinknin proggiksiin.

Aiheesta sen verran, että HD1:sellä ei tee juuri mitään IMHO. Voiceja on vaan se 96 ja kun niitä tarvitaan nykyään RTAS-plugien pyörittämiseen aux- ja masterraidoilla, niin käytännössä sellainen 160 menee täyteen melkein säännönmukaisesti. Usein 192. HD2:sessa taas on tarpeeksi hönkää siihen että se pyörittää niitä voiceja ja osaa plugareista. Osa kannattaa ottaa RTAS-puolelta, koska siellä sitä riittää ihan törkeesti - mä en oo saanut tuota Quad 2.66:sta koskaan tappiin. RTAS-plugit maksaa myös huomattavasti vähemmän kun TDM-vastaavat, joten se kannattaa ottaa huomioon. Tehokas mylly ja HD2 on hyvä setti.

Mutta jos hinta hirvittää, niin hyvät yöunet on tärkeempi juttu kuin lelut/työkalut.
Daunt
24.06.2008 23:43:46
Aiheesta sen verran, että HD1:sellä ei tee juuri mitään IMHO.

Onhan tässä varmasti perää, mutta tekeehän jotkut ammattilaiset jopa LE-versiollakin hommia? :)
Mikael
25.06.2008 00:52:01 (muokattu 25.06.2008 00:53:59)

Onhan tässä varmasti perää, mutta tekeehän jotkut ammattilaiset jopa LE-versiollakin hommia? :)

LE-versiossakin näillä toolkiteillä on periaatteessa jopa 96 ääntä ja RTAS-plugareiden kanssa ei mee ääniä auxeissa tai masterissa (vai viddu meneeks sittenkin ja mä oon vaan niin raita-nihilisti ettei oo tullut raja vastaan?!?!). Tosin muuten on välillä kyl tiukkaa mut aina voi kelata et tekihän jotkut ammattilaiset biitlesinkin levyjä ihan vaan neljälle raidalle :D
Inhimillisyys on hyve.
Daunt
25.06.2008 10:11:17 (muokattu 25.06.2008 10:49:24)
Meil on HD2 Accel, Mac Pro Quad 2.66, 5GB RAM, 1*192 I/O, RME:n ADI-8 DS ja Liquid mix. Toimii hienosti ja riittää hyvin isoihinknin proggiksiin.

Tarkoitatko, että riittää isompiin miksausprojekteihin? Eikös tuolla kokoonpanolla saa vain 16 raitaa kerralla sisään? Kaikissa Digidesignin räkkivermeissä on 16 i/o-kanavan rajoitus?
studiokekkonen
25.06.2008 12:17:44

Tarkoitatko, että riittää isompiin miksausprojekteihin? Eikös tuolla kokoonpanolla saa vain 16 raitaa kerralla sisään? Kaikissa Digidesignin räkkivermeissä on 16 i/o-kanavan rajoitus?

Tarkoitan. Kaikkein megalomaanisimpiin juttuihin tossa tulee tietty rajat vastaan. Siis jos tehdään 7.1:stä 192kHz:na ja raitoja on 150-200. Mutta niitä nyt ei kauheesti tule.

16 raitaa kerrallaan sisään ja ulos, joo. Se riittää mun outboardeille just hyvin ja loput ulostulot saa pöytään. Korkeilla näytteenottotaajuuksilla ei toimi tietty ADAT-väylä.
studiokekkonen
25.06.2008 12:21:03

Mä mielestäni vastasin tähän eilen pitkällisesti, mutta viesti katosi johonkin eetteriin.

Pointti oli vaan että kun Delaykompensaatio ja voicet on haukanneet oman osansa DSP-kakusta, ei prosessoinnille jää paljoa mitään. Eikä ne HD1:n voicet riitä juuri mihinkään, kun RTAS-plugarit auxeissa ja mastereissa vie niitä voiceja... Toi toolkitillä varustettu LE voi toimia monessa tapauksessa jopa leppoisammin kuin HD1, sanokaa mun sanoneen. HD1 on mun mielestä huono diili.
Daunt
25.06.2008 12:47:27
Ok, tämä selventää asiaa, kiitos. Tosi harmillista, että tuolla I/O-puolella on niin vähän vaihtoehtoja. Jos vaikka haluaisi käyttää pelkästään kahta ulkopuolista muunninta, niin pitää ostaa parin tonnin "192 Digital" siihen väliin.
sami_sumea
25.06.2008 14:28:49 (muokattu 25.06.2008 14:30:11)

HD2 accel 6.93 + 2x 96i/o + Control24 + 2x Marian ADCON ... Koneena on AMD-3500+ pohjainen PC gigalla muistia. Mäkkiin vois vaihtaa jos sais jostain halvalla PCI-väylillä varustetun dual-geefemman.

...
http://www.adamantiumstudios.com
Hattiwatti
25.06.2008 15:32:30 (muokattu 25.06.2008 15:33:34)
Ok, tämä selventää asiaa, kiitos. Tosi harmillista, että tuolla I/O-puolella on niin vähän vaihtoehtoja. Jos vaikka haluaisi käyttää pelkästään kahta ulkopuolista muunninta, niin pitää ostaa parin tonnin "192 Digital" siihen väliin.

Toimiihan digi myös muiden valmistajien interfaceilla. Yllättäen eivät vain mainosta asiaa. Hyviä vaihtoehtoja löytyy esim. Lynx Aurora sarja, Apogeen Rosetta tai AD/DA 16x, Prism, ja pari muutakin on tulossa kelkkaan.

En vain ymmärrä enää tuota HD korttien ostoa näillä uusien tietokoneiden (esim 8-ydin MAC Pro) tehoilla. Digin on pakko kohta keksiä joku uusi/uudistettu systeemi noiden korttien tilalle.
Daunt
25.06.2008 15:57:46
Toimiihan digi myös muiden valmistajien interfaceilla. Yllättäen eivät vain mainosta asiaa. Hyviä vaihtoehtoja löytyy esim. Lynx Aurora sarja, Apogeen Rosetta tai AD/DA 16x, Prism, ja pari muutakin on tulossa kelkkaan.

Ahaa. Luulin, että löytyy vain "kortteja" noihin Digidesignin bokseihin. Mistä löytyy listaa näistä?
Hattiwatti
25.06.2008 16:17:07
Ahaa. Luulin, että löytyy vain "kortteja" noihin Digidesignin bokseihin. Mistä löytyy listaa näistä?

Homma on siis niin että Digin HD kortti pitää olla koneessa, mutta interface voi olla muidenkin valmistama. Valmistajien kotisivuilta löytyy noista lisää.
Mikael
25.06.2008 16:55:14 (muokattu 25.06.2008 16:56:23)

Mäkkiin vois vaihtaa jos sais jostain halvalla PCI-väylillä varustetun dual-geefemman.

Osta meiltä kohta kun pitäis kone vaihtaa uudempaan...
Inhimillisyys on hyve.
sami_sumea
26.06.2008 00:13:23

Osta meiltä kohta kun pitäis kone vaihtaa uudempaan...

Riippuu hinnasta :-P

Toi on toiminut ihan jees tolla PC:lläkin joten hirveästi en viitsi maksaa...

...
http://www.adamantiumstudios.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)