Kiljotiini 04.04.2008 17:00:54 | |
---|
Tänään koulussa avauduin musaopettajalle äänitysongelmista (äänikortista kyrvähti jotain, sisääntulo ei pelaa, äänitän nykyisin USB:llä) ja se kehu tätä kapinetta aika reippaasti. Eli onko muilla kokemuksia kyseisestä vehkeestä, ja jos on niin hyviä vai huonoja? Saako about samaan hintaluokkaan parempiakin samantyyppisiä laitteita? Kiitos No voi turhuuksien turhuus kun on turha turhuus. Rölölöö |
koponen 04.04.2008 17:51:40 | |
---|
Olisi aivan mahtava laite jos vain toimisi niinkuin pitää. En ole eläissäni törmännyt laiteeseen jossa olisi ollut yhtä paljon milloin mitäkin ihmeellisiä ongelmia. Netti on väärällään tarinoita kun mikään ei toimi. On valitettavasti myös omakohtaisia kokemuksia. En suosittele kenellekään. If it says Marshall on the front, you're good to go |
-septimisti- 05.04.2008 21:04:49 | |
---|
Ainakin Lexicon Alpha on kyllä niin vihoviimeinen kapine kuin vaan voi olla. Käsittääkseni Alphan haukut pätevät myös tuohon Omegaan sellaisinaan. Lexiconin omat ASIO ajurit ovat ihan käsittämätöntä paskaa eikä firma ole niitä korjaamassa. Asio4all ajureilla homma toimi vähän paremmin, mutta niilläkin tuli välillä lähes yhtä psykedeelisiä ongelmia. Ei mitään toivoa että olisi saanut monitoroitua signaalia softan läpi järjellisellä viiveellä. Muitakin ihan ihmeellisiä ongelmia tuon kanssa oli. Cubase LE:lla simppeli nauhoittelu laitteen omalla suoramonitoroinnilla kyllä toimi ihan ok. Että ihan perusperus käyttössä tuo sopi välttävästi ainakin täällä. Varmaan myös jollain toisella raudalla nuo Lexiconin vehkeet ehkä toimivat hieman paremmin. Täällä muuten olisi siis yksi Alpha myytävänä edulliseen hintaan. Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. |
Kiljotiini 05.04.2008 23:03:36 | |
---|
Taidan kyllä jättää joo noi Lexiconin tuotteet. Mutta eikös esim. Line6:lta löydy aika lailla samantyyppisiä vehkeitä? Niinku vaikka Toneport (vaikkei sillä neljää raitaa yhtä aikaa pystykään äänittämään.) Ja mites toi USB-äänitys, huonontaako se paljokin äänityksen laatua verrattuna siihen että löis piuhan tietokoneen sisääntuloon kiinni? Haluaisin meinaan vaan mahdollisimman hyvän ja yksinkertaisen ratkaisun tohon äänitysongelmaan, jos on muita ideoita heittää niin olisin kiitollinen, jos voisitte niitä tänne pistää. No voi turhuuksien turhuus kun on turha turhuus. Rölölöö |
vanaha kettu 05.04.2008 23:11:11 | |
---|
Ja mites toi USB-äänitys, huonontaako se paljokin äänityksen laatua verrattuna siihen että löis piuhan tietokoneen sisääntuloon kiinni?
Parempi laatu USB:n kautta kuin sen integroidun sisääntulon kautta. |
Lapis 06.04.2008 13:17:52 | |
---|
Mulla oli Lexiconin Lambda mutta palautin sen Thomannille. Kyllä kai sen pitäisi toimia mutta mun vanhassa koneessa, (2,6GHz, 2 Gt) en saanut latenssiakaan kuin jonnekin 80 ms:iin. Vanhalla Hoontechin kortilla ei ollut mitään ongelmaa. Vaihdoin Lambdan sitten Tascamin Fireoneen niin nämä ongelmat poistuivat. Fireone on kyllä pop. Mutta vain jos koneessa on Texasin firewire-piirisarja. How do we know he's not Mel Tormé? |
Legatus 06.04.2008 15:57:02 | |
---|
Huh, onneksi en tilannut tuo Lexiconia. Mietin pitkään sitä, mutta päätin sijoittaa jokusen kympin enemmän ja M-Audion Fast Track Pron tilasin. Toivottavasti se on edes hyvä.... Myykää minulle Jackson RR3R-kitara!!!! |
HTMono 06.04.2008 16:01:44 | |
---|
Huh, onneksi en tilannut tuo Lexiconia. Mietin pitkään sitä, mutta päätin sijoittaa jokusen kympin enemmän ja M-Audion Fast Track Pron tilasin. Toivottavasti se on edes hyvä.... Fast track pro on IMO loistovehje hintaansa, älä sure. Palatakseen takaisin laboratorioon erään pilkun kautta Ohnn huomasi olevansa kokonaan pilkkujen peittämä. Jokainen pilkuista osoittautui päteväksi siirtolaitteeksi ajassa ja avaruudessa. |
N.G. 09.04.2008 08:50:42 | |
---|
Minulla on ollu nyt muutaman päivän kaverilta lainassa tommonen Omega ja ASIO4All ajureilla sain latenssit soitettavalle tasolle. Guitar Rigin kautta on ihan kelpo soitella. Tosin kun alkaa olla useempi raita ja efektejä päällä ni alkaa rutisemaan jossakin vaiheessa ja pahasti. En tiiä johtuuko se minun koneen suorituskyvyn loppumisesta vai tuosta Omegasta ja ajureista...Ja tosiaan instrumentti in'in kautta oon vaan soitellu. En minä kyllä itelle tämmöstä lexiconia osta. Aattelin tähän kotiäänittelyyn kokeilla tämmöstä Tascamin viritystä. http://www.thomann.de/fi/tascam_fireone.htm Äänityskoneena on reilut parivuotta vanha fujitsun läppäri. 1G keskusmuistia ja jotaki... |
koponen 09.04.2008 10:33:33 | |
---|
Tosin kun alkaa olla useempi raita ja efektejä päällä ni alkaa rutisemaan jossakin vaiheessa ja pahasti. Laita bufferin koko isommaksi. If it says Marshall on the front, you're good to go |
N.G. 09.04.2008 11:51:39 | |
---|
Laita bufferin koko isommaksi. Joo, oon kokeillu...Se auttaa tiettyyn pisteeseen. |
merlyone 10.04.2008 11:30:04 | |
---|
Paska mikä paska. En suosittele kenellekään. |
Kalmo 10.04.2008 13:25:40 | |
---|
Parempi laatu USB:n kautta kuin sen integroidun sisääntulon kautta. Mitähän USB-äänittämistä te nyt tarkoitatte? Jos on laadukas USB-liitäntäinen interface, niin äänen laatu ihan niin hyvää tai huonoa, kuin mihin sen interfacen esivahvistimet, konvertterit ym. yhteistyössä sen ajurien kanssa pystyvät. USB:n kauttahan menee vain ykkösiä ja nollia. Ei ole huonolaatuisia ykkösiä ja nollia. Firewire-liitäntä on kai yleensä luotettavampi ja parempi, mutta kuitenkin. Integroidun- tai PCI -äänikortin sisäänmenoja, esivahvistimia yms. on myös monenlaisia, niin digitaalisia kuin analogisiakin. Mitä omiin korviini on kuulunut, niin koneissa, joissa on paljon USB-liitäntöjä käytössä, voi USB-äänittely olla aika epävakaata. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
vanaha kettu 10.04.2008 16:46:05 | |
---|
Mitähän USB-äänittämistä te nyt tarkoitatte? Tarkoitin sitä, että lähes poikkeuksetta emolevyyn integroidun äänipiirin ad/da -muuntimet ovat niin huonolaatuisia, että noin satasen USB-interfacessa (M-Audio, Emu jne.) on huomattavasti parempi soundi. |
vanaha kettu 10.04.2008 16:48:33 | |
---|
Ei ole huonolaatuisia ykkösiä ja nollia. Totta, mutta on huonolaatuisia muuntimia, joiden homma on muuttaa se analoginen singaali ykkösiksi ja nolliksi. |
ejhfi 10.04.2008 17:34:54 | |
---|
No jumalauta, mun on ihan pakko olla eri mieltä. Hieno verme hintaisekseen, eikä mitään ongelmia ole ollut kohta kolmeen vuoteen eli siitä lähtien kun sen koneeseen asensin. Ajaa asiansa siinä käytössä kun se minulla on. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Kalmo 10.04.2008 21:17:46 | |
---|
Totta, mutta on huonolaatuisia muuntimia, joiden homma on muuttaa se analoginen singaali ykkösiksi ja nolliksi. ...eli täsmälleen kuten postisssani sanoinkin viitatessani interfacen laatuun. Juu..ulkoisen äänikortin käytöstä uskoinkin teidän puhuvan, mutta kyseessä olisi voinut myös myös joku USB -mikki tai -skittakaapeli. Muuten olisin taipuvainen uskomaan, ettei tuo Omega ihan susi voi olla. Sen suoritusarvot ovat kuitenkin niin kiistattoman hyvät. Kukaties se vain on vähän krantumpi asetusten ja muun suhteen. Vaikka kyllähän noista ajuriongelmista kuuluu aika paljon puhetta. Onhan niitä vermeitä jotka toimivat kunnolla vain, jos emolevyssä on tietynmerkkiset sirut, esim. Texas Instruments, vaikka specsit ja merkki olisi sama. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
S3k7u 11.06.2008 16:37:45 | |
---|
En mee sanomaan mitään.. hyvä ku sais tän toimimaan.. Oon just asentanu tän, mut sitä pidemmälle en sitte oo päässy.. noi latenssi jutut yms. vähän hikoiluttaa.. Että ku 6ms pitäs olla nii meneekö yli vai ali, ku tää on läppäri, mihin oon laittanu.. |
Eddie 11.06.2008 19:39:33 | |
---|
Tänään koulussa avauduin musaopettajalle äänitysongelmista (äänikortista kyrvähti jotain, sisääntulo ei pelaa, äänitän nykyisin USB:llä) ja se kehu tätä kapinetta aika reippaasti. Eli onko muilla kokemuksia kyseisestä vehkeestä, ja jos on niin hyviä vai huonoja? Saako about samaan hintaluokkaan parempiakin samantyyppisiä laitteita? Kiitos Seppo ja TYK? Ostetaan soittotaito. |