Aihe: Presonus studiolive + logic
1
niilopi
04.01.2020 21:35:46
Moro,

Onks täällä kellään käytössä kyseistä comboa? Mulla on ongelmana mm. monitoroinnin latenssit ja pystyykö ton kautta monitoroida useilla kuulokkeilla jos haluaa tehdä live nauhoituksia bändin kanssa? Saan kyllä raidan kuulumaan headphone jackin lisäksi aux lähtöjen kautta mutta tosta latenssista pitäis päästä eroon. Oon koittanut säätää block sizea eikä tunnu olevan vaikutusta. Vertaistukea kaivaten
sepisti
05.01.2020 00:47:01
niilopi: Moro,

Onks täällä kellään käytössä kyseistä comboa? Mulla on ongelmana mm. monitoroinnin latenssit ja pystyykö ton kautta monitoroida useilla kuulokkeilla jos haluaa tehdä live nauhoituksia bändin kanssa? Saan kyllä raidan kuulumaan headphone jackin lisäksi aux lähtöjen kautta mutta tosta latenssista pitäis päästä eroon. Oon koittanut säätää block sizea eikä tunnu olevan vaikutusta. Vertaistukea kaivaten

Siis onko sun tarkoitus äänittää yhtäaikaa soittavaa bändiä? Älä kierrätä signaalia tietokoneen kautta, jos ei ole pakko. Silloin ei latenssiongelmia tule.
Eli teet sen kuuntelun bändille siinä studiolivessä ja reitität kanavat Logiciin vaan äänitystä varten. Logicista palautat pöytään vaan klikin johonkin kanavaan, jos sitä tarvitsette.
niilopi
05.01.2020 20:35:10
joo juurikin tätä hain. Nyt saan AUX monitorikanavien kautta tehtyä suoraan miksit kuulokkeisiin soittajille ilman latenssia.

Onko toi ihan normaalia että koneen kautta kierrättäminen tuo latenssin niin pahaksi ettei saa efektien kanssa soitettuu sisään?
sepisti
06.01.2020 02:29:11
niilopi: joo juurikin tätä hain. Nyt saan AUX monitorikanavien kautta tehtyä suoraan miksit kuulokkeisiin soittajille ilman latenssia.

Onko toi ihan normaalia että koneen kautta kierrättäminen tuo latenssin niin pahaksi ettei saa efektien kanssa soitettuu sisään?

Ei ole omakohtaisia kokemuksia kuin joistakin yksittäisistä kitaraäänityksissä, joissa olen ottanut mallinnukset koneelta. Ihan hyvin on silloin pystynyt soittamaan. Yleensä äänitän mikrofonilla ja/tai teen efektoinnit vasta soittamisen jälkeen.
telescope
08.01.2020 23:31:57
Onko sulla macOs Catalina jo käytössä?
Itellä nousi latenssit todella ärsyttäviksi Catalinaan päivityksen jälkeen.
Tiedä sitten missä vika todellisuudessa on.
niilopi
10.01.2020 21:09:27
telescope: Onko sulla macOs Catalina jo käytössä?
Itellä nousi latenssit todella ärsyttäviksi Catalinaan päivityksen jälkeen.
Tiedä sitten missä vika todellisuudessa on.

Mulla on Mojave käytössä. Vaikee sanoo tosiaan.. logicissa lukee n. 6ms parhaimmillaan audio setupissa mutta silti jotenki lagaa jos lähettää luureille tietoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)