Province 09.12.2002 14:47:53 | |
---|
Moi! Kuka tietää Hesassa tai lähistöllä halpaa tai jopa ilmaista demo CD:n tekopaikkaa? Terveisin, Kaitsu |
Black Zombie 82 27.01.2020 01:05:36 (muokattu 27.01.2020 01:09:01) | |
---|
Nosto is very timely now. Olen itse harkinnut jo pitkään oman demon tekemistä, ja nyt olen saanut pari biisiä valmiiksi. Muutama kysymys: I Missähän ne voisi äänittää ja paljonkohan sellainen maksaisi? II Riittääkö demolle yksi kappale? III Joissakin kirjastoissa voi kuulemma ehdä demon? Saako siellä jonkun opastamaan vehkeiden käytössä? Kun itse en tajua äänittämisestä mitään. Entä paljonkohan se maksaa? Onko siellä mitään soittimia? Esim. rummut? |
morfin_mafer 27.01.2020 10:56:40 (muokattu 27.01.2020 10:59:41) | |
---|
Demon voi polttaa itse ja tulostaa siihen etiketin jos on varaa asianmukaisiin välineisiin. Ulkoinen Light-Script CD-R asema joka tulossaa suoraan CD-R-levyn kanteen mitä huvittaa maksaa nyt varmaan alle satkun liikkeessä. Ei ole ongelma jos demo CD:tä ei tarvita montaa ja niitä ei tarvitse massatuottaa. |
anapena 27.01.2020 12:33:03 | |
---|
eikös siinä uudessa isossa hienossa pääkirjastossa ole nämä kaikki puitteet? TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Kallekorvola 27.01.2020 12:40:00 | |
---|
Black Zombie 82: Nosto is very timely now. Olen itse harkinnut jo pitkään oman demon tekemistä, ja nyt olen saanut pari biisiä valmiiksi. Muutama kysymys: I Missähän ne voisi äänittää ja paljonkohan sellainen maksaisi? Ainakin Oodissa voi, eikä taida edes maksaa mitään. Alempana lisää. Studiossa voi kans, ja studion setä äänittää. Sun/teidän tarvitsee vain soittaa. Hinnasto menee studiokohtaisesti, ja luultavasti päivätaksalla. II Riittääkö demolle yksi kappale? Riittää, mut laittaisin kaksi. Ikäänkuin kuvaamaan bändin biisikattausta vähän laajemmin. III Joissakin kirjastoissa voi kuulemma ehdä demon? Saako siellä jonkun opastamaan vehkeiden käytössä? Kun itse en tajua äänittämisestä mitään. Entä paljonkohan se maksaa? Onko siellä mitään soittimia? Esim. rummut? Niinkuin ylempänä, ainakin Hgin Oodissa voi äänittää. Nopean opastuksenkin varmaankin saa. Mutta ei äänittäjää. Eli itse on nopea oppimaan, ja tietää äänittämisestä sen verran että saa aikaan miksauskelpoista jälkeä. Ei käsittääkseni maksa mitään. 4 tunnin vuorot, eli kiire tulee joka tapauksessa. Ainahan äänittämisen voi tietysti pilkkoa useammalle päivälle ja varaukselle jos ei oo kiire lopputuloksen kanssa. Ainaki rummut siellä on. www.5by5.fi |
Juhani_t 27.01.2020 14:29:26 | |
---|
Kallekorvola: Studiossa voi kans, ja studion setä äänittää. Sun/teidän tarvitsee vain soittaa. Hinnasto menee studiokohtaisesti, ja luultavasti päivätaksalla. Suosittelen lämpimästi. Vaikka homma maksaakin, saat semmoiset soundit kuin pitääkin ja lisäksi se setä siellä osaa todennäköisesti auttaa ja neuvoa myös niiden biisien loppuviilauksessa. |
bangerboi 28.01.2020 04:03:24 | |
---|
Oodissa onnistuu ilmaiseksi. Mutta jos ei ole kokemusta äänittämisestä, eikä ymmärrä laitteistoa/ohjelmistoa, tulee sellasen neljän tunnin vuoron aikana suru puseroon. Kaks biisiä on hyvä ja erilaisia studiovaihtoehtoja on tosi paljon. Joidenkin studioiden päivätaksoja löytyy netistä, loput selviää kysymällä. Suosittelen tätä vaihtoehtoa, koska ei tarvii tosiaan huolehtia kuin soittamisesta. |
Dirtyh 30.01.2020 09:12:23 (muokattu 30.01.2020 09:13:47) | |
---|
bangerboi: Kaks biisiä on hyvä ja erilaisia studiovaihtoehtoja on tosi paljon. Joidenkin studioiden päivätaksoja löytyy netistä, loput selviää kysymällä. Suosittelen tätä vaihtoehtoa, koska ei tarvii tosiaan huolehtia kuin soittamisesta. Lisäksi nykyisin on jengillä tosi paljon kotistudioita joita ei löydä googlella mutta aina voi kysyä somessa josko mahtuisi mestoille. Lähtisin siitä että muutama ensimmäinen kerta on hyvä käydä ensin katsomassa miten joku osaava asiat hoitaa. Sen jälkeen voi sitten hommata oman Focusriten tai vierailla siellä Oodissa. Juhani_t:Vaikka homma maksaakin, saat semmoiset soundit kuin pitääkin No näin ei ole vielä koskaan päässyt käymään eikä tällä luonteen laadulla luultavammin koskaan pääsekkään... |