efunkelist 23.01.2008 17:16:17 | |
---|
Aika tuore sivu. Vaikuttais ihan mukavilta nuo elementit, senkuin liiskais paikoilleen. www.akustointi.net mitä mieltä olette basstrapeista nurkkiin? Aika pienen kokoisia, mahtaako toimia mihinkään? Entä mitä mieltä olette noista monitorikaiuttimen alle sijoitettavista paloista, estämään resonansseja. Varmaan estää hyvin mutta itselläni on sellane luulokuva että kaiuttimen olisi parasta olla järkähtämättömällä alustalla. mietin että pari sataa rahaa voisin sijoittaakin olkkarini akustointiin ja noi elementit ois helppoja ja siistejä. säästyisi rakentelun vaivalta. Jodan kielioppikurssin suorittanut olen. Hyvä virhe! :D |
Roberto 23.01.2008 17:32:02 | |
---|
Pitäis nähdä jotain speksejä tosta "vaahtomuovista" että vois tietää mitään. Mut tosiaan aika pieniä on. Ohutseinäiseen puutaloon varmaan ihan passelit. |
AnttiR 23.01.2008 17:32:34 | |
---|
|
axelsson 23.01.2008 19:43:41 | |
---|
Pitäis nähdä jotain speksejä tosta "vaahtomuovista" että vois tietää mitään. Mut tosiaan aika pieniä on. Ohutseinäiseen puutaloon varmaan ihan passelit. Kyllä. Mutta jos pari tommosta 30cm ansaa laittaa niin ei varmasti ole mitään vaikutusta mihinkään vaikka olis mitä materiaalia. |
Mikael 23.01.2008 20:16:59 (muokattu 23.01.2008 20:17:50) | |
---|
Kyllä. Mutta jos pari tommosta 30cm ansaa laittaa niin ei varmasti ole mitään vaikutusta mihinkään vaikka olis mitä materiaalia. Paha sanoa... meillä on studiossa etukulmissa silleen 100x100cm ja 190cm korkeutta, täytteenä villaa. Aika pieniltä noi vaikuttaa äkkiseltään. Inhimillisyys on hyve. |
Roberto 23.01.2008 21:54:52 | |
---|
Kyllä. Mutta jos pari tommosta 30cm ansaa laittaa niin ei varmasti ole mitään vaikutusta mihinkään vaikka olis mitä materiaalia. Voi se kilon yläpuolella vähä jeesata :D |
hape 23.01.2008 22:20:07 (muokattu 23.01.2008 22:20:25) | |
---|
mitä mieltä olette basstrapeista nurkkiin? Mä sanosin että vaahtomuovi bassoansan materiaalina on yhtä tyhjän kans. Ainakin jos vertaa villaan tai resonaattoreihin. Eli osta ennemmin samalla rahalla villaa, suojakangasta ja bisseä ja ala askartelemaan :) Edit: typo Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
efunkelist 24.01.2008 00:38:16 | |
---|
Joo toi basstrap vaikuttaa aika turhalta, ellei noita ole vähintään se 4kpl/nurkka... Mut noita 80x80x6 levyjä vois melkein sen 10kpl ottaa ja läiskiä pitkin huonetta. Kevyeen akustointiin varmasti ihan käypiä. Noh katotaan. Villa ja askartelu olisi varma valinta lopputuloksen kannalta mutta työlästähän se ois. Jodan kielioppikurssin suorittanut olen. Hyvä virhe! :D |
Mikael 24.01.2008 10:34:10 | |
---|
Snadisti noissa on tollanen hifiharrastaja-tunnelma : ) Inhimillisyys on hyve. |
efunkelist 24.01.2008 12:13:37 | |
---|
Snadisti noissa on tollanen hifiharrastaja-tunnelma : ) joo... ja piuhat pitää olla kullatuilla liittimillä ja juuri tietynlaista johdinta jne... pitää varmaan maalata seinät mustaksi. ne kuulemma aborboi ääniaaltoja siinä missä valonkin aallonpituutta ;) Jodan kielioppikurssin suorittanut olen. Hyvä virhe! :D |
Zammy 24.01.2008 12:27:00 | |
---|
joo... ja piuhat pitää olla kullatuilla liittimillä ja juuri tietynlaista johdinta jne... pitää varmaan maalata seinät mustaksi. ne kuulemma aborboi ääniaaltoja siinä missä valonkin aallonpituutta ;) No joo, jos on joillakin hifisteillä korkealentoiset jutut, niin sitä on myös näköjään legendat hifisteistä. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Mikael 24.01.2008 13:14:24 (muokattu 24.01.2008 13:17:17) | |
---|
Virtapiuhat pitää olla ainakin tällaset: http://hifihuone.fi/tuotteet.php?id=424pitäisköhän studiossa päivittää... räkin virtapiuhat tekis vähän reilut 20.000€ : D Noi hifi-keskustelupalstathan on aika legendaarista matskua. Sit jos jostain divarista vaik osuu silmään Musiikin Ääni -lehtiä niin suosittelen : ) Inhimillisyys on hyve. |
Zammy 24.01.2008 13:18:48 | |
---|
Noi hifi-keskustelupalstathan on aika legendaarista matskua. Sit jos jostain divarist vaik osuu silmään Musiikin Ääni -lehtiä niin suosittelen : ) Niin, onhan siellä varmasti kaikenlaisia hörhöjä kuten missä vaan, mutta esim. dvdplazalla on kyllä aivan oikeata tietoa akustiikkaan liittyen, paljon enemmän kuin esim. täällä mnetissä. Mutta tietenkin jos jättää palstan seurailematta ja kertoo kavereillekin että siellä vaan ne hihimiehet puhuu kullatuista kaiutinterminaaleista ja ääntä parantavista puupalikoista, niin onhan sekin kutkuttelevaa. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
axelsson 24.01.2008 13:47:57 (muokattu 24.01.2008 13:49:56) | |
---|
Virtapiuhat pitää olla ainakin tällaset: http://hifihuone.fi/tuotteet.php?id=424 pitäisköhän studiossa päivittää... räkin virtapiuhat tekis vähän reilut 20.000€ : D Ä-ä, älä tyydy pelkkiin virtapiuhoihin. Jokaikinen XLR- piuha kannattaa kanssa korvata tämmöisellä http://www.mbnet.fi/mbhifi/juttu.aspx?id=2352 vähän joutuu LETITTÄMÄÄN hopeakaapelia, mutta varmaan maksaa vaivan, kun myönteiseksi ominaisuudeksi mainitaan mm. korkeampi RESOLUUTIO ja kasvanut MIKROINFORMAATIO. Tämä siis myös niillä äänitteillä mitkä on aikanaan SSSsnake- piuhoilla äänitetty. |
CryptoFib 24.01.2008 14:28:56 | |
---|
Ä-ä, älä tyydy pelkkiin virtapiuhoihin. Jokaikinen XLR- piuha kannattaa kanssa korvata tämmöisellä http://www.mbnet.fi/mbhifi/juttu.aspx?id=2352 HAHAHAaaa! :D Enpä oo nauranu näin hyvin aikoihin... Nuo megaluokan hifistit on aivan parhaita! Virtajohdoilla ja xlr:llä vähä hintaa. "Korkea resoluutio, kasvanut mikroinformaatio, kaapelit soivat aavistuksen irtonaisemmin ja läpikuultavammin". Mahtavaa settiä! Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
saastara 24.01.2008 14:43:34 | |
---|
HAHAHAaaa! :D Enpä oo nauranu näin hyvin aikoihin... Nuo megaluokan hifistit on aivan parhaita! Virtajohdoilla ja xlr:llä vähä hintaa. "Korkea resoluutio, kasvanut mikroinformaatio, kaapelit soivat aavistuksen irtonaisemmin ja läpikuultavammin". Mahtavaa settiä! Menee viinimeiningiksi.. :p Ei se koko vaan se tekniikka, ei se tekniikka vaan se voima. |
efunkelist 24.01.2008 15:54:49 | |
---|
joo toi piuhojen soundi oli kyllä kirsikka bananasplitillä! :D mutta on totta että hifiharrastajissa löytyy ihan oikeaakin akustiikkatietoa. oon mä noita dvdplazoja sun muita selannu myös. haluan vain välttyä siltä totuudelta että bassotrappien pitää olla isoja jotta ne toimis ym akustoinnin vaivakkuutta... taidan mieluummin ostaa sohvan olkkariini. kyllähän sekin jotain aaltoja nappaa :) Jodan kielioppikurssin suorittanut olen. Hyvä virhe! :D |
hape 24.01.2008 16:32:53 | |
---|
haluan vain välttyä siltä totuudelta että bassotrappien pitää olla isoja jotta ne toimis Sitten kannattaa perehtyä resonaattoriratkaisuihin. Siinä joutuu tietysti vähän enemmän laskeskeleen verrattuna siihen että vaan dumppaa villapaalin nurkkaan. Tässä esim. löytyy laskuri sekä huonemoodien että helmholtz-resonaattorin laskemiseen http://www.mhsoft.nl/helmholtzabsorber.asp Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
rintapek 25.01.2008 04:20:06 | |
---|
joo toi piuhojen soundi oli kyllä kirsikka bananasplitillä! :D haluan vain välttyä siltä totuudelta että bassotrappien pitää olla isoja jotta ne toimis ym akustoinnin vaivakkuutta... taidan mieluummin ostaa sohvan olkkariini. Tuo hopea on paras sähkön ja lämmön johde. Tuppaa vain hapettumaan ja tummumaan, en tiedä miten vaikuttaa saundiin. sen vuoksi kannattaa vetää suojasukka päälle. Se joko estää hapettumista, tai ainakin sen näkemistä. Liittimet kannattaa kullata, niin eivät sitten niin helposti hapetu. kokonaan kultaiset vissiin olisivat liian pehmeitä? sikäli kun hihvismi menee tuolle asteelle, niin ... koska se musa on kuitenkin digitaalista, niin optiset kaapelit sitten kuitenkin ehkä olisivat poikaa?. Tiedonsiirtokapasiteetti kuitenkin aivan toisissa sfääreissä? Puhelinkopin kokoiset bassotrapit sitten kyllä ovat jokseenkin saman taudin toinen oire. Mikäs siinä, jos on tilaa ja rahnaa. Yleensä kämpät suomessa ovat jokseenkin pieniä. Minulla tässä riittää lääniä, mutta en kyllä mitään villapaaleja nurkkiin saa mahtumaan. yksiöissä ja kaksioissa sille kuutiolle varsinkin lapsiperheissä löytyy parempaa käyttöä vaikka pyykinkuivaustelineen paikkana. Jos tuo on se ainoa olkkari, niin olen ihan vilpittömästi sen sohvanoston kannalla. Mikäli absoluuttista kuuntelunautintoa joko huviin tai tarpeeseen on hakemassa, niin monesti varmaankin helpoin ja halvin ja pari/perhesuhteenkin kannalta otollisin vaihtoehto on etsiä lähtökohtaisesti parempi paikka. One kind of music only - the good kind |
hape 25.01.2008 07:39:27 | |
---|
Jos tuo on se ainoa olkkari, niin olen ihan vilpittömästi sen sohvanoston kannalla. Semmonen sohva jossa on reilusti alla tilaa. Sit sohvanalus vaan villaa täyteen. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |