jupo.r 07.11.2008 01:27:33 | |
---|
Moro vaan. Luin tota masteroinnin ooppimäärää ja kysyisin vaan et kun raidat on nauhoitettu, niin pitääkö joka raita mennä läpi ja lisätä normalisoinnit, kompressoinnit ja limitoinnit +/- 0 db kieppeille joka soittimelle ja kuunnelle sit kaikki yhdessä ja säätää volat sopiville tasoille ja sit ruveta tekeen "miksdaunia". Kun kaikki on 1:llä stereoraidalla niin taas kompurat ja limitterit kehiin. Kun kattelen sit rota analyysi kuvaa joka pyörii piisin tahdissa, niin mitä leveempi pallo, niin sitä leveempi stereokuva ja jos pallo on eneämpi ylhäällä niin on yläpäätä liikaa ja matalilla samoin. Olen huono selittäjä, mut toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkotan. Kiitos |
JoKo 07.11.2008 01:43:18 | |
---|
Moro vaan. Luin tota masteroinnin ooppimäärää ja kysyisin vaan et kun raidat on nauhoitettu, niin pitääkö joka raita mennä läpi ja lisätä normalisoinnit, kompressoinnit ja limitoinnit +/- 0 db kieppeille joka soittimelle ja kuunnelle sit kaikki yhdessä ja säätää volat sopiville tasoille ja sit ruveta tekeen "miksdaunia". Kun kaikki on 1:llä stereoraidalla niin taas kompurat ja limitterit kehiin. Kun kattelen sit rota analyysi kuvaa joka pyörii piisin tahdissa, niin mitä leveempi pallo, niin sitä leveempi stereokuva ja jos pallo on eneämpi ylhäällä niin on yläpäätä liikaa ja matalilla samoin. Olen huono selittäjä, mut toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkotan. Kiitos Ei missään nimessä. Kannattaa kuunnella välissä. Kaikki täysii = kaikki yhtä hiljaa. |
jupo.r 07.11.2008 02:00:36 | |
---|
Ei missään nimessä. Kannattaa kuunnella välissä. Kaikki täysii = kaikki yhtä hiljaa. Tottakai välis kuunnellaan. kiitti |
JoKo 07.11.2008 11:56:54 | |
---|
Tarkoitin siis että ääntä ei kannata vekslata ylös ja alas turhanpäiten, ja mitään (limitointia, kompuraa ta muutakaan efektiä) ei kannata laittaa, ellei sulla ole jotain todellista tarvetta sille. Tarkoitit varmaan rota-analysillä tätä? http://en.wikipedia.org/wiki/Goniometer_(audio) Se kuvaa stereon määrää, eli vaihe-eroja vasemman ja oikean kaiuttimen välillä. |
jupo.r 07.11.2008 12:52:52 | |
---|
Eli puhdasta peliin ja tarvittaessa tosi tarpeeseen. Tota mä just tarkotin. Tommosta kuvaa se mullaki näyttää. Käytän softaraiturina Adobe audition 3:ta. Hirveen moni ei tunnu tota käyttävän ja mulle se tuli niinku vahingossa ja tuota oon jotenki oppinu käyttään. Kokeilin cubasea vaan en jaksanu ruveta opetteleen. Mut kiitoksia. |