KNud 06.11.2008 19:20:32 | |
---|
Mitenkä ootte nauhotellu köörihuutoja? Laulajia/huutajia olis tulossa neljä kappaletta. Kuinka monella mikillä, mihin mikit asetetaan jne. Kaikki vinkit otetaan vastaan. Mun pointti on se että mulla ei ole ideologiaa. |
Antti1 06.11.2008 19:22:51 | |
---|
Hyväsoundinen huone, pallokuvioinen mikki ja äijänkäppyrät ympärille halutun balanssin mukaan. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
hape 06.11.2008 19:58:26 | |
---|
Hyväsoundinen huone, pallokuvioinen mikki ja äijänkäppyrät ympärille halutun balanssin mukaan. Tätä tapaa käytän minäkin. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
kivi 06.11.2008 20:13:21 | |
---|
Hyväsoundinen huone, pallokuvioinen mikki ja äijänkäppyrät ympärille halutun balanssin mukaan. Äänestän tätä tapaa. Jos kyseessä on kokematon mullikuoro, saattaa olla pakko laittaa musa kaiuttimeen eikä kuulokkeisiin. Silloin kardioidikuvio laulajiin päin ja kajari turvaan mikin taakse ja vähän sivulle (kardioidista lähtee pieni keila taaksepäinkin) vuotojen minimoimiseksi. |
Boltsa 06.11.2008 20:30:19 | |
---|
Hyväsoundinen huone, pallokuvioinen mikki ja äijänkäppyrät ympärille halutun balanssin mukaan. Käytättekö nauhoitetuista (oletetaan että ottoja on useampia) otoista vain yhtä vai kenties useampaa ja panorointia niihin? Boltsa |
kivi 06.11.2008 20:35:21 | |
---|
Käytättekö nauhoitetuista (oletetaan että ottoja on useampia) otoista vain yhtä vai kenties useampaa ja panorointia niihin? Kaikkea mikä kelpaa käytettäväksi. Ottoja kannattaa ottaa ainakin kolme, vaikka menisi hyvinkin. |
Timo JM 07.11.2008 00:45:23 | |
---|
Kandee panna äijät vähän eri etäisyyksille mikistä ja vaidella sitten paikkoja tuplauksissa. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
KNud 07.11.2008 00:48:49 | |
---|
Ok. Kiitti vinkeistä, pitää kokeilla kaikenlaista. Mun pointti on se että mulla ei ole ideologiaa. |
JoKo 07.11.2008 01:08:08 | |
---|
Mä olen tollaisessa tilanteessa laittanut blumlein-parin köörin eteen, tekee luonnollisempaa stereo ja syvyyskuvaa enemmän kuin vain yksi pallokuvioinen mikki jota sitten panoroidaan miksatessa. Tuplatessa tyypit vaihtaa aina paikkaa ja etäisyyttä niin vaikutelma isosta porukasta on valmis jo kättelyssä. |
j-o-n-e 07.11.2008 16:47:59 | |
---|
Henk.koht. suosikki on Blumlein-pari porukan eteen, kuten JoKo yläpuolella asian esitti (oon viimeaikoina muutenkin alkanu käyttää Blumleinia esim. pianolle, rumpujen edessä jne). "I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff." |
Mikael 07.11.2008 16:51:10 | |
---|
Mäkin käytän mielellään stereo-mikitystä, jolloin lead-laululle jää tilaa keskelle. Monotuplat/triplat/... tietty voi asetella stereokuvaan miten vaan... Inhimillisyys on hyve. |
Chade Fallstar 07.11.2008 17:43:27 | |
---|
Ite tykkään äänittää vastaavia stereona, mikäli isomman ja leveämmän kuulosta ryhmää halutaan. Ottojen välissä jätkät vaihtaa paikkaa käänteisesti. Ja mielellään eri kuuloset eri puolelle stereokuvaa, jolloin miksattaessa useampi otto stereokuva on tasapainossa. Toivottavasti joku tajus tästä jotain. Klasaripuolelta kannattaa ottaa oppia sen verran että jos on iso ryhmä ja luurien rahtaaminen kaikille laiskottaa, annetaan kuulokkeet vain yhdelle joka menee muitten eteen seisomaan kuten kapellimestari ja näyttää iskut jollain käsimerkeillä. God is one of the leading causes of death |